Reklama

Reklama

Tak mě někdy napadá

  • USA Sometimes a Great Notion
Trailer

Obsahy(1)

Rodina dřevařů (vedená Newmanem a Fondou) je drsná a záleží jí především na každodenní práci. V okamžiku, kdy okolní dřevaři jdou do stávky, rozhodnou se naši tvrďáci pracovat dál. Stávají se tím sice stávkokazy, ale nedovedou si představit volné všední dny. Za tuto chybu platí částečně majetkem, životy (při kácení stromů) i rozpadem rodiny. Dva však zůstávají, aby pokračovali v rodinné tradici. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (67)

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Nech je predmetná rodina akokoľvek tvrdohlavá, boj s prírodou je tvrdší. Ťažba dreva v horách pripomína adrenalínový šport. Ide však o obyčajnú obživu ostrých chlapov, ktorí nemajú zľutovanie voči ostatným, ale spolu držia ako prikovaní. Filmové kvality nemám dôvod spochybňovať. Stačí sa nechať unášať príbehom ako kmeň stromu po prúde rieky. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Rodinné drama Stamperů je výborné po všech stránkách, ode mne bez připomínek.. Příběh dřevorubců zaslouží obrovskou poklonu i pochvalu, naladěno jsem měla ihned, pánové Henry Fonda a Paul Newman se o to postarali úchvatným způsobem, pak se mi ještě líbil nejmladší z bratrů Michael Sarrazin.. Ohromná dřina těžařů dřeva vyobrazena s takovou lehkostí a uvěřitelností, že mi spadla brada, něco takového se jen tak nevidí, každopádně stojí za pozornost tenhle polozapomenutý filmový klenot.. ()

Reklama

Slasher 

všechny recenze uživatele

Chlapácký příběh o hrdosti, paličatosti, tragédii a smíření se v rodině. A taky o tom, jak dřevařina není žádná prdel. Zajímavá zápletka s nevraživostí a odborářskou stávkou, jedna velmi dramatická scéna uvíznutí pod kládou, pohodová country atmosféra a ještě jasný plus za outdoorový Oregon. ♪♫ ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Když jsem před lety četla Keseyho Tak mě někdy napadá, přepadla mě neskonalá úcta k překladateli. Odstavce časů různě minulých, přítomných, toužebných a pocitových ... kumšt byl i vyznat se v tom jako čtenář, zvyknout si, ale došlo to tak daleko, že se mi po rodině bodrých dřevařů stýskalo ještě dřív, než jsem dočetla poslední stránku. Od srovnávání jsem se nedokázala oprostit, hledala jsem ty štědře popisované duševní pochody a ne všechno se podařilo zachytit, myslim ale, že to hlavní - onu paličatost, která rodině způsobuje i pomáhá přestát zátěžové testy - Paul Newman do filmu dostal. I za tátu - Henryho Fondu a benjamínka - Michaela Sarrazina jsem povděčná. Hodně dobrý film, jako ostatně všechny Newmanovo režijní kousky. 4,5*. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je opravdová paráda. Příběh o Kiplingovském spoléhání na sebe sama s vynikajícími Paul Newmanem a Henry Hondou. Newmanova zdánlivě banální věta "Ať si každý dělá, co chce," vyslovená v té nejtěžší chvíli, kdy by člověk čekal na jeho místě spíše škemrání nebo aspoň fňuknutí, sráží jeho protihráče, čacké odboráře s jejich ubrečenou a pokryteckou solidaritou, do postavení legračních figurek. No a závěr, to je královská koruna. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (6)

  • Název filmu opakuje název literární předlohy – románu Kena Keseyho. Ten zase použil citát z textu slavného folkového evergreenu "Goodnight, Irene", který získal velkou popularitu v 30. letech minulého století v podání černošského zpěváka Huddieho Williama Ledbettera, více známého jako Lead Belly. Text ze skladby zní "Sometimes I live in the country, sometimes I live in town, sometimes I take a great notion to jump in the river and drown". (Aelita)
  • Newman si na pomoc při natáčení zjednal pomoc George Roye Hilla, který mu poradil, jak Collův materiál začlenit do toho, co se chystá natočit. (Rocky62)
  • Režisér Richard A. Colla, který měl film původně režírovat, se rozhodl uplatnit styl práce s kamerou, aby předvedl tón Keseyho prózy na plátno. Jeho přístup však ztěžoval práci hercům, kteří se domnívali, že je pro něj jejich postavení před kamerou důležitější než jejich interakce. Po dvou týdnech nebyli Newman a producent John Foreman spokojeni s tím, co jim mladý režisér dodal, a upozornili ho, že bude muset svou techniku změnit. Velká zkouška přišla, když Colla natáčel jednu z náročných scén v jídelně Stamperova domu, zkoušeli to pořád dokola a nikdy se to nepovedlo. Newman s Foremanem tedy Collu vyhodili a Paul se rozhodl režírovat. (Rocky62)

Reklama

Reklama