poster

Revizoři

  • Česko

    Kontroll

    (festivalový název)
  • Maďarsko

    Kontroll

  • Slovensko

    Revízori

  • Velká Británie

    Kontroll

Thriller / Komedie / Mysteriózní / Drama

Maďarsko, 2003, 105 min

Režie:

Nimród Antal

Scénář:

Nimród Antal, Jim Adler

Kamera:

Gyula Pados

Hrají:

Sándor Csányi, Zoltán Mucsi, Csaba Pindroch, Sándor Badár, Zsolt Nagy, Eszter Balla, Lajos Kovács, Bence Mátyássy, Győző Szabó, Péter Scherer, György Cserhalmi, László Nádasi, János Kulka, Enikő Eszenyi, Zsolt László, Balázs Mihályfi, Károly Horváth, László Bicskei Kiss, József Tóth, Balázs Lázár, Péter Bergendy, Imola Gáspár, Milan Mikulčík, Béla Paczolay, Gábor Rohonyi, Tamás Buvári, Gábor Herendi, János Derzsi, László Bolyki, Éva Bacsa, Béla Barabás, Krisztián Berg, Marcell Bálint, Zsolt Bánki, Zsóka Békefy, Dávid Csobai, Zsolt Czakó, Gábor Czibere, Alpár Cziglényi, András Fésős, Péter Galambos, Gábor Gallyas, János Greifenstein, Andrew Hefler, Zoltán Hoffmeister, Ákos Horváth, Margó Kasza, Heléna Kiss, Péter Kiss, Veronika Klement, Babett Köllő, Ernő Köves, Hunor Michálik, Tamás Molnár, Sándor Mucsi, Szabolcs Máté, László Mészáros, Adrienn Nádor, Imre Nagy, Szilvia Nemesdédi, Árpád Nick, Márton Nyitrai, Edit Orbán, Tamás Pintér, Imréné Pocz Nagy, Ilona Psota, Gyöngyi Pápai, Róbert Sarkady, Géza Schramek, Zsolt Szentiványi, Csaba Sárvári, Zoltán Sárvári, Andrea Takáts, Gergely Tapolczai, Abe Tetsushi, Levente Törköly, Veronika Varjasi, Zsolt Venczel, Miklós Viola, Zoltán Viola, Tibor Viszkó, Melinda Völgyi, Livius Varga
(další profese)
  • FlyBoy
    ****

    Okázalé, symbolicky hodnotné a veľa štátmi závidené ponevieranie sa party revízorov pohupujúcich sa na hojdačke medzi dobrom a zlom. Táto tajuplná korelácia vtlačená do maďarského metra je ventilovaná didaktickým diktátom od skupiny NEO (!) a pokladá jednu otázku za druhou. Či si ich zodpovieš alebo nie, je iba na tebe. Ždibec čiernejšieho humoru dianie okorení a aj keď rafinovanosť tvorcov sídli niekde na pol cesty, táto undergroundová tinktúra vnútorných pochodov dokonale lieči.(25.8.2009)

  • boshke
    ****

    První polovina Revizorů se mi nesmírně líbila; už dlouho jsem se u filmu tak nechlámal. Jeden skvělý vtip za druhým. O to víc jsem byl rozčarován z půle druhé, kde humor vyklízí pole a přenechává ho jakémusi mystičnu a psychičnu. Možná by se mi to tak nepříčilo, kdybych nebyl namlsán z první půle a neočekával koncert humoru i v té druhé. Místo humoru následuje Bulcsu bloumající po tunelech, záběry zachytávající jeho duševní rozpoložení, trocha psychologie s medvídkem a záhadný zabiják... Tomu navzdory jsou Revizoři rozhodně shlédnutíhodný film... 80%(29.11.2009)

  • kiddo
    *****

    Vezměte Samotáře, přidejte styl a obsah a máte Revizory. Na úrovni symboliky a metafor jsou místy až urážlivě jednoduší (člověk nemusí být Einstein, aby si domyslel, co představuje podzemní spleť tras v životě člověka, kterému všechno tak nějak padá na hlavu, proč je Medvědice převlečená zrovna za anděla nebo proč je možné vyjít z podzemí teprve tehdy, když je poražena ultimátní hrozba v podobě maskovaného přízraku, který se mezi vraždami krčí někde v postranních tunelech metra), ale to neznamená, že jsou Revizoři nezajímaví nebo nedejbože banální – jsou podaní prostě, ale ne primitivně, příběh je nám znám, ale stále ještě ho stojí za to vyprávět. Jejich síla spočívá v dávkování různých prvků a rovin a jejich kloubení – symboliky s čistým dějem, všedního života se snovostí, komiky s pokusy o výpověď, lehkosti s existencialismem, a hlavně pak obrazové uměřenosti s čistými vizuálními orgiemi. Ač si teď, v roce 2009, říkám, že už na tom s filmy v Čechách nejsme zas tak obludně, na něco podobně osobitého v českém podání si musím ještě počkat (kdy se tu konečně najde herec, který by byl ochoten na brutto zdrhat mezi stanicemi s rozjetým vlakem za zadkem? Jaroslav Plesl? Slušelo by mu to…)(25.8.2009)

  • Matty
    *****

    Život je všude. Kde je život, tam jsou lidi. Kde jsou lidi, tam je dobro. Kde je dobro, tam je zlo. Dobro a zlo mezi sebou vede věčnou válku. A režiséři o tom budou do skonání věků natáčet filmy. Antal Nimród nám nabízí pohled mezi prapodivnou komunitu budapešťské podzemky. A je tu život... . Mohl bych napsat, že tady zase ti dobří bojují proti těm zlým, ale není tomu tak. Zlí jsou všichni, jen někteří více. Jako ve filmech Scorseseho nebo Tarantina. „Tarantinovský“ je rovněž šibeniční humor a vůbec, inspirací ze západu je patrných mnohem víc. Ještě žádný film se však komplet neodehrával v prostředí metra, obyčejného metropolitního metra. Kdo někdy potkal revizora v pražském metru, kdo někdy zakopl o spícího bezďáka, kdo se někdy pár stanic vezl s partou ožralých hooligans, pro toho již žádná další jízda metrem nebude jako dřív (viz. Čelisti vs. moře). Když si odmyslíme mysteriózní přízrak, není tu nic, co by nemohl zažít kdokoliv z nás. Věřím, že i režisér při psaní scénáře vycházel z vlastních zkušeností. Možná i proto, že se jedná o maďarský film, připadalo mi dění v něm bližší než americké historky z podsvětí. Pořád je však třeba mít na paměti slova zaměstnance metra z úvodu filmu: „Následující dění je pouhopouhou fikcí. Veškeré osoby zde zobrazené nemají zhola nic společného s realitou. Je to jenom symbolický souboj dobra se zlem.“ 90% Zajímavé komentáře: Isherwood, anais, Radek99, dobytek, Frankie(28.1.2006)

  • kinej
    ***

    Režisér ve filmu vytvořil zajímavý svět, říše metra. Svět sám pro sebe. Temná kouzlo tohoto světa je navíc dobarveno hypnotickou hudbou. Na druhou stranu je však metro největší devizou i nevýhodou filmu. Přeci jen jsou kulisy betonových tunelů nedostatečné, aby udrželi pozornost 140 minut. Zábavnost filmu časem stagnuje a film se dostáva do rozhraní mezi komedií a dramatem. Na konec jsem se opravdu těšil. Režisér je ale rozhodně talent a jsem zvědavý na jeho další produkci.(20.11.2006)

  • - Pro natočení tohoto filmu byl velkou inspirací Nimródu Antalovi film Andreie Tarkovskyho Solaris (1972). (TomikZlesa)

  • - Vousatý revizor sedící za stolem během scény, kdy je personálu rozdělována práce, je režisér Péter Bergendy. (TomikZlesa)

  • - Celý dej filmu sa odohráva v budapeštianskom metre, konkrétnejšie na linke č. 3 (modrej linke). Film kvôli prevádzke metra natáčali v noci. (Adam Darko)