poster

Útěk do divočiny

  • USA

    Into the Wild

  • Slovensko

    Útek do divočiny

Dobrodružný / Drama / Životopisný

USA, 2007, 148 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jeanne
    ***

    Útěk do divočiny mě docela slušně vyděsil, sice coby filmový produkt probíhá poměrně neotřelým způsobem (i když je hodně zdlouhavý) a nabízí spoustu vizuálních srandiček s uplatněním textů citátů a hudby, která má větší úlohu, než jen zvuk na pozadí, ale svým příběhem dokáže člověka pořádně vyděsit a vlastně i pohoršit. Hlavní hrdina má totiž do kladné postavy docela daleko: protože měl neideální rodinu, rozhodne se na všechno vykašlat a věnovat se jen svým koníčkům. Svým myšlením se podobá šedesátníkům, kteří jen chrlí síru a oheň na zkaženou společnost, čekají na smrt a jen koukají z okna, ačkoli hlavní hrdina kouká nikoli jen přes sklo... prostě jen tak cestuje a kouká. Nevzdává se opovrženíhodného pohodlí západní společnosti, aby odjel pomáhat umírajícím dětem v rozvojových zemích nebo se nějak jinak obětoval a byl lepším, zabývá se jen sám sebou a pocity ukřivděnosti nad svými dosavadními setkáními s lidmi, kteří nebyli dokonalí, a které nedokáží vyvážit ani nové kladné postavy, které cestou potkává a jimž ubližuje. Ovšem filmařské i herecké výkony nebyly špatné, Emile Hirsch má po celou dobu dokonalý účes a sexy strniště, což nepůsobí zrovna realisticky, ale docela příjemně se na ty obrázky z jeho putování dívá. Vedlejší postavy vycházejí ze stejně slušných výkonů, včetně Kristen Stewart, která spolu s postavami rodinných přdstavitelů dostala asi nejmenší prostor.(14.2.2009)

  • J*A*S*M
    ****

    Chápu, že na mnoho lidí může tento příběh mladíka, který jde za svým vysněným dobrodružstvím (a nehledí na to, co tím způsobuje své rodině - sestře - a lidem, které na cestě potká), velmi silně zapůsobit a mít na ně značně inspirující vliv, ale mne rozhodně nestrhnul. Into the Wild není filmem, jenž by mě dokázal okamžitě zaujmout (a po jehož skončení bych byl emocionálně vyčerpaný), jestli ve mně zanechal něco víc, rozhodne čas. Emile Hirsch zvládnul roli se ctí, ale do jeho postavy jsem se už ze své podstaty prostě nemohl vcítit, což mi zabránilo v maximálním možném zážitku. Nejsilnější částí podle mne nebyl závěr, ale krátké vystoupení Hala Holbrooka, kteréžto na mne působilo upřímněji a uvěřitelněji než celé Chrisovo putování. Písničky, vyskytující se v průběhu celého snímku, se sem skvěle hodí a z veliké části tvoří specifickou atmosféru tohoto díla. Edit: Tak se mi to přes noc rozleželo v hlavě a musím přihodit čtvrtou hvězdu.(29.7.2008)

  • Rob Roy
    ****

    Alternativní způsob života. Chápu, že když tenhle film uvidí úspěšný manažer nadnárodní firmy, může mu Supertramp připadat jako nepřizpůsobivý rebelující fracek. A pro někoho to může být po skončení filmu jeho idol, který by rád napodobil. A nebo střední cesta, kterou jsem praktikoval já - dvě a půl hodiny žít jiný život, absolutní svobody. A pak jít nestydatě na Zingera do KFC a na pivko s kámošema. A to je na tom to nejlepší. Na dvě hodiny mě Útěk do divočiny přepnul na jiným mód (s drobnými výpadky - občas otravný voiceover např.) a pak jsem se bezstarostně vrátil zpátky. A to je důkaz že to bylo dobré. Dvouapůlhodinový únik. Hlavně to nebrat jako agitku nebo se snažit vůči tomu filmu nějak radikálně vymezit, i když to k tomu hodně svádí.(25.4.2008)

  • RHK
    *****

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Celosvětově divácky úspěšný film. Krásná road-movie o přírodě a svobodě volby životního stylu. Příběh mladíka, který se nezapojil do konzumního života a světa přetvářky svých rodičů, aby si mohl užít toulání divokou přírodou. Život, kterým bych chtěl žít i já, kdybych na to měl odvahu. A ta kamera je úžasná. Trailer: http://www.csfd.cz/film/229841-utek-do-divociny-into-the-wild/videa/(18.9.2009)

  • Lima
    *****

    „Svoboda a jednoduchá krása jsou příliš dobré na to, abych si je nechal ujít.“___Splněný filmový sen každého diváka s duší dobrodruha a cestovatele. Z radikální revolty vůči systému jsem už sice dávno vyrostl (vždyť i ten Christopher nakonec nepohrdnul výdobytkem civilizace – opuštěným autobusem, kde se s chutí natáhl na oprášenou matraci), ale vlivem Christopherových rodinných okolností jsem chápal jeho motivaci a tak trochu mu to jeho nespoutané cestování záviděl. A Sean Penn to natočil moc pěkně, s nádhernou kamerou, dechberoucími přírodními scenériemi a sympatickými hipíky, které Christopher na své cestě potkal. A není mnoho hudebníků, jejichž písničky by se sem hodily lépe, než frontmana ´Pearl Jam´ Eddieho Veddera, člověka taktéž volnomyšlenkářského, takže těm textům jsem neměl sebemenší problém uvěřit. Výtky směrem k lehké scenáristické konstrukci padly v samém závěru, kdy vyšlo najevo, že příběh vznikl na základě deníku skutečné postavy. Skvělý Emil Hirsch jakoby mu z oka vypadl:o)(7.3.2008)

  • - V knize uvádí Krakauer dva faktory, které mohly přispět k McCandlessově smrti. Prvním mohl být jev známý jako "králík", což je vyhladovění v důsledku zvýšené činnosti. Dále Krakauer spekuluje, že mohl McCandless pozřít toxické semena (Hedysarum alpinum nebo Hedisarum mackenzii), nebo formu, která na nich roste (Rhizoctonia leguminicola vytváří jedovatý alkaloid swainsonine). Nicméně článek v Men's Journal uvedl, že rozsáhlé laboratorní testy potvrdily nepřítomnost toxinů v potravinách McCandlesse. Dr. Thomas Clausen, předseda oddělení chemie a biochemie na UAF, řekl: "Myslím, že lov a extrémní množství pohybu ho roztrhalo na kusy. Nenašel jsem žádné toxiny ani alkaloidy. Jedl bych to sám." Analýza divokého sladkého hrachu, vzhledem k tomu, že byl příčinou smrti Chrise (Emile Hirsch) ve filmu Seana Penna, ukázala, že žádné toxické látky neobsahuje a v celé moderní lékařské literatuře není záznam o někom, kdo by se otrávil tímto druhem rostlin. Nakonec bylo prohlášeno, že Christopher McCandless nenašel cestu z divočiny, nebyl schopen nic ulovit a vyhladověl k smrti. (Beastmaster4)

  • - Původní článek Jona Krakauera Smrt nevinného (v angličtině) z ledna 1993, kterým započelo celé jeho pátrání po osudech, motivacích a pnutích Chrise McCandlesse. To ho vedlo až k sepsání knihy Útěk do divočiny (vyšla i česky), která je předlohou pro tento film. (DaViD´82)

  • - Chris (Emile Hirsch) se učí řídit kombajn při sklizni pšenice, avšak v následném záběru kombajn vysype kukuřici. (PATTXA)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace