poster

Útěk do divočiny

  • USA

    Into the Wild

  • Slovensko

    Útek do divočiny

Dobrodružný / Drama / Životopisný

USA, 2007, 148 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shushika
    ****

    Prvni pulka mi co do tempa, atmosfery, rezie i hereckych vykonu prisla dost rozkolisana (trochu to kazilo deleni platna na 2-3 casti, zabery z rodinneho videa, zcizujici a zbytecne zpomalene zabery a prilisna proklamativnost). Druha pule je mnohem soudrznejsi a cistejsi. A mimo jine s velmi povedenym finale, byt film jako takovy vlastne nema pribeh. Jde spis o retezeni situaci a neustalou konfrontaci ruznych nahledu na zivot a zivotnich stylu. Hirsch je spravne "mlady a neklidny," zivocisny a ten idealizmus, ktery jde pres mrtvoly a pali mosty, se mu da uverit. Mimo jine je v urcitych gestech a mimice podobny Pennovi. Zajimalo by me, jak by ten samy namet zpracoval Terrence Malick...(17.11.2007)

  • H34D
    *****

    Pokud jeden z účelů filmu může být poskytnout divákovi to, co by sám nemohl zažít, pak Into the Wild boduje na celé čáře. Sean Penn určitě dobře věděl, že třebaže vzdát se všeho a utéct pryč je z materialistického hlediska to nejjednodušší, tak dnešní lidé, mající své odpovědnosti, si tento "luxus" prostě dovolit nemohou. Útěk do divočiny však tuto touhu, která občas dolehne snad na každého, dokonale kompenzuje a umožní každému člověku v dnešním hektickém světě aspoň na 148 minut do té divočiny utéct. Přesvědčivý Emile Hirsch, výborná kamera a nádherné přírodní scenerie - to je jen základ, více totiž oceňuji, že příběh nesklouzává k lacinnosti a předvídatelnosti ani v kritických momentech (např. když očekáme zamilování a romantiku, jak jsme to viděli už tisíckrát) a samotný závěr ještě předčil má veškerá očekávání - úspěšné zdolání Aljašky + návrat k rodině by bylo příliš pohádkové, místo toho nám Into the Wild naservíruje krutou pravdu a jedině to je ten správný způsob jak nejlépe zakončit tento film. 9/10(1.8.2008)

  • Psema
    *****

    Emile Hirsch bloumá dvě a půl hodiny po všech koutech Ameriky, zažívá všelijaká dobrodružství a spolu s divákem pomalu dospívá k názoru, že být sám v divočině je fajn, ale bez lidí, které máte rádi, to tak nějak není ono. Citlivě natočené, vizuálně strhující, perfektně zahrané a v závěru emocionálně zatraceně silné. Kam se zatoulala Hirschova nominace na Oscara ještě hodně dlouho nepochopím.(31.3.2008)

  • Aluska88
    ****

    Seane, já smekám. Mistrovské dílo. Námět založen na skutečném příběhu, neuvěřitelná a ohromující režie, kamera a výprava, překrásné záběry s citem pro detail, podmanivá hudba Eddie Veddera a excelentní herecké výkony. Pro mě především Emile Hirsch, Jena Malone a malá, ale příjemná a krásná rolička Kristen Stewart. Při Útěku do divočiny jsem pocítila tu neskonalou volnost, nezkrotnost a nádheru přírody. Její dálky, vůni a možnosti. V ní můžeme být, kým chceme. Volní a nespoutaní, pod nekončícím nebem, mezi stromy a průzračnou vodou, uprostřed klidu a ticha krásy. Dokonale výmluvná je pro mě scéna, v níž se "Supertramp" ocitne ve velkoměstě a zadívá se na vysoké mrakodrapy. Kolem něj proudí davy lidí a nekončící chaos. Dokonale vykreslený kontrast mezi čistou přírodou a špinavým, tíživým, uspěchaným a hlučným městem, které dokáže tak snadno "sežrat" opravdové hodnoty. Zároveň jsem vnímala tu její nezměrnou zranitelnost vůči "technickému", materialisticky skomírajícímu světu a také moci a krutosti lidí. Závěr filmu je zakončen s úctou ke Chrisi McCandlessovi. Vždyť on to přece dokázal. Dokázal žít a přežívat v divočině. Zvládl to a splnil si sen. Teď už může s naplněným srdcem a duší jít...(31.3.2011)

  • zelvopyr
    odpad!

    Nějak toho Seana nemám rád, a asi mám proč. Tohle je studie, jak od sebe tak nějak napůl odkopnout civilizaci (puška jo, autobus jo...), a o následcích toho, že se jedná o poblouznění a nikoli seriozní plán. A co mi na režisérovi moc vadí, že tuhle loserovitost glorifikuje, místo aby ukázal, že ti, co takového naivního poblouzněnce podporují, pak mají karmu zatíženou vinou... Problém tohoto filmu je čistě v tom, že je ulhaný a pomýlený ve všech aspektech. P.S. jak si tak čtu text distributora, režisér to točil se záměrem omotat si diváka kolem prstu... no blééééé hnus.(7.4.2011)

  • - V knize uvádí Krakauer dva faktory, které mohly přispět k McCandlessově smrti. Prvním mohl být jev známý jako "králík", což je vyhladovění v důsledku zvýšené činnosti. Dále Krakauer spekuluje, že mohl McCandless pozřít toxické semena (Hedysarum alpinum nebo Hedisarum mackenzii), nebo formu, která na nich roste (Rhizoctonia leguminicola vytváří jedovatý alkaloid swainsonine). Nicméně článek v Men's Journal uvedl, že rozsáhlé laboratorní testy potvrdily nepřítomnost toxinů v potravinách McCandlesse. Dr. Thomas Clausen, předseda oddělení chemie a biochemie na UAF, řekl: "Myslím, že lov a extrémní množství pohybu ho roztrhalo na kusy. Nenašel jsem žádné toxiny ani alkaloidy. Jedl bych to sám." Analýza divokého sladkého hrachu, vzhledem k tomu, že byl příčinou smrti Chrise (Emile Hirsch) ve filmu Seana Penna, ukázala, že žádné toxické látky neobsahuje a v celé moderní lékařské literatuře není záznam o někom, kdo by se otrávil tímto druhem rostlin. Nakonec bylo prohlášeno, že Christopher McCandless nenašel cestu z divočiny, nebyl schopen nic ulovit a vyhladověl k smrti. (Beastmaster4)

  • - V jednom zo záberov vidieť štyri lokomotívy spoločností Burlington Northern a Santa Fe. Príbeh sa odohráva na začiatku 90tych rokov, ale obe firmy začali svoju činnosť až v roku 1995. (figi666)

  • - Emile Hirsch kvůli roli ubral na své váze více jak devět kilogramů. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace