poster

Pusinky

  • anglický

    Dolls

Komedie / Drama / Road movie

Česko, 2007, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KarelR
    ****

    Pusinky jsou rozhodně nejrealističtější český film, co jsem viděl. Konečně jsem se dočkal toho, že postavy nejsou jenom loutky lámající ze sebe dialogy tak toporné (Klíne, sbalíme ňáký štěrbiny), až si člověk vzpomene na Rodinná pouta. Scénář sice má několik úletů (každý jsme nic..., závěrečný zoufalec vs. vytrvalec), ale jinak působí stoprocentně realisticky (věřte mi, výraz blbka existuje!). Dokonce se dostalo i na několik vtipů, co mě totálně odrovnaly. Osa příběhu je sice lehce kostrbatá, tedy na první pohled působí jako slepenec událostí, ale na pohled druhý je to pečlivá gradace a vývoj postav, který je tak reálný, až člověka zamrazí. Přeloženo pro lidi, fakt jsem těm holkám žral všechno, co udělaly. Vše je propojeno svižnými hudebními sekvencemi, které v podstatě fungují jako pauza mezi silnými scénami. A že jich v Pusinkách není málo. Herečky jsou naprosto bezchybné, takhle dobře hrát v českém filmu jsem už dlouho nikoho neviděl. Když jsem dnes shlédl Uvolněte se, prosím s Petrou Nesvačilovou (vřele doporučuji, geniální rozhovor), nevěřil jsem, že to opravdu byla ona, kdo to zahrál. Nijak pozadu za hlavními představitelkami nezůstal ani Oldřich Hajlich v roli Vojty, který byl do příběhu implantován velice zajímavě. Ano, čekal jsem POUZE otravného mladšího bratra, co budou tahat s sebou. Jeho úloha je ale mnohem důležitější. Režii snad není ani potřeba vyzdvihovat, protože (a teď přijde největší klišé) Karin Babinská prostě ví, co chce a umí toho dosáhnout. Je vidět (teď přijde to druhé největší), že za ty roky práce na projektu získala přesnou vizi a nemusela potom tápat. Nevím, kde se cit pro tenhle naturalismus v té na pohled křehké blondýnce bere, ale má ho. Už se těším, až natočí něco dalšího, což, jak jsem zjistil, závisí na tom, kdy se Petra Ušelová utrhne z vytížení Ulicí (chápeme, že jako obživa je to fajn, ale zachraňování české kinematografie se cení víc ;-) )a napíše něco dalšího. Minimálně jeden člověk na to půjde stoprocentně :-)(11.4.2007)

  • Crocuta
    ****

    SPOILERY Tak si to shrňme, přátelé. Kdo jsou hlavní hrdinky? Tlustá alkoholička, astmatická nymfomanka a neurotická lesbička. Co dělají? Vydávají se na cestu. Co cestou zažíjí, uvidí a předvedou? Pár dobrých chlastaček a hulení trávy, řezání zápěstí, ponižující sexuální zážitek s Filipem Blažkem, skok z korby jedoucího náklaďáku, nákup na cizí účet, pissing v kuchyni, striptýz pro nezletilého lesbiččina bráchu, při němž se ukáže, že Karolína nenosí tu žiletku v toaletních potřebách nadarmo (ani na řezání zápěstí jako Iška), lesbický sex na hajzlu, markýrovaný lesbický sex na kapotě Blažkova auta, pár scén s děvčaty nahoře bez, Karolínin neúspěšný pokus přefiknout mača Bobra (prý to přehnal v posilovně, cha) a Vendulčino mateřské objetí Iščina bráchy Vojty, který je z něj (doslova) hotový. Nezapomněl jsem na něco? Snad jen na toho vytrvalého entomologa na Simsonu, který se možná za tři měsíce dočká návratu své tělnaté vyvolené :-D. Tak jsme se zasmáli a teď trochu vážněji. Přes rozpačitý začátek se mi "Pusinky" nakonec hodně líbili, zejména díky neotřelosti pohledu na výsek ze života tří právě dospěvších slečen. Představitelky hlavních rolí mi byli sympatické, Sandru Novákovou jsem měl rád už coby dětskou herečku, Marie Doležalová hrála prostě skvěle a - protože jsou obě jmenované sice dost hezké, ale na můj vkus trochu moc vychrtlé a já dávám (stejně jako ten milovník brouků) přednost dívkám při těle - i Petra Nesvačilová si získala mou přízeň. Rolička Lenky Vlasákové byla už jen dalším vylepšením už tak dobrého snímku. Zkrátka - na další film Karin Babinské se budu určitě těšit.(21.1.2009)

