Reklama

Reklama

Kino no tabi: The Beautiful World

(seriál)
  • Japonsko キノの旅 -the Beautiful World- (více)
Animovaný / Dobrodružný / Drama / Psychologický
Japonsko, 2003, 5 h 12 min (Minutáž: 24 min)

Předloha:

Keiiči Šigusawa (kniha)

Scénář:

Sadajuki Murai

Kamera:

Naojuki Óba

Hudba:

Rjó Sakai

Hrají:

Rjúdži Aigase, Ai Kobajaši, Aoi Júki, Džúróta Kosugi, Kódži Jusa, Miki Itó, Čafúrin, Hiroši Naka, Šinpači Cudži, Naoko Macui, Fumihiko Tačiki, Kósuke Meguro (více)
(další profese)

Epizody(13)

Obsahy(1)

Kino je mladá slečna a cestovatelka, jež světem křižuje na mluvícím motocyklu Hermesovi a přitom se drží pravidla v každé zemi se zdržet právě tři dny. Fiktivní země a kultury, které se svým motorovým společníkem navštíví, jsou různorodé a většinou znázorňují určitou společenskou či lidskou neřest. (yenn)

Recenze (22)

Hees 

všechny recenze uživatele

Kino a jeho verná motorka Hermes cestujú po rôznych krajinách, v ktorých sa vždy deje niečo nad čím sa dá zamyslieť. Postava Kino je typ postavy, ktorý veľmi iných ľudí (iné postavy) neovplyvňuje, ak Kino nejde o život. Veľmi často Kino len pozoruje, necháva všetko tak pokiaľ nie je požiadaná o pomoc a aj pomôcť veľakrát odmieta. Áno Kino je dievča... Aj keď nepochopiteľne zo seba urobila chlapca, lebo zakryla svoje ženské znaky. Teda no nepochopiteľne, ona v podstate chcela aby sa jej ľahšie cestovalo. A za ďalšie Kino je vycvičený nástroj na zabíjanie. Keď chcete vidieť ako Kino cvičila tak tu je o tom Film (tak je vedený na stránke aj keď má menšiu minutáž). Hermes ako jej pomocník verná motorka jej veľmi pomáha a niekedy pomôže Kino sa rozhodnúť. Pozor motorka vie rozprávať a nikoho to vlastne v anime nešokuje. Jednotlivé krajiny ma zaujali aj keď v nich žili ľudia s rovnakým názorom, rovnakým správaním a to v podstate v reálnom svete reálne nie je. Vždy sa nájde rebel a keď je jeden je ich viac. Aj keď teda zopár rebelov v tých jednotlivých "systémoch" miest bolo, ale aj tak sa väčšinové obyvateľstvo chovalo rovnako. Kvalitatívne jednotlivé diely sú skoro na jednej rovine. Jediný jeden diel čo pokladám za najlepší je hneď ten prvý (dostal by 5 hviezd). Prvý diel mi ulahodil hlavne za svoj koniec a mal pre mňa najväčší význam s pomedzi jednotlivých dielov z dôvodu, že ukázal podstatu toho byť človek. Prvý diel ukázal, že niekedy ľudia robia pre druhých niečo čo ich až tak nebaví, zo zdvorilosti, aby spolu s tým človekom trávili čas. Keby vieme dopredu, že to druhého človeka nebaví čo by sa asi stalo? Áno, pravdepodobne by sa všetko zrúcalo a nikto by s nikým nechcel tráviť čas (dve osoby s rovnakými záujmami ťažko niekto nájde). Dielom (epizódam) Kino no Tabi chýbala dĺžka a väčšine z nich by sa teda zišlo predĺženie o pár minút ak nie o jeden ďalší diel. Anime je koncipované tak aby sa čo najviac zamýšľal práve divák a nie postavy, ktoré v ňom vystupujú. Nápady sú v anime dobré, ale veľa nie je dotiahnutých do konca. Pokračovanie máte tu : Kino no Tabi: The Beautiful World - Byouki no Kuni: For You. ()

D.Snake 

všechny recenze uživatele

I přes svou pomalou povahu mi tento seriál nepřišel ani na vteřinu nudný. Všechny příběhy mají myšlenku, jsou velmi inteligentní a diváka nutí k zamyšlení. Některé úvahy hlavní hrdinky na mě působili dokonce i velmi inspirativně. Celé to navíc bylo završeno naprosto dokonalou poslední epizodou. 9/10 ()

Reklama

Hromino 

všechny recenze uživatele

Kino no tabi má určitě co nabídnout. Pokud řeknu, že je atmosférou vcelku podobné seriálům jako Muši-ši či Haibane renmei, vězte, že jde o vážně myšlený a důrazný kompliment. Hlavní hrdinka Kino se svou ukecanou motorkou vyráží na cesty po prapodivných zemích, příjemným a nenuceným způsobem nutí k zamyšlení nad některými společenskými problémy a lidskými neřestmi. Seriál nám sice nepředkládá k zamyšlení kdovíjak revoluční myšlenky, ovšem jeho tvůrci je převedli navýsost povedeným a zajímavým způsobem. Svět je krásný proto, že krásný není. Nejde nesouhlasit a doporučit. –– Více v mé recenzi zde. ()

