poster

Revizoři

  • Česko

    Kontroll

    (festivalový název)
  • Maďarsko

    Kontroll

  • Slovensko

    Revízori

  • Velká Británie

    Kontroll

Thriller / Komedie / Mysteriózní / Drama

Maďarsko, 2003, 105 min

Režie:

Nimród Antal

Scénář:

Nimród Antal, Jim Adler

Kamera:

Gyula Pados

Hrají:

Sándor Csányi, Zoltán Mucsi, Csaba Pindroch, Sándor Badár, Zsolt Nagy, Eszter Balla, Lajos Kovács, Bence Mátyássy, Győző Szabó, Péter Scherer, György Cserhalmi, László Nádasi, János Kulka, Enikő Eszenyi, Zsolt László, Balázs Mihályfi, Károly Horváth, László Bicskei Kiss, József Tóth, Balázs Lázár, Péter Bergendy, Imola Gáspár, Milan Mikulčík, Béla Paczolay, Gábor Rohonyi, Tamás Buvári, Gábor Herendi, János Derzsi, László Bolyki, Éva Bacsa, Béla Barabás, Krisztián Berg, Marcell Bálint, Zsolt Bánki, Zsóka Békefy, Dávid Csobai, Zsolt Czakó, Gábor Czibere, Alpár Cziglényi, András Fésős, Péter Galambos, Gábor Gallyas, János Greifenstein, Andrew Hefler, Zoltán Hoffmeister, Ákos Horváth, Margó Kasza, Heléna Kiss, Péter Kiss, Veronika Klement, Babett Köllő, Ernő Köves, Hunor Michálik, Tamás Molnár, Sándor Mucsi, Szabolcs Máté, László Mészáros, Adrienn Nádor, Imre Nagy, Szilvia Nemesdédi, Árpád Nick, Márton Nyitrai, Edit Orbán, Tamás Pintér, Imréné Pocz Nagy, Ilona Psota, Gyöngyi Pápai, Róbert Sarkady, Géza Schramek, Zsolt Szentiványi, Csaba Sárvári, Zoltán Sárvári, Andrea Takáts, Gergely Tapolczai, Abe Tetsushi, Levente Törköly, Veronika Varjasi, Zsolt Venczel, Miklós Viola, Zoltán Viola, Tibor Viszkó, Melinda Völgyi, Livius Varga
(další profese)
  • Malarkey
    ****

    Revizoři jsou nářez, a že tohle slovo v komentářích často nepoužívám, tak tady prostě musím. Míchá se v tom pachuť nechutě a legrácky a Maďaři to tak dobře smíchali, že jsem se s těma klukama revizorama prostě musel bavit od začátku do konce. Není to nic příjemného, spíše drsná syrová legrácka, na kterou kdekdo nebude mít žaludek, ale když se přesto přebyje, tak si určitě užije, protože s těma klukama to jinak nejde, než si to všecko pořádně užít a hlavně zapamatovat chvilky, který se v životě jen tak někomu nestanou a na který člověk prostě nedokáže zapomenout. TY soutěže, ty fotbalový fanoušci féréncvárošu budapešť, ta syrovost prostředí (kdo by řek, že se dokáže natočit film odehraný skoro celý v metru) ta absurdita řady scén, to všecko se míchá v tomhle filmu spojené s hodně solidní muzikou a vzniká z toho pecka, které později dám šanci a možná to i změnim, protože tahle parta revizorů se v televizi nevidí každej den.(19.1.2009)

  • Paldini
    ****

    Přátelé tohle je nečekaný nářez. Ač se mi při sledování evokovalo několik amerických a japonských starších bratránků, ze kterých si autor bral očividně inspiraci, snímku to opravdu neškodí. Více mi vadila práce kameramana nebo snad nedotaženost režijní práce nebo to jen bylo neumětelství našeho promítače v kině. V některých dialozích nějak chybělo kousek hlavy komunikujících ač záběr nebyl detailní. A jej, jsem to já ale hnidopich. No veskrze od počátečního skoro dokumentu, přes akční komedii až po psychothriller povedená podívaná. A maďarští revizoři v metru dostávají asi pořád nakládačku.(9.2.2005)

  • Crocuta
    ****

    Snímek s hutnou undergroundovou atmosférou, jíž (a také vyváženou směsicí ponurosti a grotesknosti) mi připomněl Herzovu "Pasáž", která má ale na CSFD pohříchu mnohem horší hodnocení. Mimochodem, až bude v Budapešti (nebo v Praze) stát celodenní lístek na všechny linky metra cca 3 Kč jako v Mexico City, budou mít titulní hrdinové tohoto snímku svůj nezáviděníhodný úděl mnohem jednodušší :-) .(19.1.2009)

  • Happens
    *****

    Fraška tvořená pracovním životem revizorů v Maďarském metru, která si bere na paškál jak revizory, tak cestující a celkovou bezvýchodnost podzemního světa. V němž ovšem nechybí láska, ale ani boj s vnitřními démony a taky trochu Donie Darko momentů mysteriozního charakteru. A hlavně ta scéna na lavičce s medvídkem je pro mě asi jedna z nejromantičtějších scén ever.(17.5.2018)

  • lamps
    ****

    Předčasný vrchol Antalovy kariéry, který nápaditě stmeluje absurdní černý humor s chvílemi takřka hororovou atmosférou "divného" podzemního světa. Je to v každém ohledu výrazně karikaturické, od typického panovačného šéfíka přes životu odevzdané pracující až po záporně vykreslené gestapáky, takže bych paradoxně řekl, že černočerná figura vraha náladě vyprávění i s jeho ironickým vyzněním příliš nesvědčí, ale jinak si nelze moc na nic stěžovat. Herci jsou fajn, prostředí nevídaně deprimující a bezvýchodné (i bez vraha) a režie skutečně chytrá a vynalézavá, umně pracující s prostorem, tlumeným osvětlením a především hudbou, která scénám dodává ohromnou šťávu. Některé momenty bych náhlým návalem šoku a překvapení přirovnal dokonce k mistrovskému timingu Cuaróna či Hanekeho, jiné zase pobaví způsobem, kterému bychom se v jakémkoli jiném filmu asi těžko zasmáli ("Jestli se ti uleví, můžeš mě i pochcat"). Kreativní prácička, pro metro a revizory nejhorší představitelná reklama ever... :))(2.11.2016)

  • - První maďarský film uvedený na filmovém festivalu v Cannes po 20ti letech. (TomikZlesa)

  • - Pro natočení tohoto filmu byl velkou inspirací Nimródu Antalovi film Andreie Tarkovskyho Solaris (1972). (TomikZlesa)

  • - Vousatý revizor sedící za stolem během scény, kdy je personálu rozdělována práce, je režisér Péter Bergendy. (TomikZlesa)