Režie:
Joe JohnstonKamera:
Shelly JohnsonHrají:
Benicio Del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt, Hugo Weaving, Geraldine Chaplin, Art Malik, Olga Fedori, Asa Butterfield, Elizabeth Croft, Max von Sydow (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Lawrence Talbot po smrti své matky opustil rodinné panství a zamířil za oceán, kde se stal uznávaným hercem. Jednoho dne za ním do divadla přišla snoubenka jeho bratra Bena Gwen Conliffeová, aby mu sdělila, že se Ben ztratil. Žádá ho o pomoc. Lawrence jí vyhoví a vrátí se domů, kde na něj kromě sarkastického otce čeká i hrůzostrašná legenda o krvelačném monstru s nadlidskou silou, které se po nocích toulá po okolí a vraždí vše živé. Těla, která se najdou v lese, jsou roztrhaná. Lidé nevěří, že by to udělal člověk, připisují to vlkodlakovi, který zabíjí své oběti, když je měsíc v úplňku. Lawrence je vůči těmto povídačkám zpočátku imunní, stejně jako inspektor Scotland Yardu Aberline, jenž vede pátrání po zmizelém. Lawrence se rozhodne, že celé věci přijde na kloub. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (895)
Přiznám se, že hlavním důvodem mého oťukávání s Vlkodlakem byla po zhlédnutí Správců osudu přítomnost Emily Blunt. Přiznám se ale podruhé, že od člověka, která napsal 8 mm nebo Sedm bych čekal mnohem víc.. O průšvih rozhodně nejde, ale po celou svoji stopáž nikdy nestrhne a na rozvleklém příběhu se dalo zapracovat výrazně víc. Je vidět, že výsledná podoba byla přetáčená, dotáčená, hrabalo do ní asi víc lidí, než by bylo zdrávo. Přesto pár momentů tu máme, třeba tehdy, kdy se hlavní hrdina utrhne v blázinci ze řetězu a vydá se do nočního Londýna, ostatně celá druhá polovina je o poznání vydařenější, než ta první. Potěší i Weaving a Del Toro, s Hopkinsem už je to horší, Blunt zase nemá co hrát. Nicméně, světe, div se, trhání a drásání leckdy divákovi stačí. Mně moc ne, každopádně nudou jsem netrpěl.. ()
Chápem tento film ako poctu klasike - klasickým hororovým námetom, vizuálom, spôsobom i obsahom rozprávania aj zakončenia. Má krásne prepracovanú atmosféru, ale myslím, že bez pochopenia zámeru a štylizácie by samostatne ako moderný horor neobstál, lebo súčasný divák bez reflexie (napr. ešte nerozkukaná mladá generácia) ho nepochopí a neprijme - príliš pripomína kúsky ako Mary Reilly alebo Slonieho muža. Musím podotknúť, že maska vlkodlaka na štýl starého Hollywoodu sa mi nepáčila. Iné kontroverzné pocity dobre vystihol v komentári tron. ()
Průměrná podívaná, která minimálně o půl století zaspala. Dnes už nezáživný film, který i přes ucházející vizuál nemá na víc, než zaplácnout devadesát minut. Hopkins to drží nad vodou, ale Weaving dostal zoufale málo prostoru. Toro se jen mračí a tváří unuděně - nedivím se mu - jeho pocity plně sdílím. Velmi slabé tři hvězdy. ()
The beast will have to stay. Žrádlo, pěkně krvavé žrádlo. Vlkodlak by mohl být a možná i je, čistě tříhvězdovým blockbusterem, jenž během krátké doby upadne v zapomnění. Tento úděl se mu ale naštěstí ze všech sil snaží odepřít jeho režisér, který i z té nejhloupější scény dokáže vykouzlit atmosféru poctivých horrorů skrze nádhernou vizuální stránku a hlavně maskér, díky němuž neztrácí chlupaté bestie charisma svých představitelů na úkor CGI triků. I tak je po závěrečných titulcích jasné, že tohle potřebuje Director's cut. A to opravdu nutně. ()
Vsadím se, že scénář A.K. Walkera byl super a mohl z toho být natočený super stylový temný horor. Občas se tam záblesk takového filmu objeví, bohužel jen občas. Přetáčení a přestříhávání je znát, jako prakticky vždycky. Ale nenudil jsem se. P.S. Na druhou stranu, co kdo mohl čekat od režiséra Jumanji. ()
Galerie (94)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (18)
- Úvodní logo studia Universal Pictures se shoduje s logem, které bylo použito i v původním filmu z roku 1941. (R´Hell)
- Jména Ophelia, Horatio a Gertrude jsou převzata z Hamleta. (Martin00x)
- Ve filmu si zahrál i sám maskér Rick Baker, a to cikána, který písknutím varuje tábor, že začal útok vlkodlaka. (R´Hell)
Reklama