poster

Mlčení

  • USA

    Silence

  • Tchaj-wan

    沉默

  • Mexiko

    Silencio

  • Slovensko

    Mlčanie

  • Nový Zéland

    Silence

  • Velká Británie

    Silence

Historický / Dobrodružný / Drama

USA / Tchaj-wan / Mexiko, 2016, 161 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • salisbury
    ****

    Scorseseho Mlčení zařvalo do filmového světa, že křesťanství vtrhlo do Japonska a následná misijní cesta byla trnitější než Ježíšova prokrvavělá koruna. Zajímavý příběh připomínající lehce Coppolovu Apokalypsu kulhá na jednu nohu přehnanou stopáží, která mi trošku narušila pozornost upínající se občasně na zápěstí k hodinovým ručičkám a tlačící je k závěrečnému amen. Andrew Garfield sundal díky bohu svůj pavoučí kostým a ve své herecké kariéře úžasně zraje, radost pohledět. Kdyby střižna měla ostřejší nůžky tak film mohl být dokonalý, takhle na úkor tuposti zaostává jeden táhlý krůček od Golgotského majstrštykového vrcholu.(17.2.2017)

  • novoten
    ***

    Obdivuji Scorseseho za to, že po divácky atraktivních kouscích typu Vlka z Wall Street nebo Prokletého ostrova bez váhání sáhne po srdeční záležitosti, u které mu musí být od začátku jasné, že komerčně narazí. A jak je u srdečních záležitostí zvykem, člověk jen nerad něco vynechává, omezuje či zkracuje. Boj za pravdu, proti utrpení i s vlastním já je v jeho podání i díky fenomenálnímu Garfieldovi v dobrém slova smyslu zničující podívaná, která nastoluje sto a jednu otázku, ale sází je většinu času na jedno a to samé téma, což se při takto štědré stopáži chtě nechtě omrzí i vstřícnému divákovi. Skrz Prietovu strhující kameru se na Mlčení velice dobře dívá, ale vzhledem k až polopaticky pomalému scénáři se s ním hůře mluví.(24.2.2017)

  • xxmartinxx
    ****

    Pokud mám s Mlčením nějaký problém, tak že ani na chvíli nezavře pusu. Jsem trochu ochotný přistoupit na hru, že nekončící slovní hlušina v hrdinově hlavě je autorským záměrem a kontrastem vůči onomu avizovanému tichu, ale na každý pád to zážitku upírá jakýkoliv "meditativní" potenciál. Opravdu nepotřebuju, aby Andrew Garfield ve scéně, ve které sleduje popravu svých oveček, ještě ve voiceoveru dodával "opravdu trpím z toho, jak trpí." Ježiš hergot, já to přece chápu! Nevím, jestli tím Scorsese zamýšlí něco víc než jen patologickou doslovnost všeho, ale sráží to zážitek o kus níž, než to mohlo být, kdybych toho míň slyšel, a mohl tak víc vidět. Jak o tom ale přemýšlím, jak chci, verze z roku 71 je asi fakt lepší (a plně srovnatelná).(2.2.2017)

  • T2
    ***

    Rozpočet $46miliónovTržby USA $7,100,177Tržby Celosvetovo $23,627,000Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Téma o obracaní Japoncov na vieru strhne, len škoda že to v prvej polovici je tak strašne zdĺhavé, pomalé tempo, kľudne to mohlo byť aj o hodinu kratšie a mohlo to mať lepšiu razanciu. V tej druhej polovici to konečne začne mať čosi do seba. Dej začne mať konečne poriadnu dramatickú tvár. Herci na úrovni. /60%/(8.8.2017)

  • castor
    ***

    Ze jména Martin Scorsese jsem si nikdy nesedal na zadek, nikdy jsem s napětím neočekával jeho díla, když jednoduše přišla možnost, tak jsem se podíval. Navíc tady zřejmě nebudu optimální cílová skupina, nicméně ač jsem se snažil, Scorsese si mě nezískal. Znovu pohlíží na pochybnosti o zákonech a konvencích, znovu je umanutý a jde si za svým, ovšem kam se poděl ten energický chlapík, který pumpoval jednu svěží scénu za druhou v případě Vlka z Wall Street? Tady sice buduje atmosféru, ale rozhodně ne hutnou a v enormní stopáži dokonale zapomíná na tempo. Nevím, jestli zatoužil být oslavován i v seriózních kruzích, ale příběh sám o sobě působí jako udýchaná variace na „nijaké“ téma, která není ani překvapivá, ani zajímavá, a prostě je jen vypravěčsky nezvládnutou a divácky nevděčnou story o čestných a čestnějších, oddaných a oddanějších. Ač asi odvážné, tak hodně rozpačité!!(1.2.2017)

  • - Knižní předloha se k režisérovi dostala již v roce 1988. (Rugero)

  • - Natáčí se na Novém Zélandě, který už zastoupil Zemi vycházejícího slunce třeba v Posledním samurajovi. (assass1n)

  • - Po špeciálnom premietaní filmu vo Vatikáne režisér Martin Scorsese diskutoval s prítomnými kňazmi a následne ho prijal pápež František na súkromnej audiencii. Scorsese daroval pápežovi japonský obraz Panny Márie zo 17. storočia. (Zdroj: časopis Eurotelevízia) (krasomama)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace