Režie:
Karel ReiszScénář:
Harold PinterKamera:
Freddie FrancisHudba:
Carl DavisHrají:
Meryl Streep, Jeremy Irons, Hilton McRae, Charlotte Mitchell, Jean Faulds, Peter Vaughan, Colin Jeavons, Liz Smith, Patience Collier, John Barrett, Leo McKern (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Světoznámé, na pět Oscarů nominované drama českého rodáka Karla Reisze, bylo natočeno podle bestselleru Johna Fowlese s Meryl Streepovou a Jeremy Ironsem v hlavních rolích. Vypráví o nerovné lásce mezi váženým biologem, který při návštěvě své snoubenky potkává melancholickou a záhadnou Sarah. Jejich vzplanutí svět viktoriánské Anglie odmítá rozumět a oba milence postupně dovede až na pokraj zkázy… (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (77)
Vyzerá to,alebo je to tak,že MERYL STREEP je nástupkyňou Katharine Hepburn,ktorá ju zrovna nemusela,ja som tiež zrovna nemusel film,ktorý som úplne nepochopil,o to lepšie som sa naň pozeral,akoby sa odvíjal v dvoch časových rovinách,jednak ako by som videl film vo filme,kde ho nakrúcajú podľa diania na plátne.Mišmaš! Výkony nováčikov Streep a Jeremyho Ironsa sú dostatočnou kompenzáciou milostného príbehu spolu s kostýmami a výpravou+kamerou a hudbou sa jedná o zaujímavý film,ja osobne mám rozporuplné pocity... PS:Okrem FORMANA existuje aj REISZ,ktorý taktiež nakrúca za hranicami a stojí to za to aj v tejto svižnej réžii. ()
Klasický milostný trojúhelník v historickém hávu, to už tu bylo nesčetněkrát. Ale díky vědomí, že všichni tuto linii "pouze hrají" může paradoxně působit mnohem přesvědčivěji. Tento efekt se povedl výborně, ale bohužel nebyl hlavním smyslem filmu. Tím je ona paralela se skutečností, která však oproti té filmové těžce zaostává. Škoda, že skutečnost nebyla pojata jako pointa, takhle výsledný dojem spíš ruší. ()
Pri prvom obraze, keď po odchode auta a zaklapnutí filmovej klapky prešiel obraz plynule do historického zasadenia, som si vravel, že je to originálne, zaujímavé a bolo by škoda, aby tvorcovia s týmto nápadom ďalej nepokračovali. Oni síce pokračovali, ale úplne inak, ako som si to predstavoval - vytvorili sa dve línie, prebiehajúce v dvoch časových dobách. Viac mi sedela tá historická a aj Streepova v nej bola zaujímavejšia. Postupom času, silným romantizmom a aj vďaka pomalému tempu, som však začal pociťoval nudu, aj keď dva odlišné konce linií môžu byť pre niekoho zaujímavým prvkom. Oceniť musím ale skvelé spracovanie historického zasadenia - nielen vizuál s kočiarmi a starým Londýnom, ale také tie drobnosti spoločenských vzťahov, o ktorých síce tušíte, ale keď ich vidíte na zahrané, je to celkom iné kafe. Narážam hlavne na pomery, ktoré existovali ešte v 19. storočí, kde sa žena nemohla ocitnúť osamelá s mužom bez straty počestnosti alebo, ako bolo možné občiansko-právne obviniť a odsúdiť človeka, ktorý odstúpil od zasnúbenia. ()
* * * * * ATMOSFÉRA * * * * * Prvé zábery, príprava na filmovú scénu, geniálna hudba, kompozične dokonale vystr/i/hnuté. Sára čoby synonymum výnimočnosti, výnimočnosti znásobenej nepochopením okolia, v dobe, ktorá nepriala tým akokoľvek iným, osobitým. A že vlastne nezáleží na dobe. Viktoriánsky originálne hľadanie ženskej nezávislosti. Rafinovaný záver, dve rozhodnutia, dve tváre, dva konce, päť hviezdičiek. * * * * * ATMOSFÉRA * * * * * ()
Hlavná línia nezávisle plynúca od tej vedľajšej, ktorá by mi neprekážala v tom prípade, že by som si k tomuto filmu ešte pred vzhliadnutím nenapísala v hlave svoj vlastný scenár :-) Takto prišlo na rad sklamanie, pretože som sa v prvom rade tešila na sladkú romantiku ovešanú lepkavými slovíčkami a okorenenú sentimentálnou hudbou. Viktoriánske Anglicko mi v istom smere imponuje - zakázaná vášnivá láska, pokrivené ľudské charaktery opantané strachom z ,,vyššej moci" či prísne dodržiavanie pravidiel... ale tá režisérska dvojhra ma teda neokúzlila. Keď sa raz ponorím do jedného obdobia utkaného zo svojských tendencií, nerada skáčem do druhého zmodernizovaného chaotického sveta... ()
Galerie (115)
Zajímavosti (9)
- Román „Francouzova milenka“ (1969) neobsahuje linie s herci a herečkami natáčející film o této novele. Kniha však má tři různé alternativní konce a čtenář má tak volbu toho, jak chce, aby příběh skončil. Vytvoření dvou paralelních příběhových linií umožnilo tvůrcům filmu zahrnout dvě z těchto zakončení, jedo šťastné a jedno tragické. (jezurka42)
- Pro dvojroli Anny a Sarah se nabízela jména jako Gemma Jones, Helen Mirren či Francesca Annis. Samotný autor knižní předlohy John Fowles si přál Helen Mirren. (jezurka42)
- Meryl Streep měla každý den lekce s hlasovým trenérem, aby si osvojila správný anglický přízvuk. Zároveň dorazila do Anglie o tři měsíce dříve než zbytek natáčecího štábu. Zde se učila viktoriánský vokální trénink. (jezurka42)
Reklama