Cassandra 

všechny recenze uživatele

Sympaticky ujeté, spíš než k Exupérymu bych příběhy ale přirovnala ke Rodarimu - no schválně si přečtěte jeho Pohádky po telefonu. Ale hlavně je nutné příběhy brát jen jako zvláštní, atmosférickou hru jen občas zavadící o nějakou zajímavou myšlenku nebo lidskou vlastnost, reálně se přece nedá věřit tomu, že by se např. SPOILER nechali lidé i se svými dětmi dobrovolně zasypat lávou. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Kino no Tabi není seriál, který má nebo by se jen snažil mít nějaký příběh, nepotřebuje jej a byl by mu jen na obtíž. Místo toho nás s každým navštívením nějaké země čeká představení nějaké absurdity či zla v životě jednotlivce i společnosti. Skutečně jde vysledovat určitou podobnost s Exupéryho Malým Princem (jak píše dezorz), hlavně v jeho cestách po asteroidech, případně, chcete-li, se Swiftovými Gulliverovy cestami. Malý princ i Gulliver se mně osobně líbili více, ovšem srovnávat s dvěma veleznámými knihami světové literatury není úplně na místě a možná je i trochu nefér. Úvahy nad lidskou povahou předkládané v Kino no Tabi mi nepřipadají o mnoho, pokud vůbec, hlubší než v jiných fimových, seriálových nebo třebas literárních dílech, a to i mnohem menšího kalibru, než psali Swift s Exupérym. V těch jiných dílech jsou většinou přidány do děje jakoby mimochodem, jsou součástí příběhu, ale zde asi v polovině dílů viditelně trčí jako hlavní, ba vlastně jediné téma. Proto jsou tyto úvahy více vnímány. Divák je k rozjímání nad předkládanými tématy až nucen. Díky tomu si však spíše povšimne, že v mnohých chvílích se Kino no Tabi pohybuje v myšlenkových mělčinách, což se dá ještě tolerovat a co chvíli narazí na skalisko, a to je horší. Mohlo by to být proto, aby se divák do hlubších vod odvážil sám, ale soudím spíše, že jde o nechuť, nedostatek odvahy nebo rovnou neschopnost autorů. Nyní je na místě, abych vytkl několik konkrétních prohřešků proti logice a nejen proti ní, kterých se seriál dopouští. Budou lehce SPOILERovité. Již v díle prvním se např. dozvídáme, proč a jak se ze všech lidí v dané zemi stali telepaté. Je samozřejmě nemožné, aby racionálně uvažující lidé uvrtali celou zemi do něčeho takového neodzkoušeného. Samo o sobě by mi to nevadilo, ovšem zdůvodnění toho, proč byli skutečně všichni, je jedním z ústředních sdělení dílu. Jak mě má ale přesvědčit o své autentičnosti, když vychází z čeho vychází? Zlý čaroděj, odporný terorista s nanoroboty či šílený megalomanský tyran, to vše by bylo věrohodnější - ovšem bez sdělení, které toužilo být vyřčeno. KONEC SPOILERů. Další absurditou mnoha zemí je skutečnost, že všichni obyvatelé mají stejnou povahu, často reprezentovanou jedinou vlastností. Mít jedinou vlastnost je bezpochyby šílené a není divu, že právě takové nám připadá chování nositelů této vlastnosti. Primitivní soud samozřejmě vede k odsudku oné vlastnosti. Pár dílů trpí odhadnutelností - v mém případě šlo hlavně o zemi, ve které čekají konec světa a v zemi s mechanickou služebnou. Formální stránka Kino no Tabi není špatná, režisér seriálu Lain dokazuje, že je mistrem atmosféry - atmosféry odstupu, trochu odcizení a samoty. Jak píše Jhershaw, Kino si skutečně zachovává povětšinou značný odstup. To bych ovšem autorům vůbec nevyčítal, neboť to není Kino, kdo má být středem pozornosti, ale země samotné. Určitou záhadou mi byla komunikace s divákem pomocí vkládaných titulků, které nepříliš zřetělně souvisí s děním na obrazovce - jsou nadbytečné, ale v Lain se Nakamurovi zřejmě zalíbily. Tam, ve světě počítačů, měly však své opodstatnění. Dobrá je i struktura vyprávění, 20 minut bez problémů stačí na to, aby dílo řeklo, co říci chce a přitom nevznikl pocit uspěchanosti. Škoda, že to co říká, mi není vždy po chuti. Verdikt - Přes zdání, které si asi každý učiní z mého komentáře, se mi seriál docela líbil - dík postavě Kino, dík tomu, že občas se scénář trefil či dotkl myšlenky, která nebyla zcela banální, či překvapil pointou, dík příjemné atmosféře, ... Škoda, že tomu tak nebylo pořád. Slabší ****. () (méně) (více)

Galerie (58)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama