Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (412)

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Paříž roku 1919. Černobílé poškrábané záběry starého, už zjevně doslouživšího, divadla. Exteriér ošoupaný, interiér jakbysmet. Probíhá zde dražba. Licitátor hovoří o obrovském lustru, který má nyní být dražen, rozsvítí jej...najednou se okolí začíná měnit, obraz se pomalu kolorizuje, rozezní hudba kamera prolétá nad čalouněnými sedadly a blíží se k jevišti, kde právě probíhá zkouška na večerní představení...už pár minut po začátku mne Fantom Opery uvedl do stavu silného vytržení, (nejen) tato scéna je zpracována brilantně, práce kamery je jednoduše famózní a hudba, se kterou jsem až do této chvíle neměla tu čest, je kouzelná. Ano, kamera a hudba jsou zde hlavními pozitivy, těsném závěsu následovány výpravou a kostýmy. Roztomilý kýč vládne všude, kam se jen člověk podívá a to je dobré. Interiéry, oděvy i masky hýří barvami, ani doupě Fantoma se nevyhne jasným barvám a rozhodně si nemyslím, že by to bylo ke škodě věci. Exteriéry jsou na tom už trochu hůře, taková budova divadla a přilehlé okolí svoji modelovitost při pohledu zdálky nezapře, ale menší prostory (hřbitov, střecha divadla) jsou celkem zdařilé. Film si také hezky poradil s tím, že je točen v angličtině, ale odehrává se ve Francii a jedna z postav je italského původu - angličtina s příslušným přízvukem a pár slovíček z cizího jazyka odvede dobrou službu. Jak bych asi při využití tohoto nápadu v seriosnějším filmu omdlela hrůzou, do atmosféry Fantoma Opery to zapadlo více než dobře. Miranda Richardson (madame Giry) hovoří s francouzským přízvukem opravdu kouzelně a Minnie Driver se coby rozmazlená operní diva Carlotta vzteká jako rozená Italka. Nejen tyto dvě herečky jsou ve svých rolích přesné, kvalitní je až na jednu (leč VELMI podstatnou) výjimku celé obsazení, zvláště Christine. Emmy Rossum je perfektní, křehká jemná bytost s vpravdě andělským hlasem, sladké stvoření. Patrick Wilson (Raoul de Chagny) jí skvěle sekunduje, jak v hereckém tak pěveckém projevu. I vedlejší postavy příběhu tam skvěle zapadají...až na tu zmiňovanou výjimku. Ano, je to ON, samotný velký Fantom v celé své ubohosti. Gerard Butler je naprosto OTŘESNÝ. Vůbec by mi nevadilo, že má znetvořenu jen malou část tváře, jen by asi člověka nemělo po jejím odstranění napadnout, že mohli ušetřit pár gramů latexu, i bez něj by vypadal dost strašně. To by nebylo zas tak zlé, naneštěstí zjevu odpovídá i samotné hraní. Na slovo charisma se dá v jeho případě s klidným srdcem zapomenout, má ho asi tolik jako okousaný rohlík. Démoničnosti, uhrančivosti a dalších vlastností správného Fantoma v něm taktéž není ani co by se za okousaný nehet vešlo. A to "nejlepší" nakonec - jestli něco neumí, tak zpívat, většinou jen řve a nadto vlastní dost nehezké zabarvení hlasu. Kdyby Christine učil zpívat skutečně on, našla by uplatnění leda tak v podřadné punkové kapele okresního formátu, rozhodně ne v pařížské Opeře. Škoda přeškoda, že si zrovna s obsazením této postavy nedal pan režisér víc práce. Á propos, režisér...režie je vedle pana Butlera druhým velkým negativem snímku. Občas jsem měla dojem, že J. Schumacher ani v nejmenším netuší, co si se scénou počít a dopouští se chyb účastníka nedokončeného kursu režie. Obě tyto negativa jsou sice dosti podstatná, ale zmíněná pozitiva (kamera, hudba, kostýmy, výprava, zbytek herců) je celkovém dojmu značně překonávají a tak mohu s čistým svědomím dát čtyři hvězdy. P.S. děkuji drahé přítelkyni O., která mne na tento film, jenž se mi měsíc válel bez povšimnutí na polici, svým nadšeným popisem jeho kladů, nezištně upozornila. () (méně) (více)

runner85 

všechny recenze uživatele

Vraví sa, že každý génius je vlastne magor. No a to Fantom opery je. Jeho srdce sa premenilo na kameň. Zatrpknutý hľadá svoju princeznú do svojho podzemného kráľovstva. Hudba ktorá nás sprevádza celým filmom je proste dokonalá. ( teda až na tú speváčku ktorú fantom nazval ropuchov, tie jej výšky mi vadili a bolela ma hlava ). Bravo! Fantázia v pohybe ;) ... túto pesničku si budem pamätať dokonca života https://www.youtube.com/watch?v=pgz6PnHkmpY ()

Reklama

Martyska 

všechny recenze uživatele

Nemôžem uveriť, že po tom, čo som čakala nudnú inscenáciu prenesenú na filmové plátno, som bola uchvátená silou tohto filmu. Za prvé, netušila som, že Butler dokáže aj niečo zaspievať (a jeho hlas má ten správny hlboký tón) a za druhé, že ma to bude baviť. Po tom, čo som videla Moulin Rouge (a nebolo to celkom podľa mojich predstáv) som si povedala, že muzikály seriózne nemusím. Ale hľa, prišiel Fantóm opery. Musím priznať, že už dávno ma skladby fascinovali a v tejto filmovej adaptácii vyzneli krásne. Treba pochváliť aj režiséra, lebo vypracovať muzikál ako film dá zabrať. Škoda, že nepremenil ani jednu z 3 oscarových nominácii. ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Pokud jsem u muzikálu Sweeney Todd psal, že mě zpěv doháněl k šílenství tak tady to platí dvojnásob. Mohl to bejt opravdu strhující příběh doladěnej krásnou hudbou a mistr Schumacher to zase jednou podělal. Pěkná scéna je následně vodrovnaná buď scénou hodně mizernou, nebo již zmíněným zpěvem. Místy je to vážne dost směšná záležitost a hudba nebo kamera to nijak nepovznese, herecký výkony už vůbec ne. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

No tak je jasný, že u tohohle filmu je nejdůležitější hudba a ta je prostě skvostná a to i pro mou osobu, kterou opera úplně míjí a žádný vztah k ní nemam, jenže tohle zní prostě skvěle, hlavně v tu dobu kde se objeví, respektive zpívá Emmy Rossum, u Gerarda Butlera to je už o malinko horší, ale na to že to neni operní zpěvák, tak je taky výbornej, i když jsem se svým slabým hudební sluchem zaznamenal, že to neni zrovna ono. Všichni ostatní ve filmu jsou zanedbatelný, tahle dvojice je ústřední a všechno se kolem ní točí. Tim se pomalu dostávám k příběhu, který samozřejmě mohl být o poznání lepší a propracovanější to bezpochyb, jenže já ho spíš bral jako doplněk k úžasným pěveckým výkonům a k nádherný hudbě od Andrewa Lloyda Webbera, takže nějaký nesrovnalosti v ději a občasná kýčovitost mi až tak nevadila. Jediný za co strhávám jednu hvězdičku jsou některé herecké výkony, které nebyly úplně přesvědčivé ()

Galerie (120)

Zajímavosti (36)

  • Fantomovi (Gerardu Butlerovi) se během filmu mění umístění masky, jednou ji má na levé straně tváře, podruhé na pravé. (skinny)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama