Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Elegantní poručík Ray Tango zneškodní kamión převážející drogy. Drsný polda Gabe Cash si o tom s úšklebkem přečte v novinách a vzápětí se musí bránit útoku najatého čínského vraha. Obou policistů už má Yves Perret, mocný král podsvětí, plné zuby a rozhodne se je zlikvidovat. Na mysli ovšem nemá obyčejnou vraždu. Vláká je do opuštěné budovy, kde se oba muži poprvé osobně setkají. Vzápětí objeví zavražděného muže a než stačí cokoli podniknout, jsou zadrženi agenty FBI a obviněni z vraždy a odsouzeni na základě Perretem podvržených důkazů. Nejenže jsou veřejně zostuzeni, ale navíc se ocitnou ve vězení, které dříve hojně zásobovali těmi nejhoršími zločinci. Je jisté, že tady dlouho na živu nevydrží. Zbité policisty první noc na poslední chvíli zachrání zástupce vězeňského správce, který jim také poradí jak uprchnout. Následující noci oba využijí příležitosti a skutečně se jim podaří uniknout. Každý sám se pak pouští do pátrání po muži, který je dostal do pasti. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (581)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Pre mňa celkom samoúčelná zlátanina snažiaca sa priživiť na vlne buddy filmov, tak populárnych v 80 a 90 rokoch. Stalloneho aj Russella mám veľmi rád. Mnohé filmy s nimi považujem za vrcholy akčného a sci-fi žánru, ale toto spojenie, ktoré by mi za iných okolností spôsobilo príjemné šteklenie v napätom očakávaní čo ďalšie táto dvojica správí, pôsobilo v tomto filme nedotiahnuto. Kančalovskij nie je režisér hodný zapamätania. A ústredná dvojica nevyšla s Blackovho pera a už vôbec sa nejedná o niečo pomätné. To pamätné , nové ukradli Tangovi a Cashovi úplne iné filmy. Hlavným problémom je hlúpy zloduch a nefungujúca chémia medzi ústrednou dvojicou, s ktorých každý sa snaží ukradnúť najväčší kus koláča tomu druhému. Hláškujú každú jednu minútu a tým pádom nemáme ako divák možnosť troška do nich ako do postáv nahliadnúť. Smrtonostná zbraň bola predsa len o niečom inom. Podpriemerná zlátanina, ktorej úspech a kultovosť je pre mňa záhadou. ()

petaspur 

všechny recenze uživatele

Navoněný Tango s vyčpělým Cashem jsou vzájemně se nesnášející elitní detektivové, kteří po padouchově jednoduché fintičce, poznávají nápravné zařízení z vnitřní strany mříží. Většina jejich nových spolubydlících získala tento výhodný pronájem díky pracovní aktivitě aktuálně zabásnutých ochránců zákona a již se nemohou dočkat toho, až jim zašťourají nožíkem v chlupatých hrudích. V takové situaci je nejlepší nečekat na zítřejší snídaňovou šlichtu, vzít si nohy vzájemně na ramena a vysvětlit zabržděnému padouchovi, kdo je skutečným vládcem Města andělů. ()

