Reklama

Reklama

Hranice smrti

  • Francie Frontière(s) (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!

Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (355)

Faustka 

všechny recenze uživatele

Před lety jsem viděla asi tak dva francouzské horory. A bylo to něco strašného, tak jsem si řekla proč se radši nedrží toho co umí, točit dobrodružné nebo historické filmy. Ale tentokrát mě překvapili, což jsem ani nečekala. Byl to překvapivě slušný horor. Některé scény byly dost drsné. Že bych se nechala pozvat na (prasečí) zabíjačku? ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Po tolikeré kritice i zarytých fandů horrorového žánru a moderního žánru vracející se k explotation vlně, která panovala zejména v 70. a počátkem 80. let, jsem se nakonec rozhodl Frontier(s) shlédnout. No nevím čím to je, ale přesně ty horrory, které se většině lidem vždy nelíbí, mne osobně nejvíc sednou. Opět jsem byl naprosto nadšený a dávám bez otálení v hodnocení plný počet. Uznávám, že film vykrádá témata až na půdu, konkrétně rok 1974, který zrodil kult kultů "Texas chaisaw massacre", ale i další, jak staré, tak moderní horrory. Poslední třetina si jde již vyloženě vlastní cestou a po večeři, kdy jsou všichni osazenci rodiny ještě v naprostém pořádku, začnou ta pravá akční jatka a brutalita par exelans!! Musím uznat, že v tomto jsou Frantíci fakt dobří a v poslední době se v horrorech s ničím neserou. Neuvěřitelná, dynamická, brutální, krvavá a násilná jízda, u které jsem se bavil od začátku do konce. Problematika "plození nových dětí" a vůbec těhotných žen se navíc v horrorech poslední roky objevuje nějak často, ať již v otřesném pokračování "Hory mají oči 2", tak "Á L´Interieur" nebo "Timber Falls". Připadne mi to už skutečně trochu trapné a kdo ví, kdo s tím vlastně začal ... "Frontier(s) sice vykrádá přímo scény z mnoha filmů, ale nekopíruje je ... ty opravdové vykrádačky, které dnes sklízejí úspěch a přitom se v technice zpracování nemohou tomuto skvostu rovnat se natočily až po něm ... Ať již zmíněný "Timber Falls", tak třeba "Rovdyr" a další ... Frontier(s) je ještě v tomto ohledu v pohodě a jak jsem již psal, pro mne jeden z nejlepších horrorů posledních let. Úžasné herecké výkony snad všech zúčastněných, absolutně vrcholný herecký výkon hlavní hrdinky, perfektní triky, prostředí, spád, dynamika, výtvarná stránka, střih, kamera, atmosféra ... ničemu z toho nemám co vytknout. Kromě té originality, ale ta se snad u horrorů nikdy moc vážně nebrala. ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Po À l'intérieur další jatka ve francouzský režii mohutně připomínající House of 1000 corpses (úchylná rodinka) a nebo Hostel (jatka). Xavier Gans se tentokrát nešetřil jak u Hitmana a nechal na plátně propuknout fakt brutální krvavý orgie, kde za zmínku stojí hlavně scénka s cirkulárkou a nebo ustřelení půlky hlavy brokárnou, stejnětak se moc povedla rodinná večeře s taťkou führerem. Jenže bohužel mi bylo vlastně úplně fuk co se s kym stane, teda až na taťku, tomu se přál aby to schytal co nejhůř, ale jinak mi to bylo jedno a tak se u mě jednalo akorát o sledování brutálních scén střídající nudnější pasáže bez nějakýho většího zaujetí a už to nevytrhla ani solidní atmosféra bolesti a utrpení. 3.5* ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Francouzská odpověď na HOSTEL. Jak to umějí jenom Francouzi, film naprosto bezelstně spojuje dekadenci a (předpokládám) záměrnou demenci s provokujícím politickým podtextem. Čtveřice mladých lidí zjevně arabského původu využije rasových nepokojů na předměstích Paříže k loupeži a uteče na venkov, kde se dostane do spárů početné, výrazně zdegenerované rodiny žijící v osamoceném stavení nad starým dolem (a taky provozující liduprázdný „hostel“). Pokud se na začátku jeden z hrdinů vyjádří o policistech jako fašistech, určitě nebyl připraven na přivítání, které jim všem připraví rasově čistá, leč vymírající rodina v čele se starým otcem, ryzím „náckem“ trousícím v uniformě slogany typu „Arbeit machts frei“. Když jediná z přeživších postav skončí v rukou policie, znamená to pro ní ironické osvobození nebo definitivní stvrzení její bezvýchodné situace? Film jednoznačnou odpověď nedává a budiž mu to k dobru. Ačkoliv se subžánru „maso“ hororů důsledně vyhýbám, FRONTIERE(S) považuju za jeho celkem snesitelný příklad. Tím, že je film natočený efektně, tj. rychle tempem i střihem, vyznívají veškeré důsledky použitých nástrojů (cirkulárky, řeznických háků, velkých kleští) spíše ve zrychleně „splatterovém“ než protahovaně sadistickém duchu. FRONTIERE(S) jsou atmosférickým a slušně zábavným mrháním celuloidu. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Nakonec 3 i když je to fakt promrdanej potenciál. Takovou bandu trapáků jsem jako záporáky dlouho neviděl. Chyba scénáře, který měl tendence obalit ty jatka do alespoň nějakou dějovou linií a snad poukázat na jisté současné problémy, což je prostě neuvěřitelně nadbytečné. Zvláštní kapitolu by si zasloužila ta fosílie, co vystupovala jako "otec rodiny". Scénář po ní chce takové nesmysly, že díky ní film začne být občas skutečně absurdní. Vyloženě hloupé chování postav ("Te´d tě zabiju!" a podobně) a kreténská nelogičnost (když je třeba, vždycky se někde válí nějakej krumpáč, kladivo, nebo sekera; hlavní hrdinka dostane několikrát strašný bití od 150kilovejch frajerů, po kterym by prostě normální člověk přestal existovat a na ní to prakticky nezanechá následky) film strašlivě sráží. K režii bych měl také pár výhrad. Gens umí naaranžovat scénu a postavit efektní záběr, jeho filtrová onanie je bohužel až příliš znatelná a akční scény díky přebuzenýmu střihu nepřehledné. Tři hvezdy tedy leží na naprosto fascinujícím a kvalitně zpracovaném gore (scéna se sekerou a cirkulárkou je jedna z největších fatalit, co se na dlouhou dobu bude dát v kině vidět), které francouzi zkrátka umí. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (7)

  • Písnička, která hraje v 13. minutě v autě, je „Last Joint 2“ od Jean-Pierre Taïeb. Ve 22. minutě hraje „Evolution Reversed“ od Udi Kagana. (Duoscop)
  • Film byl v Thajsku zakázán kvůli násilným scénám. (Chatterer)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Hororoví machři a další strašidelný dům

Hororoví machři a další strašidelný dům

28.11.2011

James Wan bez debaty patří k nejlepším současným hororovým tvůrcům. První Saw je kultovka, Zlověstné ticho pěkná pocta staré škole a Insidious jeden z nejděsivějších filmů posledních let. Wan teď pro… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno