Reklama

Reklama

VOD (1)

Clarke a Rogers (Hoffman a Beatty) jsou neschopní hudební skladatelé, kteří postrádají špetku štěstí a ke všemu peníze. Nechají si poradit od svého vychytralého agenta a jejich duo je zničehonic posláno na výpravu do mystické republiky Ishtar. Avšak brzy po svém příjezdu jsou oba dva - aniž to o sobě tuší - získáni jako špehové pro opoziční strany připravované revoluce a najednou soutěží o přízeň nádherné bojovnice za svobodu (Isabelle Adjani). Jenže Clarke i Rogers jsou ještě horšími špehy než skladateli a brzy uváznou hluboko v poušti s jedním slepým velbloudem a několika atentátníky CIA na krku... (Bonton Home Video)

(více)

Recenze (22)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Není to tak špatné, je to jen divné. Ostatně, legenda říká, že tenhle film byl kolektivní pomstou Beattyho, Hoffmana a Mayové studiu Columbia, které je v minulosti všechny šidilo na honorářích. Jak jinak si vysvětlit, že Elaine Mayová hledala po pouštích patřičně zvlněné písečné kosy, aby je pak za drahý obnos nechala pro film srovnat se zemí, Warren Beatty trval na vyhazovu svého velblouda a Dustin Hoffman nechal vypravit speciální letadlo plné hraček pro své děti, které si na natáčení vzal jako na dovolenou? ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Totální blábol o dvou vypatlaných manících, kteří kašlou na své manželky a skládají jednu horší písničku za druhou a snaží se prorazit i zpěvem. Jejich manažer jim najde angažmá v Maroku, kde se však připletou nečekaně do místního povstání, seznámí se s krásnou a tajuplnou dívkou a odměnou jim je vyprodaný sál naštvaných vojáků. A to v tom hrají Warren Beatty, Dustin Hoffman nebo Isabelle Adjani! ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Film, jenž prvky v námětu připomíná Hudbu složil, slova napsal; je však spíše jednou z parodií na akční filmy, zapadající mezi dobové Žhavé výstřely a podobné ptákovinotvorné komedie. Dustin s Warrenem zpívající šlágry v originálním aranžmá a s neotřelou pohybovou choreografií - to prostě musíte vidět. Navíc Isabelle Adjani hned na začátku svého "pobytu na plátně" ukáže Dustinovi (a nám) své levé ňadro. A k místnímu i mezinárodnímu hodnocení: viděl jsem v poslední době alespoň tucet horších filmů označených jako komedie. ()

dezert 

všechny recenze uživatele

Zatracovaná komedie, ale podle mě neprávem. V tom filmu je spousta vtipnejch hlášek ("Hele...to chce odvahu, nemít v tvým věku nic."), situací (kupování velblouda, trh se zbraněmi), a malejch vtipů, u kterých se ale člověk směje, jako by nebylo žádný zítra. Zápletka je poměrně zmatená a lehce retardovaná. Navíc v tom filmu v podstatě chybí třetí akt, zničehonic je konec, ale to se dá odpustit. Beatty a Hoffman jsou jako dva strašliví skladatelé úplně boží ("Zdravím Maroko, úžasný stát / Zůstávám v úžasu stát"), Isabella Adjani má minimum prostoru. Navíc krásná kamera Vittoria Storara. 3 1/2, zaokrouhluju nahoru, protože 40% je sakra málo pro tenhle zapomenutej skvost. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Je tady KGB, viděl jsem dva agenty." - "Ty jako Texasany?" - "Ne, ty jako Araby. Ti jako Texasani jsou Arabi." Vůbec ne tak špatný film, jak se všeobecně říká. Má to spád, hudební čísla Hoffmana a Beattyho parazitujících na Simonu a Garfunkelovi baví dobře (o poněkud morbidní písni věnované manželům slavícím 53 let společného soužití nemluvě), špionážní zápletka je fajn a spousta scének se povedla (pořizování slepého velblouda se špatnými zuby, překupníci zbraní). Jen těch vtipů mělo být více (obzvlášť pro příliš suchou postavu Isabelle Adjani) a stopáž měla být kratší. A chtělo by to i o něco lepší hudbu, ne ten podivný ruch, který ve filmu zní třeba při scéně na tržišti. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (7)

  • Natáčení v politicky nestabilním Maroku (producenti chtěli původně točit ve Státech, ale tehdejší partner studia Coca-Cola si natáčení v Maroku podmínil) bylo zdržováno zvěstmi, že chtějí palestinští teroristé unést Dustina Hoffmana. Řada lokací proto musela být pečlivě prohledána kvůli minám, než se mohlo vůbec natáčet. (Duoscop)
  • Režisérka Elaine May dala svou nezvládnutou režií vzniknout termínu „movie jail“, což je označení pro člověka, který se vůbec neměl ke kormidlu filmu dostat a už by nikdy neměl točit… (Duoscop)

Reklama

Reklama