Reklama

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Každá druhá věta hláška a každý první výstřel zásah do černého. Změna režiséra je znát i není, přičemž záleží hlavně na tom, zda-li jste ochotni po elegantních žánrových zlomech skousnout i ten poslední, kdy hrdinové vyjedou naproti povinnému akčnímu finále v obrněném džípu. Do té doby totiž všechno funguje bez sebemenší chybičky, byť nevíte, zda-li dříve obdivovat Končalovského živelnou akci, či padat smíchy ze židle při slovních přestřelkách. Tak jako tak, Stallone s Russellem si to užívají jako nikdy. [Malá rýpavá. Pětapadesátimilionový rozpočet, navíc na konci osmdesátých let, ti přijde jako nízokorozpočtovka, Limo? :-)] ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Ray Tango je prototypom novodobého policajta. Chodí v saku, usŕkne kávu britským spôsobom a vyzerá civilizovane, aj keď je na ňom viac svalov než by bolo zdravé. Hovorí slušne, chová sa slušne a páli mu to - skrátka pýcha každého oddelenia. Gabe Cash je oproti tomu old school fízel, ktorý možno nevie Einsteinovu teóriu relativity, ale ak ste spáchali nejaký zločin, zmláti vás do guľatého štvorca a ešte vám na cestu do väzenia povie nejakú vtipnú historku z jeho bohatého súkromného života. A že to tejto dvoje spolu sekne uvidíte aj sami. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Tango a Cash" je viditelně rozpadlý projekt, jehož nesourodé segmenty točené jinými režiséry nakonec dohromady slátal přední hollywoodský dr. Frankenstein, Stuart Baird. Vznikl tak pastiš ve smyslu směsky vlivů a motivů, ale i coby slepenec rozličných tvůrčích a producentských záměrů. Nejzjevněji se to projevuje v závěru. Ten celý natáčel jiný režisér a z dosavadního relativně při zemi se držícího buddy bijáku dělá bombastickou a současně zcela jalovou akční extravaganzu, kde se šestáková klišé a bondovská sídla záporáků mísí s juvenilně fantasmagorickou hrou s angličáky jak z pozdějších dílů "Rychle a zběsile". Rozpolcenost filmu se projevuje nejen v rovině stylu, ale také v jeho nevyjasněné a svářící se orientaci. "Tango a Cash" je až unikátní v tom, jak na jedné straně utužuje toxický machismus a zhmotňuje vlhké sny fašounských policajtů, ale současně dokáže být neskrývaně queer. Vrcholné 80s nabubřele maskulinní akčňáky své homoerotické linie buďto velmi nepřesvědčivě ředily nefunkčními hetero motivy ("Top Gun") nebo je přímo okatě vyzdvihovaly ("Komando"). "Tango a Cash" na jedné straně třímá konzervativní prapor, když zlehčuje policejní brutalitu, oslavuje hraničářskou spravedlnost mimo mezí zákona, vysmívá se rehabilitaci vězňů a dokonce nechává policajty snít o divizi vyvíjející polovojenskou techniku (co v době, kdy americká policie nakupuje přebytky od armády, působí tragikomicky). Ale současně se filmem vine campová niť postupně odkládaných svršků, crossdressingu, symbolického i doslovného poměřování pinďourů, a to nemluvě nosném výkladu celého filmu jako příběhu opatrného comingoutu v hypermachistickém prostředí policejního aparátu. ____ NÁSLEDUJÍ QUEER SPOILERY ____ Když dynamiku mezi titulní dvojicí rozvedeme, ukazuje se upjatý Tango jako closeted gay, který se skrývá za sešněrovanou fasádou uniformních obleků. Jeho tragická linie spočívá v tom, že právě kvůli strachu z reakcí okolí nedokáže vyjevit svou náklonnost Cashovi, který svou otevřenou tělesností, živočišností a hlavně sebevědomou fluidní sexualitou představuje přímý Tangův protipól. Cash se bez zábran svléká s jinými muži ve výtahu i si bez ztráty vlastní identity obléká ženské šaty a zůstává v nich. Tango si naopak úpěnlivě drží fazónu i ve sprchách, byť se současně prokecne, že Cashe okukoval (ostatně dialog ve sprše také naznačuje, že Tango se vzrušil, když mu nejprve Cash řekne, že je piďa, ale záhy o něm mluví jako o "trojnožce"). Příznačně se Tango uvolní a odváže ve vězení plném naolejovaných mastodontů a prodchnutém přísliby homosexuálního dovádění. Ne náhodou zde dojde na dialog, že Tangovi ve vězení chybí jeho "šatník". Není proto divu, že když si Tango s viditelnou radostí ustanoví v cele homo dynamiku se svým spoluvězněm, tak se nikterak nemá k navrhovanému útěku. Odhodlá se k němu, až když se mu po Cashovi začne stýskat. Mimo vězení se jejich cesty nejprve opět rozcházejí, ale jak je řečeno, budou si svůj společný čas za mřížemi navždy pamatovat. Jejich vztah se zkomplikuje, když si Tango začne myslet, že Cash je heterák a spal s jeho sestrou Kiki. Namísto obvyklého řešení v macho filmech, kde by kolegovi rozbil hubu, nebo mu prostě dal požehnání, Tango sužovaný svou sourozeneckou i skrývanou gay láskou se jen zoufale snaží dopídit, co se opravdu stalo. Kiki i Cash, kteří zjevně Tanga mají prokouknutého, jsou tím oba pobaveni a užívají si možnost ho škádlit. Přes různé peripetie postupného sbližování a synchronizování obou hrdinů se pak dostaneme až do finále, kde se sice nejprve opakuje typické macho pošťuchování. To ale utne příznačně Kiki větou: "Připusťte si, že vám to společně klape.", načež po opatrném, ale výmluvném vyznání následuje happy end stvrzený pevným fyzickým spojením obou hrdinů (nabízí se i ustanovení bisexuální švédské trojky s incestním nádechem, ale to by přecjen bylo na Hollywood příliš progresivní). Camp rozměr celého filmu pak násobí fakt, že konzervativec Stallone zjevně neví, že hraje gay postavu, zatímco libertariánský šašek Russel svého queer rošťáka ztvárnil s vědomou vervou. Samozřejmě vše výše řečené je jen jedna z možných interpretací, ale umožňuje si film mnohem více užít. () (méně) (více)

Galerie (25)

Zajímavosti (26)

  • Brýle, které ve filmu Ray Tango (Sylvester Stallone) nosí, má Stallone dodnes uložené mezi svými cennostmi. (ČSFD)
  • Ve 42. minutě je možné všimnout si měnící se velikosti krevních skvrn na Cashově (Kurt Russell) tričku. (Terva)
  • Scéna, v níž policista o Tangovi (Sylvester Stallone) prohlásí "Myslí si, že je Rambo!" a Tango mu odpoví, že "Rambo je trouba", odkazuje na Stalloneho filmovou sérii Rambo (od r. 1982). (Tony.cs)

Související novinky

Strážci Galaxie s Kurtem Russellem

Strážci Galaxie s Kurtem Russellem

18.02.2016

Akční legenda z Hvězdné brány, Útěku z New Yorku nebo Tanga a Cashe ulovila další velkou roli. Kurt Russell se po Rychle a zběsile 7 objeví i ve druhých Strážcích Galaxie, kde si zahraje otce Petera… (více)

Tarantino a Cash

Tarantino a Cash

26.07.2006

Kdepak, žádný remake nebo pokračování dnes již klasického buddy snímku Tango a Cash se nechystá. To se jen kdysi zářivá hvězda akčního žánru Kurt Russell spolčil s režisérem Quentinem Tarantinem za… (více)

Reklama

Reklama