Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1996. Život v Los Angeles připomíná peklo. Chaos, bezpráví a zločin zvítězily nad slušností a pořádkem. Jedním z nejtvrdších a nejúspěšnějších policistů je seržant John Spartan, který během tří let služby dopadl tisíc zločinců. Pro své demoliční metody dostal přiléhavou přezdívku Demolition Man. Ve chvíli kdy, se rozhodne zneškodnit cynického vraha Simona Phoenixe, však exploduje budova i se třemi desítkami rukojmích. Protože nikdo netuší, že rukojmí už byli v době výbuchu mrtví, je John Spartan odsouzen k sedmdesáti letům zmrazení v kryovězení, stejně jako Phoenix. Rok 2032. Život v megapoli San Angeles připomíná ráj. Slušnost a pořádek zvítězily nad zločinem a chaosem. Už více než patnáct let nedošlo k vraždě a střelnou zbraň lze vidět jen v muzeu. Změnila se i společnost. Sex je výlučně bezkontaktní, za sprostá slova se platí pokuty, lidé se vyhýbají fyzickému kontaktu a jsou neustále zdvořilí. Nesolí, nepepří, nejedí maso a vůbec žijí velmi zdravě. A do takového světa je rozmražen psychopat Simon Phoenix. Změkčilí policisté, kteří dávno odvykli střetu se zločinem, si s ním nedokáží poradit, a tak je třeba najít někoho, kdo by to dokázal. Takový je jen jeden - John Spartan. Jenže i ten je u ledu. Z nařízení policejního ředitelství je tedy povolán k životu... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (991)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Víš, podle Koktoova plánu, jsem nepřítel. Protože mám mozek, rád čtu, jsem pro svobodu projevu a svobodu volby, jsem ten typ co má rád tučný jídla a říká si tak co - dám si stejk nebo šťavnatý žebírko s dvojitejma bramborama? Chci mít vysokej cholesterol, chci jíst slaninu, hroudy másla a sýra, chci kouřit kubánský doutníky, chci běhat po ulicích nahatej celej opatlanej zelenou želatinou a chci číst Playboye - proč? Protože mám zrovna chuť. Viděl jsem budoucnost a víš jak vypadá? Je to stará panna co posedává v béžovým pyžamu a pije koktejl z banánů a brokolice! ''   ---------        Ruku na srdce. Genialitu některých filmů nikdy nedoceníte, protože na to prostě nemáte. Genialitu jiných oceníte s pozdějším věkem při druhém či třetím zhlédnutí, protože už máte nějakou tu životní zkušenost a chápete co tím asi tak chtěl rejža říci. A některé filmy samy uzrají jak víno jen proto, že byly nadčasové. Domnívám se, že tento místy nevědomky. A v tom je jeho genialita. V roce 1993 byla skvělá doba. Každá kdo zažil devadesátky vám to potvrdí, samozřejmě bráno optikou obyčejného člověka. Ti zavaření v sudech na dně Orlíku by možná nesouhlasili, ale to nechme. Byla to doba neuvěřitelné svobody, doba obrovského digitálního rozvoje. Doba konce kazet, doba cédéček a DVD. Doba jednoduchých digitálních displayů, doba Hi-Fi věží, doba vytačeného připojení k internetu skrze telefon s vřískajícím modemem, doba měnících se čísel procesorů v počítačích... Doba mobilních telefonů se kterými se dalo jen volat, esemskovat a vydržely na jedno nabití klidně týden. A v téhle době natočí někdo film o LA roku 2032... O policistech nemajícíh výcvik na zákroky proti brutálním zločincům, o autonomních elektroautech s GPS, o době bez papírových bankovek, o době kdy je občan sledován na každém kroku vyšší autoritou, která rozhoduje co je správné a co ne. O době, kdy se rodí děti již jen v laboratořích, kdy fyzická láska a sex jsou už zakázány, o době kdy už není maso a solit se nesmí, protože to škodí zdraví. O době všudypřítomných kamer, tabletů a digitálních obrazovek přenášejícíh obraz i zvuk, o době skupin lidí, kterým se žití v takém světě nelíbí a jsou díky tomu nuceni žít v ústraní, podzemí, jako vyhnanci... ... a mohl bych pokračovat. Nevím tedy do jaké skleněné koule tehdy scénáristé koukali, nebo co co při psaní scénáře hulili, ale chci to taky. A nebo raději ne. Ono totiž není o co stát. Ačkoliv ještě nejsme na bodu jaký ukazuje film (taky je teprve rok 2021), směřujeme k takové totalitě mílovými kroky. Pokrokové USA a některé státy západní Evropy jsou už před námi dokonce krapet napřed. To vše asi ani tvůrci nebyli schopni domyslet při natáčení, protože to se teď děje normální člověk nevymyslí. Z filmařského hlediska bych řekl, že film nevybočuje ze sci-fi akčních filmů své doby. Spousta pyro efektů, hrdinové sází jednu hlášku za druhou, Sly i Wesley jsou super, s vnadnou Sandrou bych tehdy také rád měl tekutý transfer. Appleby Hawthorne byl také bezva! Samotnému filmu bych tehdy když jsem jej viděl poprvé dal tak 3 hvězdy, protože to byl takový akční americký standard. Dnes, kdy film působí dost jako komedie (ale v duchu si říkáte ...a dopr...) za tu vizi progresívního světa tehdejší  budoucnosti a dnešní současnosti dávám čtvrtou. * * * * () (méně) (více)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Nie. Nepáčilo sa mi to. Mám rád sci-fi filmy, ale s týmto som nebol moc spokojný. Sylvester Stallone bol dobrý. Tam je to v poriadku. Avšak Wesley Snipes v zápornej úlohe to bola úplná herecká katastrofa. Vôbec to nezvládol. Prehrával až strach. Vlastne ako vždy. Je to namyslený babrák. No a frigidná Sandra Bullocková tomu tiež moc nepridala. Mohol to byť dobrý film, ale chcelo by to ku Stallonemu iných hercov. ** ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Společnost je mírumilovná a plná porozumění, šestnáct let nedošlo k žádné nepřirozené smrti, navrch neví, jak s takovými živly nakládat. Protože se jich před lety zbavila. Jedním z nich byl superzločinec Simon Phoenix, který v Los Angeles léta páně 1996 držel v hořící budově nevinné rukojmí. Na straně zákona stál naopak jistý seržant Spartan, jehož praktiky částečně mohly za smrt civilistů. Oba jsou odsouzení k mnohaleté hibernaci. Jeden za krvavé zločiny, druhý za omyl v odhadu situace. San Angeles 2032. Sterilně blažení lidé, žádný alkohol, koření nebo tabák. Fyzický kontakt je zakázaný, za vulgarismy se platí. No, a tamti dva se vrací na scénu. Výsledkem je rychlý mišmaš, ve kterém si užijeme solidní výpravu a dekorace, řadu kaskadérských kousků, efektů a slušných gagů. Jenže oproti jinému Slyovi to na mě celé tak dobře nefungovalo. Zvlášť po letech už to prostě tak nechutná (což o řadě jiných jeho filmů říct nemůžu). Stallone tradičně fajn, odbarvený Snipes poměrně působivý. Ocenit i dnes naopak můžeme otočení toho, co vesměs z filmů o budoucnosti známe. Temné barvy jsou tentokrát „rájem“ na Zemi. Všichni se usmívají, ale zároveň i tak trochu nudí. Stejně jako divák. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Pro někoho je kultovní Pulp Fiction, pro mě Demolition man. Kdo nezná žádnou hlášku, kdo nezná žádný pozdrav, kdo nezná ty nejlepší scény... Ten jako by nežil. Jeden z nejlepších filmů obou hvězd Silvestra Stalloneho a Wesley Snipese. Marco Brambilla je pan Nikdo, ale předvedl kus odvahy a slušné režie, která pozvedá DM na vrchol zábavy pro všechny milovníky akce. Mimo jiné i potěší schopnost scénáristů vidět do budoucnosti viďte pane presidente Schwar... :). Jednoznačně nejvtipnější Slyův film. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Úvodní část filmu je výborná, natočená s velkým nadhledem a ozdobená kupodivu dobrými výkony Standy Melouna a Veslo Šnapse. Postupem času se nadhled ztrácí a film sklouzavá do akční rutiny, ve které může zaujmout snad jen Sandruš Buldoková svým slaďoučkým obličejem a vystupováním naivní panny před maturitní plesem. Škoda přeškoda, stačilo udržet si humor a tolik ten příběh (samozřejmě dost nesmyslný) nežrat. Demolition Man však přesto patří k těm lepším položkám ve filmografii Sylvestra Stallona... ()

Galerie (108)

Zajímavosti (52)

  • Simon Phoenix (Wesley Snipes) řekne: "Pozdrav mého malého přítele." To je odkaz na film Zjizvená tvář (1983), kde stejnou větu říká Tony Montana (Al Pacino). (Karlos80)

Související novinky

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

09.05.2020

Herec Sylvester Stallone má poměrně ikonickou kariéru, specificky jeho série Rocky a Rambo zůstávají dodnes naprostými kulty. Z čeho se ale kult na papíře nikdy stát neměl, a přesto film zaznamenal… (více)

Rodriguezovo „město bez hříchu“

Rodriguezovo „město bez hříchu“

21.02.2009

A Sin City 2 se opět odkládá. Šéfové produkční společnosti Dimension Films totiž oznámili, že Robert Rodriguez pro ně natočí sci-fi thriller Nerverackers. A bude se muset do natáčení pustit co… (více)

Reklama

Reklama