Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Olivier Marchal (sám bývalý policista) natočil příběh na základě skutečných událostí a situoval ho na slavné Quai des Orfevre – Nábřeží Zlatníků 36, do sídla pařížské policie. Právě tam začíná drama dvou policistů Léa Vrinkse a Denise Kleina, které kromě příslušnosti k různým útvarům – Léo pracuje pro BRI (Zásahová a pátrací brigáda) a Denis pro BRB (Brigáda pro boj s organizovaným zločinem) – dělí i rozdílný postoj k práci. Zatímco Denis usiluje především o moc a postavení, Léo patří k onomu staromódnímu typu policajtů, posedlých svou prací, kteří mají známé na obou stranách zákona, a v zájmu spravedlnosti občas neváhají jeho hranici překročit. Jejich cesty se osudově protnou ve chvíli, kdy mají spolupracovat na případu série ozbrojených přepadení. Každý postupuje svými metodami, přičemž Léo je sice úspěšnější, ovšem za cenu rizika, jež se může obrátit proti němu. A také obrátí, protože Denis neváhá využít každého způsobu, aby svého kolegu porazil a získal kýžené místo šéfa policie. Na otázku „A co policejní etika, to vám nic neříká?“ – Denis odpovídá: „ S tou už si dávno vytírám…“ Do hlavních rolí policistů, kteří spolu svádí nelítostný souboj, obsadil Olivier Marchal slavné filmové hvězdy Daniela Auteuile (Královna Margot, Hrbáč) a Gérarda Depardieua. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (342)

novoten 

všechny recenze uživatele

Je bezpodmínečně nutné přistoupit na hru tvůrců - Válka policajtů je hodně tvrdá kriminálka ze staré školy, zasazená do moderního vizuálního hávu. Kdo tohle nepřijme, ten se bude nudit. To se sice v úvodu stalo i mně a divil jsem se zdejšímu vysokému průměru, ale postupem času je čím dál lehčí uvěřit Depardieuovým chladným očím onu zlověstnou touhu po moci a naopak z těch Auteilových vyčíst, že i přes všechny nepřijatelné přestupky mu v jádru jde o dobrou věc. O to větší dopad mají potom na diváka zvraty v závěrečné třetině, kde jsem několikrát obdivoval nekompromisnost scénáristů. 75% ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Za úplně dokonalý a propracovaný film bych tohle neoznačoval, ale pro Olivera Marchala to je hodně slibný rozjezd kariéry na režisérském křesle. Je na tom vidět, že Marchal má spoustu zkušeností s policií, se zločinci a možná i s korupcí u policie a to všechno dokázal věrohodně převést do filmu. Obzvláště se mu povedlo vytvořit dokonalou syrovou atmosféru, která dýchá z každého kouta filmu a v podstatě udržuje stále v napětí a i když některý scény byly pro mě trošku nudný, tak převážná většina je opravdu geniálně natočená a někdy se až tají dech. Marchal si ještě do filmu vybral francouzský herecký hvězdy Daniela Auteuila a Gerarda Depardieua a hlavně Depardieu ve svý záporný a hodně zkažený roli vyniká, takže celkově je to víc než nadprůměrnej film a pro mě to jsou lepší 4* ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Zúročené profesní zkušenosti poldy a filmařský talent (bravo Marchale) se spojily, aby vytvořily působivé kriminální drama, které mi svojí náladou připomnělo staré "delonovky" a kriminálky, které se ve Francii točily v 70.letech. Film stojí na poutavém ději, hereckém koncertu dvou nejvýraznějších osobností francouzského filmu dneška (Auteuila mám film od filmu čím dál raději, Depardieu jako záporná postava je velmi uvěřitelný) a syrové realistické atmosféře počínaje solidně natočenými akčními momenty a výpravou konče. Francouzský film, jak ho mám rád, stále žije!! Fuck Bessonovy produkční prefabrikáty na jedno použití :o)) ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

DVD/// Obsazení 5/10 Děj 7/10 Hudba 8/10 Efekty 6/10/// +solidní hudba, příběh, poctivá kriminálka, občas hraje na emoce, pěkná akce -herci ani postavy mi nejsou moc sypatické, závěr se u mě minul účinkem/// Konečné zůčtování trošku pohřbilo výtečný dojem z celého filmu. Má to spád, akci, napětí. Jsou zde správně vytvořené charaketry a příběh má něco do sebe. Takže chyběl kousek a byly by to 4*, ale i tak se jedná o solidní kriminálku./// Celkem 66%/// ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Jakákoliv moc, zřejmě budí v člověku pocit, že může zasahovat do všeho, a když je ve hře navíc možnost, jak získat ještě vyšší moc, tak nejjistější způsob k jejímu uchopení je, nemít žádné ohledy. Ovšem pokud se z boje o získání lepšího postavení stane pouze boj o udržení stávajících pozic, tak to už padají i poslední zábrany. Drsné, smutné, depresivní. Tak a jak si poradím s tou beznadějí, která na mě se závěrečnými titulky padla, tak to teda vážně nevím. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (14)

  • Ke zobrazení násilí režisér Olivier Marchal řekl: "Skutečně mi záleželo na tom, aby bylo zachyceno co nejrealističtěji. Ve filmu jeho asi deset minut, což je poměrně dost, ale chtěl jsem, aby tyhle scény byly brutální a velmi krátké, přesně tak, jak je to ve skutečnosti. A tak jsem je taky natočil, protože jsem měl pocit, že díky tomu budou diváci snáze akceptovat ty emoce, které jsme jim chtěli zprostředkovat. Když jsem byl policistou, násilí, s nímž jsem se setkával, a zejména jeho bezprostřednost, mě šokovaly - hlavně takové to lokální, sousedské násilí. Proto jsem chtěl, aby herci nebyli za nějaké superpoldy, ale aby ve chvílích, kdy kolem nich létají ze všech stran kulky, cítili strach, paniku..." (NIRO)
  • Volně inspirováno skutečnými událostmi, které se staly v Paříži v lednu 1886. Dvě různé policejní letky čekaly na gang lupičů těsně poté, co provedli bankovní loupež. Všechno se ale zvrtlo kvůli chybě jednoho ze dvou týmů. Policisté zahájili palbu a byl zabit policista, ale také gangster. (sator)
  • Na pohřbu policisty zní „Pohřební pochod“ ze sonáty Frédérica Chopina č. 2 op. 35. Třetí věta Klavírní sonáty č. 2 je Chopinův slavný pohřební pochod, který byl zkomponován nejméně dva roky před zbytkem díla a sám o sobě zůstal jednou z Chopinových nejvýznamnějších populárních skladeb. Klavírní sonáta č. 2 nese narážky a reminiscence na hudbu Johanna Sebastiana Bacha a Ludwiga van Beethovena. (sator)

Reklama

Reklama