poster

Revizoři

  • Česko

    Kontroll

    (festivalový název)
  • Maďarsko

    Kontroll

  • Slovensko

    Revízori

  • Velká Británie

    Kontroll

Thriller / Komedie / Mysteriózní / Drama

Maďarsko, 2003, 105 min

  • dzej dzej
    ****

    Nevídaný mix thrilleru, horroru a komedie. Prostor metra představuje jinou realitu, velmi odlišnou k té „tradiční“ realitě nad eskalátory. Metro jako místo, kde se dějí věci nezávislé na naší obvyklé zkušenosti seshora, tematizoval ve své knize Nebe pod Berlínem Jaromír Rudiš (jen malý tip na pandán k Revizorům). Revizoři nabízejí (prostřednictvím hlavního hrdiny) pohled pouze „zdola“ – obranné mechanismy společenského systému, morálky a psychiky přestávájí fungovat, destruktivní a konstruktivní síly se utkávají o nadvládu nad celým magicko-realistickým prostorem(9.1.2006)

  • Paldini
    ****

    Přátelé tohle je nečekaný nářez. Ač se mi při sledování evokovalo několik amerických a japonských starších bratránků, ze kterých si autor bral očividně inspiraci, snímku to opravdu neškodí. Více mi vadila práce kameramana nebo snad nedotaženost režijní práce nebo to jen bylo neumětelství našeho promítače v kině. V některých dialozích nějak chybělo kousek hlavy komunikujících ač záběr nebyl detailní. A jej, jsem to já ale hnidopich. No veskrze od počátečního skoro dokumentu, přes akční komedii až po psychothriller povedená podívaná. A maďarští revizoři v metru dostávají asi pořád nakládačku.(9.2.2005)

  • Jansen
    *****

    Je obdivuhodné, co všechno se Antalovi do Revizorů podařilo vtěsnat a jak kompaktně to působí. Tempo vyprávění je strhující, rytmizace akčních scén je výborná, jednotlivé charaktery jsou jako hračky v rukou diváka. Antal v podzemí budapešťského metra vytvořil zcela autonomní fikční svět. Bizarní komunita revizorů fungující jako služebníci podzemního impéria. Mytizace jejich neužšího vedení a „gladiátorské“ souboje v běhu podzemní dráhou. To vše je na druhé straně konfrontováno s neschopností revizorů, coby strážců pořádku, dát komukoli pokutu a porušit tak anarchii, která v útrobách metra vládne. Jejich dennodenní souboje s neukázněnými cestujícími jsou prezentovány jako výkony hodné obdivu, při kterých stoupá hladina adrenalinu v krvi. Situace, do kterých se hlavní hrdinové dostávají, jsou tak rafinovaně poskládány a s nadhledem konfrontovány, až to místy dá připomenout ojedinělé poetice Království Larse von Triera. Důmyslná hra s psychickým stavem hlavních aktérů, kdy je nám v jedné situaci dotyčného líto kvůli jeho neschopnosti jakkoli reagovat a v další jsme svědky jeho jednání zpola šíleného a nezvratně rozhodného, určuje tempo vyprávění. Sled absurdností tak, pevně pod kontrolou režiséra, vytváří silně osobitý a podmanivý ráz tohoto podzemního mikrokosmu. A taková třešinka na dortu potměšilé bizardní invence je hlavní postava revizora, coby zatraceného temného hrdiny čekajícího v temnotách podzemí na spásu.(24.1.2011)

  • Fr
    ***

    Fiktivní podzemní svět a jeho aktéři nemohou být spojováni s Budapešťskou MHD, neboť .…. Jednoduše řečeno, nemáme si myslet, že jsou revizoři kreténi. Jsou jen tak zahraní. Každopádně METRO je místo s jedinečnou atmosférou. POZORNOST, OSTRAŽITOST, VYTRVALOST. A PŘEDEVŠÍM SEBEOVLÁDÁNÍ!! ,,Nevadí, jestli se ti uleví, klidně mě i pochči.“ Trochu komedie, trochu drama, krimi. Prostě nelehký život revizora, a ještě ke všemu lidi pořád skáčou do kolejiště. Přirovnal bych to k tomu lepšímu z ,,českých filmů“, hlavně pro svoji originalitu. Ale už to asi neuvidím. PŘÍBĚH *** HUMOR *** AKCE * NAPĚTÍ ** Co uvidíme (možná) příště? D.Lynch začal jezdit sockou po Los Angeles. Buď z něj bude revizor, nebo se chystá remake…(21.8.2009)

  • Tsunami_X
    ****

    Zajímavá podívaná, které zůstává někde na půli cesty a váhá mezi formou a obsahem. Zcela jasná metafora pekla, ze kterého vás může vyvést jedině anděl, je podána srozumitelně a stylově. Škoda jen, že se příběh chvílemi rozpadá na epizodní estrády a pitvořící herci trochu nestíhají. Typičtí lůzři sice žijí přímo ve sračkách, ale ví že existuje ještě posranější práce a tak se snaží prostě zůstat s těmi svými. Sociálně společenská nota snímku je kupodivu silnější více než bych čekal a pro mě osobně zcela převálcovala všechno ostatní. Nesrovnávejte to prosím s Lynchem a věřte, že největším zločinem ďábla je, že o sobě prohlašuje že není.(14.3.2005)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo po dobu 40 nocí. (MikaelSVK)

  • - Celý dej filmu sa odohráva v budapeštianskom metre, konkrétnejšie na linke č. 3 (modrej linke). Film kvôli prevádzke metra natáčali v noci. (Adam Darko)

  • - Roli řidiče metra Bély ztvárnil maďarský herec Lajos Kovács. Ačkoliv je filmografie tohoto herce obsáhlá (objevil se mj. ve filmech Wima Wenderse Nebe nad Berlínem (1987) v roli trenéra akrobatky Marion a v Tak daleko, tak blízko! (1993)), celosvětově svou tvář proslavil až v miniroli běžícího muže ve videoklipu kapely Radiohead "Karma police" (1997). (Magyar)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace