Režie:
F. A. BrabecScénář:
Markéta ZinnerováKamera:
F. A. BrabecHudba:
Jan JirásekHrají:
Barbora Seidlová, Martin Stropnický, Jan Potměšil, Jiří Bartoška, Anna Polívková, David Kraus, Jan Kačer, Marta Vančurová, Vlastimil Harapes (více)Obsahy(1)
Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (279)
Jak si tak pročítám zdejší komentáře, jejichž stáří je poměrně často kolem deseti let, tak mě to nutí zapřemýšlet nad tím, zdali tehdejší divák byl k českému filmu daleko shovívavější a nebo je český film dneska někde úplně jinde. Bolero je totiž absolutní sračka, kde hlavní herci melou kraviny, vedlejší sem tam něco hrajou a příběh je asi tak normální, jako když Zlín vyhraje ligu. ()
Brabcova poetika mi do případu vraždy sedí, taneční intermezza stupňují děj a celá symbolika tance, jeho emotivnost a živočišnost v divákovi navozují správné pocity. Ani dětem z dobře situovaných rodin nemusí všechno projít a rozpravy Bartošky s Krausem jsou téměř dokonalé. Ve spektru českých filmů jednoznačně nadprůměr. Poslední zhlédnutí 5/2024. ()
Na tenhle film mam takovou zajimavou vzpominku. V nasem kině se konala čerstvá městská premiéra a Bolero přišel osobně uvést pan F.A. Brabec s paní Brabcovou. Měli kratičký proslov a s přáním příjemného pokoukání a upozorněním, že po filmu bude následovat beseda, se odporoučeli do vedlejší restaurace na červené víno - podávají ho ve spec. keramickým džbánku připomínajícím květináč a vždycky, když ho přede mě postaví mám chuť do něj hodit pugét kopretin. Film ušel. Sice žádný zázrak, ale pobavil. Efáčka se vrátila do sálu s doměním, že budou debatovat s lidmi, ale k mému zděšení většina přítomných odcházela (včetně mě - musel jsem, nebyl čas) a to mě, jako člověka považujícího filmový průmysl za stěžejní a vážícího si každého tvůrce, mrzelo. Vstal jsem, sebral odvahu, vzal s sebou svou dnes už strašně bývalou přítelkyni a štrůdloval jsem si to směrem k Brabcům. Najednou jsem stál tváří v tvář FAB a stiskl mu ruku. Gratulace ho zřejmě potešila a na oslavu začal nenápadně svádět mojí horší polovičku (což jsem si vykompenzoval díky paní Brabcové). Tak to jen tak pro příště.... ()
Když jsem se před pár lety poprvé dočetl, že F.A.Brabec bude točit Bolero, kladl jsem si otázku proč. Proč právě režisér, specializovaný na vizuálně stylizované a básnivé filmy (uvažovalo se mj. o natočení Karafiátových Broučků nebo Máchova Máje) by chtěl točit něco tak prozaického a vzhledem k námětu i reálného? Nevím to dodnes. Už scénář filmu je tak mizerný, že by od něj každý soudný režisér dal ruce pryč. Příběh je přelidněný postavami, z nichž nejméně třetina je mu platná jako schody ve výtahu. Brabec tuto chybu ještě zdůraznil hvězdným obsazením a tím se postaral o definitivní zmatek. Uznejte, že pokud ve filmu hrají herci typu Bolka Polívky, člověk čeká, že budou mít v příběhu nějakou zásadní důležitost, všímá si každého detailu, který může být v detektivce důležitý... A na konci zjistí, že ty zástupy známých tváří plnily jen funkci rodinného komparsu a jejich existence ve filmu je ryze dekorativní. Nebo další věc - na jednom místě příběh poskočí o několik let dopředu, což se ale dozvíme až mnohem později, víceméně náhodně to vyplyne z dialogu. Takové chyby jsou zatraceně podstatné a na mém hodnocení filmu se musejí odrazit daleko víc než to, že Brabec krásně nasnímal taneční intermezza. 30% ()
Celý film Brabec ukazuje, že je výborný kameraman a své vynikající záběry doplňuje zajímavou a hezkou hudbou. To je ovšem vše, co se dá na Boleru ocenit. Zbytek je čistokrevná nudná slátanina. Zápletka je sice jednodušší, ale množstvím postav a chabým scénářem to dokázala paní scénáristka zamotat, že se divák ve filmu ztrácí a na mysl mu přicházejí myšlenky, o čem to vlastně je a proč se na to dívá? Jako detektivka to totálně vyhořelo a jako thriller dvojnásob. Někteří herci sice předvádějí dobré výkony, ale neutralizují je špatná výkony jiných herců. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (9)
- Jedná se o jeden z mála filmů, kde Vlastimil Harapes nebyl předabován. (Kesijop)
- Na natáčanie prišli dokonca aj skutoční podozriví z vraždy. (Amityville)
- V skutočnosti sa vražda stala na Slovensku a takisto aj zavraždená a vrahovia boli zo Slovenska. (Amityville)
Reklama