Režie:
Clint EastwoodScénář:
J. Michael StraczynskiKamera:
Tom SternHudba:
Clint EastwoodHrají:
Angelina Jolie, John Malkovich, Jeffrey Donovan, Michael Kelly, Colm Feore, Jason Butler Harner, Amy Ryan, Geoff Pierson, Denis O'Hare, Frank Wood (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Je sobotní ráno roku 1928 a Christine Collinsová se loučí se svým synem Walterem a odchází do práce. Když se v podvečer vrátí domů, zjistí, že její chlapec zmizel. Zavolá policii, ale dozví se, že policie může vyhlásit pátrání po pohřešovaném až za dvacet čtyři hodin. Příštího dne se kapitán J. J. Jones z policejního oddělení v Los Angeles ujímá vyšetřování. O pět měsíců později kapitán Jones oznámí Christine, že v Illinois objevili chlapce, který prohlašuje, že je Walter Collins. Policie pozve novináře, aby se zúčastnili shledání matky se synem. Christine prohlásí, že to její syn není. Policie nechce přijít o kladné body, tak trvá na tom, že nalezenec je pohřešovaný Walter a matčiny protesty vysvětluje neskutečnou psychickou zátěží. Koho zajímá, že nalezený Walter je ve skutečnosti o něco menší než před svým zmizením a jak za těch pět měsíců přišel k obřízce? Christine se pustí do boje za svou pravdu s takovou vehemencí, že začne být nepohodlná... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 364)
Už dlho ma žiaden film (okrem The Reader či Revolutionary Road) neprinútil rozmýšľať o tom, čo som to vlastne videla. Známa ikona predovšetkým z akčňákov, Angelina Jolie, presedlala na úlohu matky, ktorá zubami nechtami bráni svoje materinské presvedčenie a bojuje proti korupcii či nespravodlivosti. Priznávam, to krehké žieňa v hnedom kabáte, v priliehavom klobúčiku, s krikľavým rúžom na perách a plachým výrazom v tvári, za každú cenu sa skrývajúce pred krutosťou sveta, mi maximálne učarovalo. Angelina, posielam ti do Kalifornie úprimné ospravedlnenie za to, že som si dovolila pochybovať o tvojich hereckých schopnostiach :-) A čo by sa dalo čakať od Eastwooda, talentovaného chlapa, ktorý vie, ako ženu spoľahlivo pripraviť o rozum, ždímať jej vnútornú stabilitu a zároveň ju na ceste plnej strastí postaviť do pozície silnej, odhodlanej bojovníčky? Je to emocionálne až strach, ja som to však Eastwoodovi zožrala aj s navijakom. Klavírny doprovod je úchvatný... a Angelina v 30. rokoch minulého storočia neodolateľná! ()
Angelině sice tentokrát Oskara před nosem vyfoukne Kate, avšak to na faktu, že zahrála asi nejlépe od Narušení, nic nemění. Christine Collins je velice silná a cílevědomá žena, která si jde bez přestání za svým - role jako stvořená pro Angelinu a jí podobné. Kdo mi však učaroval ještě více, byl Michael Kelly (CJ z Úsvitu mrtvých), který snad jako jediný (Donovanovo přehrávání jsem schopen zkousnout ve Statusu: Nežádoucím, ale sem se to nehodí) bez přehnaných gest odehrál svůj part s naprostou lehkostí a u scény s rekapitulováním děje, co se stalo na ranči, jsem zažíval přesně to, co jeho postava. Zbytek obsazení jsem ani nezaregistroval (jen na chvíli Malkoviche, Feore opět nevýrazný) a tak se dostávám ke Clintovi, jenž se rozhodl pověsit herectví na hřebík a věnovat se pouze režii. No, jestli to takhle půjde s jeho filmy dál, s Clintem režisérem nebudu mít problém. Trochu mi vadilo časté míchání žánrů, které jsou samy o sobě skvěle zpracovány, ale dohromady působí strašně nekompaktně. Pomoci tak musí technická stránka - kamera a hlavně výprava mi učarovala, stejně jako kostýmy, jen ta Angelina se do těch dvacátých let nehodila. Ale ty výtky neberte příliš vážně, on příběh napsal sám život a jestli to nešlo natočit jinak, tak byl nejspíše žánrový mix jedinou možnou cestou. ()
Zbytečně polopatická poslední čast, kde by platilo slavné rčení, že méně je někdy více. Jinak ale strhující, minimalistická a srdcervoucí story, ve které předvádí jinak manekýnka a rádoby cool drsňačka Angelina Jolie nejlepší a nejoduševnělejší herecký výkon své kariéry. Eastwood svou dokonale promyšlenou ultra oldschool režií opět zaráží do sedaček a výprava/kamera jsou bezkonkurenčními prvky v tomto dokonale harmonickém bijáku. Zcela jistě jeden z nejlepších filmů roku a co se režie týče, tak možná úplně nejlepší. ()
BAFTA Awards - 8 nominacii: Rezia / Herecka v hl. ulohe Angelina Jolie / Kamera / Kostymy / Strih / Scenar / Vyprava / Zvuk _______ Nedavno som videl od Eastwooda GRAN TORINO (2008) a to som si myslel, ze ma tymto filmom dostal, ale netusil som, ze Vymena sa mi bude pacit este viac. Sokujuce zmiznutie syna a zaroven falosne policajne tvrdenia, ze jej syna ma v skutocnosti doma a co si musela Angelina Jolie este vytrpiet je naozaj hodny na Oscara a teda aspon nominaciu si urcite zasluzila. Tentokrat jej Oscara sice prebrala Kate Winslet za dramu PREDCITAC (2008), ale jedneho uz ma doma od roku 2000 niekde na policke a to za dramu NARUSENI (1999) s Winonou Ryder. Na Vymenu dlho nezabudnem a to uz skutocne svedci o tom, ze je to velmi kvalitny film a okrem ineho sa mi pacila uloha razantneho reverenda Johna Malkovicha. _______ Angelina Jolie - (Christine Collins) +++ John Malkovich - (Reverend Gustav Briegleb) +++ Gattlin Griffith - (Walter Collins) +++ Michelle Gunn - (Sandy) +++ Frank Wood - (Ben Harris) +++ Colm Feore - (James E. Davis) +++ Devon Conti - (Arthur Hutchins) +++ Produkcia: Clint Eastwood, Brian Grazer, Ron Howard +++ Hudba: Clint Eastwood +++ ()
Jo jo... Clint prostě umí. Když jsem viděl Gran Torino, říkal jsem si, že lepší film od něj už neuvidím... ovšem Výměna se mu minimálně vyrovnává. Charismatický John Malkovich byl jako vždy perfektní, ale co předvedla Angelina ? Určitě vytřela zrak každému, kdo doposud tvrdil, že neumí zaujmout bez hlubokého dekoltu, či sexy šatů... Mám ten dojem, že zahrála svou zatím nejlepší roli. Ještě zmíním nejpřesvědčejšího ' Bad boye ' tohoto snímku a jim není nikdo jiný, než Jeffrey Donovan - moje osina v zadku po celé promítání :) ()
Galerie (51)
Zajímavosti (30)
- Původní délka filmu činila necelé tři hodiny. (Pattrick)
- Ron Howard se chtěl původně ujmout režie. Nakonec se na filmu podílel jako producent. (HellFire)
- Dům, ve kterém bydlela skutečná Christine Collins, je dnes již zakrytý dálnicí. Tvůrci filmu proto museli najít jinou, podobnou čtvrť, na které stačilo provést jen několik úprav, aby vypadala jako z doby, kterou film zachycuje. Nakonec tak stačilo jen přemístit satelitní anténu a moderní poštovní schránku. (camper)
Reklama