Kdesi v dávnověku se vejce z rozbitého dinosauřího hnízda dostalo díky náhodě na malý ostrov, kde žijí lemuři. Ti vejce objevili zrovna ve chvíli, kdy se z něho vyklubal malý dinosaurus. Lemuři se ho ujali a pojmenovali ho Aladar. Jednoho dne ale na planetu Zemi dopadly meteority a způsobily děsivý požár na ostrově, kde žili. Jen díky Aladarově velikosti se lemuří rodina, která ho vychovala, zachránila. Aladar s nimi na zádech přeplaval na blízkou pevninu. Tam se přidali ke skupině mírumilovných dinosaurů. Díky následkům vesmírné katastrofy a krvelačnosti hladových predátorů se ale často ocitnou ve velmi nebezpečných situacích... (TV Nova)

Trailer

corpsy

Ak by sa film natočil pôvodne tak ako sa mal - bez dialógov a bez Disneyovského pozlátka ( celý film by pravdepodobne vyzeral ako jeho strhujúci, niekoľkominútový úvod, v ktorom sledujeme putovanie dinosaurieho vajcia ), bola by to neprekonateľná filmová pecka nového tisícročia. Takto je to len síce vizuálne vybrúsená a efektná, ale predsa len malinovka. ()

misterz

Je to určené pre deti a keď sa to páčilo im, páči sa to aj mne :) Moje dievčatá sa síce niekdy aj trocha báli (hlavne toho Carnotaura), ale tie sú už od prírody strachopudky :) Príbeh nie je nejak extra zaujímavý, v podstate ide iba o to dostať sa z bodu A do bodu B a pritom prekonávať rôzne prekážky (hlavne v podobe Carnotaurov). Aj tie opičky mi tam akosi nesedeli, ale bolo to roztomilé a graficky perfektne spracované. 75/100 ()

lennyd

Už jako vejce prožije malý dinosaur Aladar dlouhou cestu ze svého rodného ostrova, aby nakonec skončil u skupiny lemurů, kteří se jej ujmou a vychovávají. *Blik* O pár let později ostrůvek zachvátí katastrofa, a pouze Aladar se svými "rodiči" se zachrání před rojem meteoritů. Přidávájí se ke skupině dinosaurů (a jiných potvor), kteří směřují vztříc světlým zítřkům do nové země. Skupina vede mrzutý dinosaur Kron, kterému jsou ostatní jen cílem pohrdání a smíchu. Ale Aladar svoji autoritou (a taky díky štěstí) přebírá ve skupině vedení a také získává lásku krásné dinosauřice Neery. Dostanou se všichni včas do bezpečí a ubrání se útokům zákeřných carnotaurů (dinosaur se spoustou zubů) ... Animák sice ničím extra nepřekapí, příběh je takový plytký a naivita z něj úplně odkapává, nicméně svým zaměřením na mladší věkové skupiny to až tolik nebolí. Animace jsou na velmi dobré úrovni, a vše je podkresleno příjemnou hudbou Jamese Newtona Howarda... ()

heyda

Pro děti, které milují dinosaury, povinnost. Pro mě velmi sympatický animák, navíc okořeněný super hudbou od Jamese Howarda. Takovou menší chybou filmu je to, že se nedrží tak úplně reálných dinosaurů a také že plete primáty do doby, kam nepatří (což zmiňuje Dan9K), ale to se dá snadno dětem vysvětlit. :) Já jsem velmi spokojený... 80% ()

Trustme

Unikátní opomíjený a nedoceněný film Disneyho Studia. Spektakulární podívaná pro velká plátna kin. Jeden z největších a nejsložitějších projektů studia. Na svou dobu fotorealistická grafika představující svět dinosaurů v plné kráse i nezbytného výchovného poučení typického pro disneovky. Přesto, že jde o dětský film a příběh, je zde použito všech vědeckých objevů k tématu období pozdní křídy, takže jsou známy i důkazy o existenci forem savců ( tvůrci jim dali podobu lemurů). ()

• Aladar sa mal pôvodne volať Noah. (Spilvo)
  • Živé zábery sa nakrúcali na Havaji, slávnych náhorných plošinách vo Venezuele, Austrálii, Západnej Samoe, v arborétu v Los Angeles a Údolí smrti v Kalifornii. (pravo)
  • Za prvý víkend premietania zarobil film v Spojených štátoch 38,8 milióna dolárov, čím sa stal najúspešnejšou premiérou roka a za Levím kráľom zaostal len o 1 milión. (pravo)