Režie:
Xavier GensScénář:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Karina Testa, Aurélien Wiik, Patrick Ligardes, Maud Forget, Samuel Le Bihan, Estelle Lefébure, Rosine Favey, Adel Bencherif, David Saracino, Chems Dahmani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!
Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (353)
Další Francouz z režisérské sesle uštědřuje tvrdý kopanec do slabin všem těm velkohubým a směšným Hostelům a spol. v exploatačním thrilleru na poslední dobou obvyklé téma střetu skupiny zvrácených individuí a jejich mladých obětí, aneb jak to natočit, aby od toho fanda horroru nemohl odtrhnout oči a méně odolné povahy měly při pohledu na některé fičury nutkání k dávení. Ačkoliv tento typ podívaných nemám moc v oblibě, musím po nekompromisní kombinaci dravého vizuálu a masomlýnku, jehož kolečka se roztočí naplno zejména v poslední třetině, sáhnout aspoň po průměrném hodnocení. ()
Pospájané nápady z iných horrorových filmov, ktoré sú fanúšikom žánru natoľko známe, že v očakávaní originality budú všetci nemierne sklamaní. Občas sa tieto nápady podarí dobre skombinovať a mrazivý účinok na seba nenechá dlho čakať, ale pokiaľ som si väčšinu filmu pripomínal scény z iných filmov, na tento si za chvíľu nespomeniem, lebo si ich určite nebudem spájať s týmto. 45%. ()
French Cirkula Massacre. Inspiraci Hooperovou matkou slasherů nelze přehlédnout, navíc Gens prokazuje schopnost vnést do svých filmů naturální živočišnost, ovšem jakmile vstoupí na scénu blábolení hnědokošilatého geronta, panenkovské motivy (i když je tam pár pěkných kopů, nemyslím Tondu) a štěkot těžkého kulometu, začnou se krajně pravicoví kanibalové pozvolna poroučet do standardních žánrových zablácených prdelí a krvavých kytek. No jedno je jisté, ten árijský motel asi nebude v hodnocení francouzských ubytoven příliš vysoko - mám dokonce obavy, aby člověk nějakého recenzenta vůbec pohledal.. ()
Překvapuje mě to slabé hodnocení na CSFD… Xavier Gens servíruje rychlý střih, hned v první scéně – útěku se kamera rychle třásla a střihalo se jako o život, přistoupil jsem na hru a čekal brutální masakr – když už jsem dostal pytlík na zvratky a pročetl pár komentářů. První cca půl hodinka je pomalejší, ale dobře odehrána a natočena. Celkově jsem s hereckými výkony neměl sebemenší problém, herci hrají a křičí v rámci hororových pravidel. Snímek je takový mix „hostelu s texaským masakrem“ z obou si bere to nejlepší a se slovenským Hostelem – ať už s prvním nebo druhým se nemůže rovnat, oba díly strká do kapsy s velkým přehledem. Vizuálně se film povedl, syrový, špinavý až do morku kostí. Jedině docela dost natahovaný závěr, trošičku zkazil výsledný dojem, klasická a hodně častá chyba hororů, režiséři neví kdy mají skončit a často právě neskončí v tom nejlepším. Na druhou stranu poslední půlhodina nabízí „opěvovanou“ brutalitu v solidním množství, bez uhýbání kamery. Gens si u mě polepšil a mohl by zůstat více u hororových snímku a necpat se do Hollywoodu, ani nepříliš oblíbená francouzština mě v kině nerušila. 7+/10* ()
Přespávat v odlehlých motelech nikdy nebylo nic bezpečného. Už by si to ti mladí mohli zapsat za uši. Zvlášť když jsou neobsazené a majiteli je neonacistická kanibalská rodina, jejíž děd rád nosí nacistickou uniformu a vládne železnou rukou. Tři mladíci a těhotná dívka, která se ještě bude hodit, tak v klasické lineární vyvražďovačce okusí jejich (ne)pohostinnost, divák navrch dostane několik explicitních krvavých detailů. Sadisté ani nemusejí klepat na dveře. Povařit zaživa v horké páře, prostřelit hlavu, přeřezat achilovku, poležet na cirkulárce. Alexandre Bustillo, Julien Maury, Alexandre Aja – Francouzi, se kterými by se chtěl Gens (pak leckoho naštval Hitmanem) rovnat, ale rozhodně na ně nemá. Vizuálně ale solidně běsní. Jinak nepřekvapí, neumí atmosféru, ale na debut dobré. ()
Reklama