Reklama

Reklama

Jak napálit advokáta

TV spot

Obsahy(1)

Během necelých osmdesáti minut můžeme sledovat, jak si energický právník poradí s několika soudními případy, jichž se z části ujímá a z části mu jsou vnuceny lidmi i okolnostmi. Vše začíná na rušné křižovatce, kde dojde ke srážce dvou aut. Poškozený řidič nabízí viníkovi nehody, že za pět tisíc na vše zapomene. Tomu se však zdá částka vysoká, a tak navštíví advokátní poradnu, kde se ho ujme doktor Hořic. Dalším případem je obhajoba starého kamaráda, který byl přistižen při řízení v opilosti. Třetí vnutí právníkovi jeho matka, když jej přiměje, aby se ujal paní Cíglerové, která chce získat odškodné za smrt svého muže, řidiče ČSAD. Nejdůležitějším případem je mladý muž, který porazil cyklistu, odmítá však vypovídat, neboť kryje svého švagra, vedoucího půjčovny automobilů. Když se advokát začne zajímat o pozadí Tikalovy půjčovny, ocitá se náhle v ohrožení života. S radostí se však případu podivného obchodování s havarovanými auty ujme. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (72)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Jméno Vladimíra Čecha mi asociuje především alibi-ovskou trilogii [duo Höger & Bek], sérii se slušnou kvalitou, která je v mém notesu zapsána jako prototyp ideálního filmu na nedělní odpoledne. Jak napálit advokáta ale vypadá, jako kdyby Čechovi někdo křápnul bourák z dovozu a on se rozhodl se pomstít motoristům - nic víc, nic méně. Režisérova vendeta naneštěstí nepadá na hlavy neurvalých řidičů, nýbrž diváků, z nichž mnozí jezdí téměř výhradně sockou... Případy obsažené ve slepenci jsou sice informačně zajímavým exkurzem do podvodných pojišťovacích praktik sedmdesátých let, ale to je to jediné, co pozitivního lze na adresu bijáku s otravnou hudbou, založenou na troubení klaksonů říci [pionýrské začátky samplingu nic moc]. Kromě motivu motorismu pojí případy postava jaksi vyšumělého Kopeckého a v posledí čtvrtině oslí můstky vratké až hanba. Film tak nikde nezačíná a končí předčasně, o dramatickém oblouku nemůže být řeči. Manik Kopecký byl během natáčení nejspíš hodně down, protože obvyklý gejzír osobního kouzla se nakoná. Velmi slabé a žádný div, že se jedná o Čechův poslední příspěvek kinematografii. ()

brooklyn73 

všechny recenze uživatele

Milos Kopecky opet v roli advokata, tentokrat se vsak nespecializuje na nevracene pujcky babickam ci probodnute manzelky.Jeho oborem jsou pripady spojene s atutomobilismem - motorismem jako napriklad, bouracky, jizdy v opilosti ,prekroceni rychlosti atd.Ve filmu se mimo jine dozvime jak se da "sikovne nabourat auto".Causa kralik mi prisla vice usmevna. Presto i zde hodnotim pomerne vysoko a to tremi hvezdami. Moto z filmu."Nakonec je uplne nejlepsi rikat pravdu". ()

Reklama

Mykhaluu 

všechny recenze uživatele

Náhodné shlédnutí při odpočinku během nedělní trhané směny. Vzpomínám si, že jsem to viděl i v dobách, kdy ještě hlídala VB. Teď to bylo zajímavé pozorovat. Snaha urvat si kousek ze "společného" koláče už v podstatě jako status quo. Někteří lidé měli vybavenou domácnost jako ze západu, až by člověk koukal. Advokát si bral 7 tisíc za případ - chápu, že měli hezky zařízené domácnosti, když dělník v té době hákoval tak za dvojku! Alkohol za volantem pohodka... Film zachraňuje mistr Kopecký, který prostě hraje, i když přehrává nebo mu dali soudruzi podružnější materiál ke ztvárnění. Někteří herci byli jako šedivé vyždímané figurky. Někteří až neuvěřitelní! Každopádně má to otevřený konec!! To bych se nedíval, kdybych si to pamatoval! :) "Vo co ti de ty hajzle?!?!" Takhle pronesená hláška mě rohodně dostala! :) ()

otík 

všechny recenze uživatele

Advokát Miloš Kopecký řeší tři čtyři případy, přičemž dva mu dají docela řádně zabrat. Film je takovou sondou do starých komunistických dob, kde všude v každé instituci byl pevný telefon, odkud se dalo komukoli kdykoli zavolat, žigulik byl ceněným vozem a uplatit se dalo téměř vše (to snad jediné se nezměnilo). Film není nějak výrazně zábavným, Kopecký však odvádí svůj tradiční průměr. Další známí herci jsou tu snad jen do počtu. Ale určitě není ke škodě si připomenout, jak vypadal třeba v pozdějším věku prvorepublikový milovník Raoul Schránil. Škoda ke konci poměrně useklého závěru, přišlo mi to tak nějak neuzavřené. Hudba: Štěpán Lucký ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Byť popisek označuje snímek za komedii, nic komediálního tu není. Mistrovské herecké umění Miloše Kopeckého opět zavedlo do role honosného advokáta, který se o případ umí řádně opřít a tentokrát je to bráno vážně i když určitá nadsázka patrná je. Příběh se zajímá o motorismus a různé trable s tím spojené. Jeden hlavní případ je sice devízou děje, ale kolem jich je ještě několik menších. Takhle pohromadě to skoro vypadá, že jezdit autem je sice požitek, ale také plno různých nebezpečných právních situací. Snímek má odlehčenou detektivní atmosféru. Advokát, aby co nejvíce pomohl svému klientovi, pátrá po důkazních materiálech seč může. A tak to svým způsobem připomíná třeba seriál o Perry Masonovi, jen s tím rozdílem, že ten měl na takové pátrání svého asistenta. Filmové dílo pro televizní vysílání zcela postačující. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (4)

  • Natáčelo se v Dubenci, Sedlčanech a Praze. (M.B)
  • Poslední film režiséra Vladimíra Čecha. (M.B)

Reklama

Reklama