poster

Útěk do divočiny

  • USA

    Into the Wild

  • Slovensko

    Útek do divočiny

Dobrodružný / Drama / Životopisný

USA, 2007, 148 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kiddo
    ***

    Jestli nebudu do 30 na Novém Zélandu pást ovce, budu se považovat za ztroskotance neschopného naplnit své sny. Kdyby mě ale k vyplnění toho snu mělo pohnout „Into the wild“, asi k tomu nedostanu nikdy. Myšlenka na spirituální očistu v lůně přírody není nijak nová, řádňácký poprask a kulturní ohlas (s dodnes trvající odezvou) ve své době rozpoutalo už samo McCandlessovo putování, a mně tudíž nezbývá než hodnotit film podle toho, jak dobře ideu absolutní svobody ztvárňuje. A tady se nemůžu vyhnout konstatování, že Pennovi se v prvních dvou třetinách tvořených především tunami ohromných celků úžasné krajiny nepodařilo zakrýt naivitu toho všeho: nestačí jen žít, ale hlavně přežít, když se zbavím veškerého majetku a vyrazím do divočiny, nestanu se automaticky obrozeným člověkem a nedosáhnu úplného štěstí. Jenže Chrisova vzpoura je tu v této podobě nahlížena jako čistě kladná a bezproblémová, což mě nutí si k postavě vytvářet kritický odstup a brání mi s ní prožívat i ten „obyčejný“ požitek ze samoty, cestování a plnění si snu: vidím totiž jen bezohlednost, sobectví a neochotu naslouchat. Chrisovy pravdy znějí po vyslovení podivně falešně, zvlášť po konfrontaci s Vaughnovým „V týhle hlavě je něco v nepořádku“. Zdrcující závěr se zmoudřením a jednou z mála pravd o sdíleném štěstí, které ve snímku zazní, nemá ve zbytku důstojnou protiváhu a je jako vytržen z toho filmu, který jsem původně chtěla vidět. Jsem (a asi zůstanu) nevybouřeným radikálem-teoretikem, pořád ještě si myslím, že společnost je prohnilá a lidé jsou pitomci, které může zachránit jen návrat na stromy, jenže přes shodu názorů tohle prostě není TEN výkřik svobody, TEN rebelský film, kterému nechybí opravdovost a který by mě přinutil k vyřezávání pastýřské hole.(25.4.2008)

  • Nathalie
    ***

    Láska k přírodě a ke knihám není nejlepším předpokladem ke sledování tohoto pseudoherojského příběhu. Kde měla být prostá lyrika, je těžký patos, kde mělo být dojetí, ční kýč, kde měl být respekt k přírodě, je pár šouravých kroků kolem zrezivělého autobusu, kde moudrost, pár vytržených citátů, kde psychologická sonda, tam přeludy duševně nemocného člověka. Pennovo flagelanství a chabá konstrukce hlavního hrdiny ve mně bohužel přebilo i místy intenzivní roadshow. 50% si zaslouží vedlejší postavy, na nichž film stojí, hudba a několikero scenérií. Nikoli příběh a jeho vyprávění, které mi svou hloupostí připomíná Pláž. Nikoli Christopher McCandless, jehož příběh z jiného úhlu si můžete přečíst zde: http://nmge.gmu.edu/textandcommunity/2006/Peter_Christian_Response.pdf P.S. Z nadšeného přijetí by měl Don Quijote nepochybně radost.(31.3.2008)

  • Psema
    *****

    Emile Hirsch bloumá dvě a půl hodiny po všech koutech Ameriky, zažívá všelijaká dobrodružství a spolu s divákem pomalu dospívá k názoru, že být sám v divočině je fajn, ale bez lidí, které máte rádi, to tak nějak není ono. Citlivě natočené, vizuálně strhující, perfektně zahrané a v závěru emocionálně zatraceně silné. Kam se zatoulala Hirschova nominace na Oscara ještě hodně dlouho nepochopím.(31.3.2008)

  • golfista
    *****

    Musím přiznat, že jsem po první projekci (s velice špatnými titulky) "ocenil" tenhle snímek průměrným hodnocením a chtěl na něj vlastně rychle zapomenout. Ono to ale nějak nešlo. Běžel mi hlavou další den a další den .... Tak jsem se rozhodl dát mu ještě jednu šanci ... Tentokrát s přeloženými texty výborných Vedderových písniček a lépe připraven :) ... Opravdu je to vyjímečný film, který je schopen (pokud už nejste úplně ztraceni) zalézt velmi hluboko pod kůži ....(3.3.2008)

  • CheGuevara
    ****

    Přestože Útěk do divočiny je na mnoha místech myšlenkově laciným a podbízivým, tak by bylo ode mě stejně prvoplánové se proti němu nějak radikálně vymezit. Látka filmu je v dnešní době opravdu zajímavá (i když nijak originální) a Emile Hirsch si nepochybně musel při natáčení projít opravdovým peklem. Kamera sebejistě krouží jako orel v nebeských výšinách, režie chrlí jeden nápad za druhým jako při pásově výrobě, a přesto tomu něco chybí. A to nějaký jednotící koncept, který by všechny tyhle zajímavosti něčím spojil a vytvořil z nich dechberoucí celek. Takhle to vypadá, že každých pět minut se za kamerou mění režisér se svou osobní vizí a na konci, kde nic tu nic. Ale co z toho, když se na to tak pěkně dívá a celý příběh je opravdu silnou výpovědí kluka, co se jednoho dne vzbouřil proti společnosti a stal se z něj opravdový muž.(15.4.2008)

  • - V jednom zo záberov vidieť štyri lokomotívy spoločností Burlington Northern a Santa Fe. Príbeh sa odohráva na začiatku 90tych rokov, ale obe firmy začali svoju činnosť až v roku 1995. (figi666)

  • - Ve scéně, kdy Chris (Emile Hirsch) přichází do přívěsu za Tracy (Kristen Stewart), sundá si ručník dolů z krku. V dalším záběru ze zadu má ručník stále kolem krku. (PATTXA)

  • - Jim Gallien ve filmu představuje sebe sama. Je to ten člověk, který na Aljašce zastaví stopujícímu McCandlessovi a odveze ho až na začátek stezky Stampede. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace