Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Fiktivní příběh o švédském podnikateli v moderních technologiích, který s partnery vymyslí legální streamovací platformu a převrátí tím hudební průmysl vzhůru nohama. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (50)

Ex_Machina 

všechny recenze uživatele

Exkluzívne podanie toho, ako sa nádejný start up za pár rokov dostal do spoločnosti takých globálnych hráčov ako su Google, Napster, Youtube alebo Facebook. Spotify bol v roku 2008 ocenený na 250 miliónov dolárov a v roku 2012 už na 2 miliardy. No za každým úspechom treba hľadať ťažkú drinu a boj so systémom. Nahrávacie spoločnosti a autori hudby chcú svoje percentá. A nie malé. Treba samozrejme zaplatiť aj programátorov, techniku, právnikov, marketing a uspokojiť investorov. A aby to dokonale fungovalo tak to všetko chce čas. Takže keď si teraz pustíte niečo cez Spotify, tak si toto všetko uvedomte. ()

BoPo 

všechny recenze uživatele

Prerozprávať ten istý príbeh z viacerých pohľadov a dostať tak 6 podobných, a pritom rozdielne vyznievajúcich príbehov, bola trefa do čierneho. V podstate hraný dokument, ktorý prináša vysvetlenie technických, morálnych, právnych a neviem ešte akých problémov, ktoré mohli stáť, a zrejme stáli za vznikom Spotify. Na odborné informácie najviac zaujímavý diel Programátor. Čo sa týka empatie s nejakou postavou zasa kraľuje diel Partner. Som rád za osvetlenie súvislostí, ale sluchátka z uší mi to nevystrelilo. ()

Reklama

Skeksis 

všechny recenze uživatele

Natočiť fiktívne príbehy o niečom reálnom mi pripadá drzé, rovnako ako celé Spotify. Kto povedal, že hudba by mala byť zadarmo, by si zaslúžil po hlave. Keď idem do galérie, zaplatím za lístok. Keď napíšem knihu, chcem predsa, aby si ju ľudia kúpili, či už v tlačenej podobe alebo v elektronickej. Prípadne mám za to peniaze z knižných výpožičiek z LITA, ktorá u nás chráni autorský zákon. To sa vzťahuje na všetkých umelcov. A keď niekto nahrá album, alebo iba singel, tak by si ho mali fanúšikovia kúpiť na CD, alebo stiahnuť za peniaze. Ak niekto tieto piesne jednoducho ukradne, dá ich na svoju neetickú platformu a tvári sa, že je to okej, tak patrí do basy. Je síce fajn, že všetky možné nahrávky môžu ľudia na celom svete počúvať zdarma a okamžite, ale je to skrátka neetické a z takejto pozornosti sa hudobníci nenajedia. Inak je tento seriál iba neuveriteľné množstvo kecov o kódoch a kravinách, ktoré majú iba zakryť to, že sa určití kreténi zase iba chceli priživiť na práci iných (a sami nič nevytvorili). A vlastne ani nevieme, či to tak bolo. Ale posledný diel mi dáva najväčší zmysel a dúfam, že celý Spotifuj čoskoro spadne. ()

Reedl 

všechny recenze uživatele

Jsem u konce třetího dílu a fakt se musím přemáhat. Tohle nemá mít ani 50%. Potenciál by to mělo, ale to zpracování :( Udělat každej díl o jedný postavě to taky nezachrání. K čemu jsou ty zbytečně dramatický střihy? A v takovym počtu? Proč tolik prázdnejch a předvídatelnejch konverzací? Proč je to tak umělý? Proč to má fakt až tak moc špatnej anglickej dabing? Proč s tím ztracím čas a myslím si, že se to ještě zlepší? Proč tomu tu jednu hvězdičku nedám už teď? ()

okkac 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych neřekl, že minisérie o vzniku Spotify  se vyšvihne na jeden z TOP10 seriálu roku. Člověk čeká, že hlavní mozek a zakladatel Daniel Ek bude hlavní postava, ale ne. Každý díl se zaměřuje na jednu postavu a oblast, kde měla vliv, kdy celý projekt vznikl. Kromě hlavního zakladatele, je tu ředitel švédské divize Sony a jeho pohled na nastupující digitalizaci, kdy chápe, že změna musí nastat, ale nechce slyšet o hudbě "zadarmo". Právnička, která musí vymyslet, jak legálně dostat práva a je to mnohem zábavnější, než se zdá. Programátor, který musí zajistit okamžitý buffer hudby poplatný době, kdy se pak s Danielem neshodne v názorech. Hlavní investor do celého projektu a jeho nadšení i strast shánění peněz a nakonec hudebnice, která se snaží vydělat na živobytí. S její závěrečnou epizodou už skáčeme do fiktivní budoucnosti, kdy se artisti ozývají o svoje peníze a práva. Všechny tyto postavy mají společné scény, některé scény tak vidíme vícekrát z různého úhlu pohledu a i doplňujících informací a záběrů, než kdýž jsme ji viděli poprvé. V případě epizody s právníčkou pak se hodně využívá prostor chodby, která je jakoby mimo časoprostor, a ze které se dá dostat do různých míst v rámci děje. U epizody s programátorem zas nastupuje vysvětlování pro lidi neznalé IT, ale skvělou vizuální formou jak například funguje P2P a server-client nebo TCP/IP vs. Spotify "UDP" protokol. Vřele doporučuji 8,5/10 ()

Galerie (185)

Zajímavosti (1)

  • Na začiatku epizódy dostane Daniel Ek (Edvin Endre) otázku, ako sa má Arsenal. Je to narážka na fakt, že Ek v skutočnosti londýnsky futbalový klub FC Arsenal chcel kúpiť. Švéd dokonca poslal majiteľom Arsenalu ponuku, no rodina Kroenkeovcov ju odmietla. (Domineus)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno