Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Whittakerovi jsou zdánlivě ideální rodina. Alespoň pro své okolí. Jsou klasickým obrazem ideálu padesátých let v Americe. Nic však nikdy není takové, jaké se zdá... Cathy je dokonalá žena v domácnosti, s perfektním životem, přesně taková, jaká by ideální žena v padesátých letech v Americe měla být. Je zdravá, má krásné děti, úspěšného manžela, sociální jistoty. Celý svět se jí však obrátí vzhůru nohama, když přistihne svého manžela s jiným mužem. Zmatená a zoufalá nachází útěchu v náruči afroamerického zahradníka Raymonda. Přes Frankovu sexuální orientaci a Cathyin vztah s Raymondem se pár snaží udržet manželství pohromadě. Oba dva to však změní jednou pro vždy. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

tron 

všechny recenze uživatele

„Niektorí pacienti vyskúšali už aj... náročnejšiu liečbu.“ – „Náročnejšiu?“ – „Elektrošoky.“ Niekto pravdaže tieto malé drámy nemá v láske alebo ho skrátka nebavia, bolo by ale nespravodlivé kvôli takému detailu hanobiť príbeh, ktorý je taký poctivý a pôsobivý a zaujímavý po hereckej stránke (Julianne Mooreová ma pravdupovediac ako herečka otravuje, ale mužný Dennis Quaid a skvelý Dennis Haysbert to zachraňujú). Nenápadné, ale o to viac sa vás dotkne. Príjemné. A farebné. Ako jesenné lístie. P.S. Snímka je zaujímavá tiež pôsobivým „zachytením doby“ (v päťdesiatych rokoch 20. storočia naozaj nebolo múdre priateliť sa s Afroameričanom a homosexualita sa „dala/mala liečiť“). ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Námět: on tajně podvádí svou ženu s jiným mužem, ona si v době padesátých let dost dobře rozumí s "negry". Tohleto slibuje zajímavou zápletku. Jenomže. Jenomže je to celé strašná nuda. Nudná režie, nudné herecké výkony, skoro žádné emoce. Celé je to zasycené hezkými barvamy. Kamera se povedla. To jo. Ale to je asi tak jediný klad filmu - hezká retro stylizace. Scénář sliboval mnohem víc než jsem nakonec v hotovém filmu dostal. První zápletka nevěrného muže nestojí za nic. Celou dobu všichni dělají jako že se nic neděje. Až teprve deset minut před koncem se muž v jediné jakžtakž dramatické scéně rozhodne že takhle dál nemůže žít a chce se rozvést. Druhá zápletka - téma rasové nesnášenlivosti je na tom uplně stejně. Absolutně sterilní nuda. Probíhá to stále asi takto: několik ženských se mezi řečí zmíní že negři jsou problém a hned na to se zeptá kamarádek co včera vařili. Samozřejmě tohle píši už s nadsázkou. Ale nějak tak to probíhá. Celkově absolutně zbytečný nudný film o tématech ze kterých se dalo vytřískat mnohem více a hlavně byly mnohokrát mnohem lépe natočené. herdcké výkony všech zůčastněných jsou ospalé a nudné jako celý film. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Sklamanie. Vizuálne spracovanie na jedničku, námet je zaujímavý, bohužiaľ, nevyšlo to na sto percent. Pekne to síce nastavuje zrkadlo vtedajšej morálke a spoločnosti - dokonalá rodinka, bohatá, so skvelou povesťou, čo organizuje večierky pre "priateľov", - hovoriť s černochom absolútne neprípustné. Toto je hlavný ťahák filmu. Bohužiaľ ten zvyšok už veľmi pokrivkáva, herecké výkony ústrednej dvojice sú síce skvelé, ale film je únavný, chvíľkami až nudný, a nemôžete sa vžiť do príbehu. Aspoň že tej Julianne Moore to vždy sekne a hlavne v kostýmoch z 50.rokov. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Celé je to dělané ve starém stylu. Jak kdyby se snažili napodobit filmy ze starých dob. I ta hudba a její použití tomu naznačuje. Ta hudba je teda pěkně blbá. Bohužel si to až moc uvědomuju a to mě ruší. Navíc si myslím, že to jejich hraní je hodně umělé. Ta atmosféra mi tam připadala tak umělá, jak třeba ve Stepfordskejch paničkách, akorát tohle nebyla komedie. Ale ten námět byl fakt zajímavej. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Milá Sally! Jsem zazobaná, 24 hodin denně načesaná, nalíčená a nastrojená stepfordská panička, bytem v elegantním domě v Connecticutu. Svou luxusní domácnost udržuju bez poskvrnky, děti jsou zdravé, dobře vychované a šťastné, ráda se zúčastňuji čajových dýchánků, diskusí o TOM a dalších chvályhodných činností se stejně zaopatřenými kamarádkami a zaměstnávám z čiré dobroty hned dva černochy. Můj život je dokonalý a já také – dokonce o mně píší v místních časopisech. Copak to nestačí??? Asi ne, když můj manžel nedávno zjistil, že je teplouš. :-( Ještě, že je tu ten sexy zahradník, co mi okopává záhony a aportuje odváté šátečky. Jen se bojím, co na to lidi, když s ním začnu randit. Navíc bychom mohli mít dvoubarevné potomky. Poraď, Sally! Tvá oddaná Cathy. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (13)

  • Modrá barva je ve filmu často použita jako symbol upadajícího manželství Franka (Dennis Quaid) a Cathy (Julianne Moore), například ve scéně, kdy Cathy obdrží telefonát od hartfordské policie ohledně Franka a jeho „potulování“, a později, když Frank a Cathy opouštějí ordinaci psychiatra po první návštěvě, aby se pokusili omezit Frankovy homosexuální sklony. Právě ve druhém z těchto okamžiků je použito jediné sprosté slovo v celém filmu, a to Frankem na adresu Cathy, což ještě více demonstruje chlad a hořkost, kterou vůči své ženě cítí, a dokonale to ladí s barevnou paletou, která je během této scény obklopuje. (classic)
  • Kromě barevného schématu Todd Haynes použil záběry a úhly odpovídající Sirkovým filmům a době vzniku a scénář využívá přehnaně melodramatické dialogy. Ve scénách jízdy autem tvůrci použili zadní projekci, která se běžně používala ve starších filmech, a pro jeden záběr, kdy Cathy (Julianne Moore) jede na baletní představení své dcery, dokonce znovu použili desku ze Sirkova filmu Psané ve větru (1956). (classic)
  • Kameraman Edward Lachman pomohl vytvořit odpovídající „look“ použitím stejných typů osvětlovacích technik a filtrů na objektivu, jaké by se použily při natáčení melodramatu v 50. letech, a hudba Elmera Bernsteina připomíná ty skladby, které složil o 40 a 50 let dříve. Také vedoucí střihač zvuku Kelley Baker použil ruchy, aby zvuky věcí ve filmu, jako je šustění oblečení a kroky, zvýraznil podobně jako ve filmech z 50. let. (classic)

Reklama

Reklama