poster

Kanibalové

  • italský

    Cannibal Holocaust

  • slovenský

    Kanibali

  • anglický

    Cannibal Holocaust

  • anglický

    Ruggero Deodato's Cannibal Holocaust

  • český

    Kanibal Holokaust

    (festivalový název)

Horor / Dobrodružný / Drama

Itálie, 1980, 92 min (Director's cut: 96 min, Alternativní: 90 min)

Režie:

Ruggero Deodato

Scénář:

Gianfranco Clerici

Kamera:

Sergio D'Offizi

Hudba:

Riz Ortolani
(další profese)
  • HAL
    ****

    Zařazení Cannibal Holocaustu do žánru "horor" je jeden z největších nesmyslů jaké jsem tady na csfd viděl - to že jsou v nějakém filmu gore scény ještě neznaméná že se u toho má někdo bát. Tím méně zde kde jsou jakékoli prvky napětí a strachu potlačeny faktem že osud inkriminovaných osob zná divák předem. Nejde ani o klasické exploation kydlení či dokonce béčkově směšnou zábavu. Násilí ve filmu je docela hodně a jeho zdání autenticity podpořené dokumentárním podáním filmu (děj filmu je o tom jak skupina producentů a jeden antropolog retrospektivně sledují záznam "dokumentaristů" z jihoamerické džungle, trochu ve stylu Blair Witch Project), nemám ale pocit že by gore scény byly přehnaně samoúčelné - ba právě naopak jsou nutné v kontrastu s popisem zkaženosti lidských charakterů a zlem které v zájmu svých pošahaných povrchních cílů páchají... a na které se dál nabaluje i jemné nakousnutí společensko-kritických otázek o zneužívání senzacechtivosti a laciného působení na city v médiích pomocí "podprahových" sdělení ve formě hudby či záměrně skutečnost zkreslujícímu střihu. Dost mě překvapuje s jakou vehemencí je ve většině okolních komentářů tento hlavní význam filmu ignorován... nebudu popírat že režisér se nesnažil krví ve filmu exhibicionisticky šokovat aby zaujal pozornost, ale je projevem hlouposti se při vnímání filmu na těchto povrchních prvcích intelektuálně zastavit. A co se týče mrtvých zvířat - není to vůbec hezký pohled, ale tak to v přírodě chodí a v rámci filmu to opět není samoúčelné, takže netuším proč bych se kvůli tomu měl cítit nějak extrémně dotčeně - taky jsem při sledování filmu jedl kuře. 8/10(30.8.2008)

  • Marigold
    ****

    I wonder who the real cannibals are... Spojení cinema verité a snímku à thèse. Srdce temnoty převedené do (post)modernity, film, který se při svých omezených možnostech neustále pokouší reflektovat sám sebe (onen dokument je vlastně přenesením principu filmu samotné dovnitř fikčního světa) a nastoluje otázku pudovosti / násilí / civilizačních mechanismů, které nás domněle drží daleko od primitivní podstaty, ale ve skutečnosti jí neustále podléhají (často ve jménu ušlechtilosti). Není to hluboce akademické, spíše jasně tezovité, místy to není natočené zvlášť obratně, ale message i smysl to prostě má - pokud dokážeme abstrahovat od pohoršení, že má někdo tu drzost ve jménu filmu zabít prasátko či želvičku, záhy zjistíme, že přesně o tomhle "spravedlivém rozhořčení" celý film vědomě pojednává. Přesněji o tom, co se za ním skrývá.(4.4.2013)

  • Lima
    **

    Tahle devadesátiminutová brutalita se navenek snaží v divákovi vzbudit dojem, že nese nějaké poselství. Ve skutečnosti toto bohulibé poselství - poukázat na temnou stránku člověka a na ostudnou komercionalizaci násilí - je jenom pouhou záminkou k tomu, aby nám Deodato mohl ukázat ten nejtvrdší snuff spáchaný na zvířatech, který byl kdy v hraném filmu k vidění (milovníci želv, tohle si raději nepouštějte) a nesmírně autentickou formou zobrazit prasárny (jinak se to nazvat nedá), které páchá člověk na člověku. Míra autenticity je tak obrovská, že jsem během sledování byl na pochybách, jestli je to skutečně jenom hrané (u těch zvířat ale ne, tam to jsou skutečně mordy v přímém přenosu). Celkové resumé: velmi umně natočená nechutnost, která se tváří hlubokomyslně, ale já jí to nebaštím.(25.9.2003)

  • POMO
    ***

    Nie je ľahké ohodnotiť tento film. Zaslúži si snáď dobré porno nejaké hviezdičky len za to, že mi priviedlo erekciu? Mám považovať za pozitívum tohto filmu, že zákerne zatlačil na moje najvnútornejšie a najintímnejšie pudové body a cítil som sa pri ňom hnusne a previnilo? (previnilo za dobrovoľné, voyeurské sledovanie toho najväčšieho hnusu pod slnkom) Posledný záber filmu evokuje pocit, akoby režisér skutočne dosiahol svojho cieľu a vyhral. Ak je to tak, potom si táto snímka zaslúži nie 3, ale 5 hviezdičiek. Ale je to naozaj VEĽMI diskutabilné a najradšej by som sa tu nejakému hodnoteniu načisto vyhol. Pretože ak to tak nie je, tento výtvor by mal niekdo do poslednej kópie čo najrýchlejšie spáliť a zniesť z povrchu zemského.(17.7.2002)

  • Hellblazer
    ****

    No tak ťažko hodnotiť tento film. Na jednej strane tu je možno nejaké poslanie o ľudskej chamtivosti a o tom, že človek je pre slávu ochotný spraviť čokoľvek a najlepšie sa predáva násilie ale pochybujem, že to bolo autorovým zámerom. Za zmienku stojí určite hudba. Pri brutálnych scénach znásilňovania alebo útoku kanibalov je často pustená hudba ako zo starých talianskych komédií. Režisér sa snaží o čo najväčšiu autenticitu, čo sa mu aj vďaka dokumentárnej kamere darí ale zachádzať do takých extrémov ako zabíjanie živých zvierat je naozaj choré (obhajovať sa tým že išlo o potravu pre domorodcov mi príde nedostačujúce). Je teda Cannibal Holocaust ešte stále film? Nie je to už snuff? Medzi odpadom a umením je niekedy len tenká čiara a to kam tento film zaradíte je na len vás.(5.3.2006)

  • - Ve filmu si zahrál i sám Ruggero Deodato. Je to muž sedící na dece před univerzitou. (gjjm)

  • - Scéna s kastrací jednoho z herců byla natočena tak, že od pasu nahoru bylo tělo figurína, avšak od pasu dolů se jednalo o skutečné lidské tělo, „zakoupené“ z automobilové havárie. Tuto skutečnost štáb tajil, protože se obával zákazů promítání filmu v mnoha zemích. (HellFire)

  • - S rozpočtem 100 000 amerických dolarů vydělal film celosvětově 1 100 000 dolarů. (smetyl)