  • Dudek
    ****

    Nejvyspělejší český film posledních let paradoxně natočila debutující režisérka Karin Babinská. Tři naprosto obyčejné holky a jeden mladý chlapec se vydávají na cestu, při které krom dosažení cíle každá z nich odkryje kousek ze svých tajemství. Citlivě napsaný scénář, pečlivá atmosféra a hlavně velmi dospělá režie tvoří velmi kompaktní celek, který funguje. Karin Babinská, jak se zdá, má smysl pro detail, ve snímku je několik scén, které se obejdou naprosto beze slov, přesto si však divák dokáže přesně domyslet, na co hrdinky myslí, zná je a prožívá příběh s nimi. Jasně zřetelný je důraz na co největší přirozenost, veškeré scény působí autenticky (jak po stránce dialogů, tak i po stránce obrazové). Pusinky se neskrývají za pastelovými barvami filtrů, ale odhadují všechny nedostatky i klady. Krásně je to vidět zejména na nočních scénách, jež jsou pečlivě nasvícené vykazují opravdu vysokou míru autentičnosti - jinak řečeno tma vypadá jako tma. Velmi sympatické jsou i zlomy v ději, ať je to již zcela nečekaná a drsná scéna znásilnění u benzínové pumpy nebo zásadní zlom mezi postavami v půli filmu, kdy se celý snímek vrhá do depresivní atmosféry absolutní bezmocnosti a je zcela jasně zřetelný úbytek sil u všech postav. Dokreslovat atmosféru se tu pak daří i pomocí neskutečných lokací, které jsou většinou velmi přírodní, ale přesto nesou jisté prvky nepříjemné průmyslové oblasti - nevím přesně jak své pocity popsat. Navíc mám sám pocit, jako bych na těch místech někdy sám byl. Nejsou to však místa něčím příliš výrazná, přesto však mají své kouzlo. Přesně tak aby na sebe nestrhávala pozornost, ale zároveň dokázala zaujmout - většinou jsem si říkal něco ve smyslu: "Aha, tady jsem také byl"; jsou jistým způsobem povědomá. Zajímavý pohled je na ojedinělé mužské postavy, které sice nemají tolik prostoru jako dívky, přesto se však jedná o velmi výrazné postavy (zejména skvělý Matěj Ruppert). Pusinky působí velmi sebevědomým dojmem a rozhodně nemají nouzi o silné, ani zapamatování hodné scény (např. gymnastické kousky u železniční dráhy), přesto však nejsou snímkem dokonalým, ano i ony mají své mouchy. Největší problém jsem měl s intermezzi (čekání na autobus, smích u vody...), kterých je v ději spoustu a pak s postavou Maria Kubaše, ovšem nepopírám, že posouvala děj. To že snímek stojí zejména na hereckých představitelkách, které předvádějí opravdu herecký koncert (a Filip Blažek je obrovský herecký talent!) nemá asi ani cenu zmiňovat, na čem jiném by také snímek o silných osudech mohl stát, že, přesto si však myslím, že i tato zmínka musí v komentáři být. Takže Karin, gratuluji Vám, ač Pusinky dokonalé nejsou, s přihlédnutím na fakt, že se jedná o jeden z nejlepších českých filmů (ne-li ten nejlepší) přimhouřím obě oči a plné hodnocení musím dát. Mám velikou radost, že česká kinematografie má i takovéto talenty.(6.1.2008)

  • Vitex
    ***

    Víc micáků než v průměrném filmu, co natočí chlap :-D Jinak jsem měl nejdřív pocit, že se režisérka drží koncepce, jejímž hlavním bodem je zfilmovat předlohu bez jediného opravdu filmového postupu - ke konci se ale ona čirá literárnost vyprávění trochu láme do zajímavějších rovin. Celkově nevyrovnaný scénář. Ale taky dost míst, které fungují skvěle. (dalo by se dát i čtyři hvězdičky)(18.1.2009)

  • M.a.t.t.
    **

    Ukričané, až nezdravo prepsychologizované, často chladné ako psí čumák a vzhľadom k tomu, že hlavné hrdinky každú chvíľu ukazujú intímne partie prekvapivo málo zábavné. A tiež bezdejové. Babinská je možno talent a Muchow skvelý skladateľ ale ak sa má česká kinematografia poberať týmto smerom, tak to naši bratia veľmi nevyhrali... To už radšej Svěráka.(12.1.2008)

  • - Trenér, který na začátku učí thaibox, je Viktor Petrlík, který má v reálu opravdu školu Thajského boxu Lannagym. (Leachim_)

  • - Postava, kterou hraje Sandra Nováková, je ve filmu přesně o sedm let mladší než ve skutečnosti. Sandra se narodila 15.4.1982 a Karolína se podle cestovního pasu narodila 15.4.1989. (Kulmon)

  • - Diskotéka byla filmována v Mostě v Manhatanu, dřívější Jaltě. V Mostě se filmovaly také scény z nádraží. Dále se natáčelo v Žatci, Vroutku, Plzni a u Nechranické přehrady. (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace