Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Fiktivní příběh o švédském podnikateli v moderních technologiích, který s partnery vymyslí legální streamovací platformu a převrátí tím hudební průmysl vzhůru nohama. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (49)

BoPo 

všechny recenze uživatele

Prerozprávať ten istý príbeh z viacerých pohľadov a dostať tak 6 podobných, a pritom rozdielne vyznievajúcich príbehov, bola trefa do čierneho. V podstate hraný dokument, ktorý prináša vysvetlenie technických, morálnych, právnych a neviem ešte akých problémov, ktoré mohli stáť, a zrejme stáli za vznikom Spotify. Na odborné informácie najviac zaujímavý diel Programátor. Čo sa týka empatie s nejakou postavou zasa kraľuje diel Partner. Som rád za osvetlenie súvislostí, ale sluchátka z uší mi to nevystrelilo. ()

grogodil 

všechny recenze uživatele

Každý, kto tých pár grošov mesačne vycáluje za predplatné Spotify, tak každý si je viacmenej asi zbežne vedomý evolúcie hudobného priemyslu a práve toho komfortu, za ktorý platí a pre ktorý na túto službu v dnešnej podobe nedá dopustiť. A asi nikoho neposadí na prdel teda šok, že to nebol zrovna jednoduchý pôrod a jednoduchá cesta, ktorú Spotify ušlo od prvého nápadu a že ten naivný 'jánošíkovský' sen dať hudbu všetkým zadarmo asi musel prejsť tažkými trenicami vo vydretý kompromis v dnešný funkčný biznis model. To, čím The Playlist ale strhne a prečo to pravdepodobne dáte všetko vo veľmi rýchlom slede, je tá mozaiková štruktúra šiestich epizód. To, že v každej epizóde má slovo iná, odlišným spôsobom zainteresovaná strana a každá má rovnaký priestor. Nejde len o ten nápad, ide o to ukázať všetky tie rôzne perspektívy a sprievodné strety záujmov. A ja ako divák som mal z toho vo výsledku taký výsostne uspokojený komplexný, vyvážený dojem a ucelenú predstavu a všetko navyše podané zábavnou a zrozumiteľnou formou. ()

Reklama

rowdys 

všechny recenze uživatele

Spotify sa v 2022 dostal konecne do ciernych cisel a tak nastal spravny cas pozriet sa na historiu posunu dalsej paradigmy nasej ery, ktoru sa nepodarilo dokonat Pirate Bay ani Napsteru, ale az sluzbe Daniela Eka, ktora napriek vsetkym obavam nepolamala nikomu chrbticu, napriek tomu, ze vydavatelstva boli uz v stave, ze si vykrutia krky i same. The Playlist je Social Network hudobneho priemyslu, ci uz z pohladu beletrizovaneho pribehu, ktory ale neulietava daleko od faktov, podobne ako Fincherov majsterstuk, tak aj po technickej a vypravnej stranke a pre mna je zatial najlepsou miniseriou roka. Scenar sa sice nepriblizuje kadencii Sorkinovych dialogov, jeho sila ale tkvie inde - netoci sa len okolo wunderkida Eka, ale porcuje epizody do dalsich piatich prelinajucich sa perspektiv - pohlavarov Sony Music a Universal Music, Spotify pravnicky Petry Hansson, hlavneho investora Martina Lorentzona, lead programatora Andreasa Ehna a spevacky Bobbi T. Pohlad kazdej z postav na molocha vo forme ideovo zastaraleho obchodneho modelu a jeho prerod na podobu aku pozname dnes ma rovnake gule ako energicky soundtrack a nebyt fyziologickych potrieb ako spanok, mal som chut to vsetko exnut s rukou hore na jedno posedenie. Smutne je, ze The Playlist asi ostane spiacim hitom, hoci by si zasluzil obrovske publikum. Na zamyslenie tiez ostava, ze napriek vsetkemu co pokrok v Spotify ere priniesol si samotni interpreti s novonadobudnutymi moznostami nekonecnej expozicie na tantiemoch velmi nepolepsili. ()

okkac 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych neřekl, že minisérie o vzniku Spotify  se vyšvihne na jeden z TOP10 seriálu roku. Člověk čeká, že hlavní mozek a zakladatel Daniel Ek bude hlavní postava, ale ne. Každý díl se zaměřuje na jednu postavu a oblast, kde měla vliv, kdy celý projekt vznikl. Kromě hlavního zakladatele, je tu ředitel švédské divize Sony a jeho pohled na nastupující digitalizaci, kdy chápe, že změna musí nastat, ale nechce slyšet o hudbě "zadarmo". Právnička, která musí vymyslet, jak legálně dostat práva a je to mnohem zábavnější, než se zdá. Programátor, který musí zajistit okamžitý buffer hudby poplatný době, kdy se pak s Danielem neshodne v názorech. Hlavní investor do celého projektu a jeho nadšení i strast shánění peněz a nakonec hudebnice, která se snaží vydělat na živobytí. S její závěrečnou epizodou už skáčeme do fiktivní budoucnosti, kdy se artisti ozývají o svoje peníze a práva. Všechny tyto postavy mají společné scény, některé scény tak vidíme vícekrát z různého úhlu pohledu a i doplňujících informací a záběrů, než kdýž jsme ji viděli poprvé. V případě epizody s právníčkou pak se hodně využívá prostor chodby, která je jakoby mimo časoprostor, a ze které se dá dostat do různých míst v rámci děje. U epizody s programátorem zas nastupuje vysvětlování pro lidi neznalé IT, ale skvělou vizuální formou jak například funguje P2P a server-client nebo TCP/IP vs. Spotify "UDP" protokol. Vřele doporučuji 8,5/10 ()

bidja 

všechny recenze uživatele

Jako herecky a filmařsky nic moc, ale kdo hudbu miluje, kdo hudbu konzumuje, studuje, kdysi i vypaluje, stahuje a sbírá je to k nezaplacení.. První den na Počátku byly dvě ruce aby tleskaly do změněného stavu vědomí. To však zdálo se být málo nebo možná moc a tak si lidé vyrobili buben a píšťalu. Druhý den bylo trochu prázdno, Jan Tleskač unavený, a tak jsme stvořili hudební záznam. Třetí den pro všechny začalo vysílat rádio Luxembourg 208m/1440kHz, ale málo. Čtvrtý den byla sobota a začaly hudební burzy. Pátého dne to vše začalo být finančně neúnosné a tak se po keramice, Pompejích, Sodomě, Římu, vypalují i Romky. Šestý den se odpočívalo, vznikl internet a MP3. Toho využili piráti a připluli do zátoky, rozmnožujte se torrentuálně! Sedmý den spočívá v tom,  že jsme pohlédli na svět a pochválili se, že se to dílo povedlo. K tomu nám vybírej skladby Spotify. ()

Galerie (185)

Zajímavosti (1)

  • Na začiatku epizódy dostane Daniel Ek (Edvin Endre) otázku, ako sa má Arsenal. Je to narážka na fakt, že Ek v skutočnosti londýnsky futbalový klub FC Arsenal chcel kúpiť. Švéd dokonca poslal majiteľom Arsenalu ponuku, no rodina Kroenkeovcov ju odmietla. (Domineus)

Reklama

Reklama