Reklama

Reklama

Snímek Útěk do divočiny je inspirován skutečným příběhem Christophera McCandlesse (Emile Hirsch). Dvaadvacetiletý McCandless, čerstvý absolvent vysoké školy se slibnou budoucností, se rozhodne opustit svůj pohodlný život a vydá se do divočiny, aby okusil dobrodružství a svobodu. Díky tomu, co se mladému tulákovi na jeho cestě přihodí, se stane v očích bezpočtu lidí trvalým symbolem. Byl Christopher McCandless hrdinným dobrodruhem, či spíše naivním idealistou, hazardérem, nebo tragickou postavou zápasící s křehkou rovnováhou mezi člověkem a přírodou? (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Recenze (1 815)

Lima 

všechny recenze uživatele

„Svoboda a jednoduchá krása jsou příliš dobré na to, abych si je nechal ujít.“___Splněný filmový sen každého diváka s duší dobrodruha a cestovatele. Z radikální revolty vůči systému jsem už sice dávno vyrostl (vždyť i ten Christopher nakonec nepohrdnul výdobytkem civilizace – opuštěným autobusem, kde se s chutí natáhl na oprášenou matraci), ale vlivem Christopherových rodinných okolností jsem chápal jeho motivaci a tak trochu mu to jeho nespoutané cestování záviděl. A Sean Penn to natočil moc pěkně, s nádhernou kamerou, dechberoucími přírodními scenériemi a sympatickými hipíky, které Christopher na své cestě potkal. A není mnoho hudebníků, jejichž písničky by se sem hodily lépe, než frontmana ´Pearl Jam´ Eddieho Veddera, člověka taktéž volnomyšlenkářského, takže těm textům jsem neměl sebemenší problém uvěřit. Výtky směrem k lehké scenáristické konstrukci padly v samém závěru, kdy vyšlo najevo, že příběh vznikl na základě deníku skutečné postavy. Skvělý Emil Hirsch jakoby mu z oka vypadl:o) ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Byla by lepší kniha? Film mě nezaujal, leč zůstal mi v hlavně a knihou jsem aspoň prolistoval. Základním problémem snímku je skutečně nabubřelost některých důvodů pro skutky postav/skutečných lidí a v kontrastu s nimi myšlenky, nad kterými se dá polemizovat v jejich prospěch. A do toho všeho téměř dokumentárně vytříbený vizuál a kvalitní, přesní herci. Entuziasmus a upřímnost Seana Penna, to je to jediné, čemu se dá věřit bez okolků. A co já vím, třeba má na mém hodnocení podíl i to, že jsem film sledoval dabovaný, tahle důležitá okolnost by měla být zmíněna. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Cestu k hlavnej postave si divák hľadá postupne, odkrývaním jeho niekdajšieho fungovania v nefunkčnej rodine. Spočiatku preto može byť vzťah k nej chladný, hlavne pre prehnane radikálne outsiderské názory a neochotu súhlasiť s čímkoľvek z konzumnej reality. Tento chlad k Chrisovi som ale ako divák postupne prekonal… a na konci mi stekali slzy po tvári. Múdry, psychologicky prepracovaný a čo do existenčných otázok hrdo angažovaný film. A navyše krásny. Sean Penn je Osobnosť. Jeho pocitové zobrazenie LA považujem za druhú najlepšiu scénu filmu (tou prvou je úchvatne zostrihaný záver). ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Ve filmařské rovině nadprůměrné, v emocionální rovině strhující. Za velkolepým putováním se skrývá citlivá lyrická hříčka s hlubokým niterním přesahem, která nepromlouvá jen k určité věkové kategorii, ale k člověku jako takovému - pravděpodobně každý si z toho odnese daleko víc než platí na hranici bežného filmového zážitku. Hirsch shazuje ze svých beder frackovské přívlastky a škatulky a nabízí osobitý rozklad osobnosti oscarových rozměrů. Neskutečně silný zážitek, kterému tleskám a vždy tleskat budu. ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Musím přiznat, že jsem po první projekci (s velice špatnými titulky) "ocenil" tenhle snímek průměrným hodnocením a chtěl na něj vlastně rychle zapomenout. Ono to ale nějak nešlo. Běžel mi hlavou další den a další den .... Tak jsem se rozhodl dát mu ještě jednu šanci ... Tentokrát s přeloženými texty výborných Vedderových písniček a lépe připraven :) ... Opravdu je to vyjímečný film, který je schopen (pokud už nejste úplně ztraceni) zalézt velmi hluboko pod kůži .... ()

Galerie (52)

Zajímavosti (44)

  • Natáčelo se od 24. dubna do 4. listopadu 2006 ve státech USA – Washington, Nevada, Kalifornie, Jižní Dakota, Aljaška, Oregon a v Mexiku. (Varan)
  • Magic bus 142, v němž Christopher McCandless prožil několik posledních týdnů svého pohnutého života, byl typ International Harvester K-5 vyráběný od roku 1946. Společnost Yutan Construction Company měla tři takové stroje, jimiž zásobovala ve Fairbanksu skupinu najatou v letech 1960-1961 pro modernizaci silnic. Protože byl u Magic Busu demontován motor, odtáhl ho buldozer na konečné místo, kde měl sloužit jako nouzový přístřešek pro pracovníky dolu: uvnitř bylo několik lůžek a kamna na dřevo. V 70. letech byla ukončena činnost společnosti Stampede Mine a veškerá technika ze stezky Stampede odvezena, ale autobus 142 kvůli poškozené zadní nápravě zůstal v divočině. Jeho odstranění ve čtvrtek 18. června 2020 komentoval Corri Feige, komisař Alaska’s Natural Resources, následovně: „Chápu, že autobus byl pro mnohé populární. Je však na opuštěném místě a stále více chátrá. Byly s ním spojeny nebezpečné a nákladné záchranné akce. Mnohem podstatnější je, že má na svědomí i lidské životy. (Robbi)

Reklama

Reklama