Režie:
Anthony MinghellaScénář:
Anthony MinghellaKamera:
John SealeHudba:
Gabriel YaredHrají:
Matt Damon, Gwyneth Paltrow, Jude Law, Cate Blanchett, Philip Seymour Hoffman, Jack Davenport, James Rebhorn, Sergio Rubini, Philip Baker Hall, Celia Weston (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (506)
No... Co k tomu říct? Matt Damon je podle mě perfektní herec a zahraje kohokoli. Jako klaďáka ho zbožňujete, jako záporáka ho nenávidíte, ale ani na jednu verzi nezapomenete. Tom Ripley je v káždém případě jedna z jeho životních rolí. Nejzvláštnější je, že vše začíná tak nevině - půjčením obyčejného školního saka. Od saka se Tom (Damon) dostává ke lžím, od lží k podvodům a od podvodů k něčemu ještě mnohem horšímu... A přitom mohlo být u piána tak dobře. Nejvíc mě ale fascinuje jeho ledový klid. Ať udělá co udělá, ať se děje co se děje, je pořád nad věcí. Kromě Damona jsou i ostatní herci perfektní. Cate Blancett je úžasně vtíravá, Gwyneth je krásně nervozní, Philip Seymour je více než slizký, Jack Davenport je krásný:-D a Jude Law je na odstřel. ()
Talentovaného pana Ripleyho jsem neviděl mnoho let a překvapilo mě, jak je ten film absolutně dokonalý a nemá na sobě odér doby vzniku. Anthony Minghella natočil v pořadí už druhou adaptaci slavného románu Patricie Highsmith, která za verzí s mladým Alainem Delonem nijak nezaostává, ba dá se naopak říci, že čas Talentovanému panu Ripleymu jenom prospívá. Minghella se soustředí především na vývoj Tomovy postavy, díky čemuž se k němu proměňuje divácký vztah od sympatií (pěkný a kultivovaný mladík) až po vzájemnou antipatii (chladnokrevný vrah). S tím souvisí naprosto precizní herecký výkon Matta Damona, který si s divákem rafinovaně pohrává. Navíc mu pomáhá jeho tehdejší mládí a pěkný obličej (o nádherném těle nemluvě) a vy tak sledujete herecký koncert. Talentovaný pan Ripley je výjimečnou filmovou studií o lidské posedlosti mít všechno a všechny pod kontrolou. Mrazivě vtahující od začátku do konce. ()
Toto je veľmi dobré, priam vynikajúce, filmové spracovanie románu americkej spisovateľky Patricie Highsmithovej. Kniha bola vydaná v roku 1956. Páči sa mi ako autor tejto filmovej verzie, režisér Anthony Minghella, prispôsobil príbeh dnešnému divákovi a pritom zachoval podstatu pôvodnej literárnej predlohy. Som vrcholne spokojný aj s hereckým odsadením. Objavila sa tam celá plejáda prvotriednych hercov. No a titulnú rolu Toma Ripleyho výborne stvárnil Matt Damon. Podľa môjho názoru je to jeho životný herecký výkon. V úlohe tohto nebezpečného psychopata sa predviedol vskutku bravúrne. **** ()
Moc zajímavý film.Kdyby mě tak strašně neštval ten Jude Law a trochu rozvláčné tempo,šel bych možná i na pět.Na tyhle dvě věci jsem si ale v Minghellových filmech už zvyknul.Gwyneth Paltrow i Cate Blanchett jsou překrásné.Skvělý je Jack Davenport i Philip Seymour Hoffman.Prostě kvalitní film,podruhé se na něj ale asi nepodívám.80 % ()
Málokterý remake se mi líbí. Tento se vyvedl. Úchylný, zamindrákovaný křivák, jakého ztvárnil Matt Damon patří mezi ty nejvíce slizké role vůbec. Obsazení, režie, výprava, lokace a vynikající scénář, to vše mě na filmu baví. Volba Judea Law do role bohatého synáčka, zvyklého na luxus byla perfektním tahem. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (24)
- Matt Damon zhubnul kvůli filmu asi 12 kilo. (don corleone)
- První scéna, na které pražské trikařské studio Universal Production Partners pracovala, byla podle jejího ředitele Víta Komrzého "shodou okolností i nejkritičtější, protože nikdo předem nevěděl, jestli je vůbec možné ji udělat. Matt Damon v ní vezme po divadelním představení Cate Blanchettovou na projížďku nočním Římem. A protože Minghella v případě Pana Ripleyho trval na co největší autenticitě lokací, pronajal si štáb na tři dny centrum Říma, což udělalo z téhle scény extrémně drahou záležitost. Kameraman při natáčení exponoval na hranici možného a navíc se stalo to, co se občas stává - totiž že laboratoře při vyvolávání materiál podexponovaly, takže scéna byla zelená, bez detailů, prostě hrozná. Produkce tedy řešila zásadní problém, jestli se s tím dá něco dělat, anebo bude tuhle složitou a nesmírně drahou scénu potřeba přetočit. Myslím, si, že když nám ten materiál poslali, sami nevěřili tomu, že se dá rekonstruovat a že to byla svým způsobem zkouška našich schopností. Pracovali jsme na tom šest týdnů ve dne v noci a nakonec jsme scénu zrekonstruovali tak, že ve filmu je. Byla to ale velmi vyčerpávající zkušenost, protože první čtyři týdny jsme stále jen zkoušeli, jak na to, a oni nám to vždycky vrátili s tím, že to není ono. Byl to depresivní začátek, ale když jsme ho zvládli a prolomili jejich nedůvěru, byl zbytek práce už relativně pohodový." (NIRO)
- Jude Law se naučil kvůli filmu hrát na saxofon a Matt Damon zase na piano. Ani jeden z nich ve filmu však na nástroje skutečně nehraje. (don corleone)
Reklama