Reklama

Reklama

Co vznikne, když se sejdou hvězdné herečky v čele s Meg Ryan a Annette Bening, schopná scenáristka, režisérka a producentka v jedné osobě Diane English a klasický příběh o skupince kamarádek z New Yorku? Odpovědí jsou Ženy, vtipná a jiskřící komedie o současných ženách a síle ženského přátelství. Předlohou byl film George Cukora z roku 1939 a divadelní hra Clare Boothe Luce z roku 1936... Mary (Meg Ryan) má ideální život: krásný dům, rozkošná dcera, úspěšný manžel a částečný úvazek návrhářky v oděvní firmě. A navíc se může spolehnout na své úžasné kamarádky, především na nejlepší přítelkyni Sylvii (Annette Bening). Tato žena s velkým šmrncem a ostrým humorem je šťastně svobodná a navíc právě povýšila na šéfredaktorku uznávaného ženského časopisu Cachet. Do jejich věrné trojky patří ještě Edie (Debra Messing), výstřední žena, která dělá matku kamarádkám i svému stále se rozrůstajícímu potomstvu. Dále je zde humoristická esejistka Alex (Jada Pinkett Smith), okouzlující lady se zvláštním darem říkat lidem věci, které rozhodně nechtějí slyšet. Ideální život je ale málokdy věčný. K jeho zruinování stačí často úplná prkotina. Třeba ztráta zaměstnání a následná touha zlepšit si náladu návštěvou manikérky. Právě tady se Mary dozví o manželově nevěře, čehož využije její nejlepší kamarádka pro svůj ženský časopis – včetně pikantních detailů. Pak nezbývá než se vydat na dlouhou cestu znovunalezení vnitřního klidu, doprovázenou krabicemi sladkého a dny strávenými doma v pyžamu. Mary nakonec skončí v ženském ozdravném táboře, kde se seznámí s “hraběnkou” Miller (Bette Midler), okázalou hollywoodskou agentkou a milovnicí marihuany, jejíž střízlivý přístup k životu se stane pro Mary inspirací. Když se Mary vrátí do New Yorku, začne znovu dávat dohromady svůj starý život, ale tentokrát s vědomím, co a kdo je v jejím životě nejdůležitější. Toto zjištění hraje zásadní roli ve chvíli, kdy se má setkat s člověkem, který jí ublížil nejvíc, jehož přítomnost jí ale také nejvíc schází: se Sylvií. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (202)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Film, který je skutečně v první řadě o ženách, a muži zde nevystupují. Ne, vážně nekecám, muži zde vůbec nejsou, pokud, tak jedině někde na ulici, ale myslím, že se to tvůrcům podařilo eliminovat dobře. Co to znamená? Že zde chybí vlastně jeden prvek? Ale vůbec ne! Ono se o mužích hlavně mluví a pořád se řeší. Smutné je, že film je pojat jako hloupá komedie a místo toho, aby byly ženy prezentovány jako skutečné postavy, jsou karikovány do podoby, kterou o nich mají muži. Maximálně ujeté na módu, navzájem si závidící, schopné podrazit sebe samu. Ta příručka se píše sama. Proč se dívat na filmy, který je o ženách, ale vlastně z nich dělá mrchy, feministické sochy a ženy plné přetvářky? Co je na tom tak strašně vtipného nebo zajímavého? To, že Meg Ryan hraje asi nejlépe z celého osazenstva je jen smutnou ukázkou toho, jak byly postavy blbě napsány, což je hlavní problém. Annette Bening rozhodně není z těch, které neumějí hrát, stejně tak Jada Pinkett Smith, jejíž postava je naprosto zbytečná a navíc hloupá. Neznám jediný důvod, proč by se někdo měl na tenhle film koukat. Že je to o kráse? Vnitřní, nebo vnější? To je sice hezké, ale proč jsme to museli zjistit až ve chvíli, kdy uběhly celé závěrečné titulky a hlavní protagonistky se rozpovídali o tom, co je to vlastně krása. Jsem přesvědčen, že film o ženách a jen se ženami může být vtipný a vážný zároveň, zajímavý a ne hloupý. V tomhle případě se to ale prostě nepovedlo. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2012/12/sherrybaby-lets-dance-unesena.html ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Začínám hollywoodské producenty podezřívat z cílených generových útoků na ženské divačky, neboť to, čím se je snaží uspokojovat, je tristní až urážlivé. Série Twilight něžnější část publika z hlediska intelektuálního podceňuje a snaží se je utěšovat těmi nejpovrchnějšími prvky a postupy, Sex ve městě samotné ženy vykresluje buď jako problematické pipky žijící jen pro „ptáka a obchody“ nebo jako úsměvně nešťastné romantičky odolávající útokům cyničtějších kolegyň vážících si mužů právě jen pro toho ptáka (zvláště druhý díl Sexu je přímo ubohý). A co film s jednoduchým názvem Ženy? Ten se na první pohled může pyšnit „šťavnatým“ obsazením, avšak herečky jinak podávající kvalitní výkony se v tomto špatně – ba přímo debilně – napsaném a unyle zrežírovaném díle jen pitvoří. Člověk jim však může vyčítat „jen“ ono osudné rozhodnutí upsat se takovému filmu, neboť při ztvárňování tak psychologicky plochých až podvyživených postav opravdu nemohla být uplatněna žádná herecká kreativita. Psal jsem to už u komentářů na Twilight a zde to musím zopakovat: díky bohu za Sofii Coppola a její ryze ženské (avšak všem přístupné) filmy, v nichž se snoubí precizní scenáristika, živoucí postavy a citlivá a vstřícná režie. Jestliže jsou slasher-horory a Verhoevenův Základní instinkt feminističtějšími filmy než film jmenující se Ženy, pak v kufříkách hollywoodských papalášů hnije něco zvrhlého a vskutku zkaženého. ()

Reklama

Beagle 

všechny recenze uživatele

Prosím všechny přítomné muže, kteří film zhlédli (jejich motivace je už sama o sobě tak trochu diskutabliní,ale nevadí), aby z něj nedělali předčasné a mylné závěry o intelektu žen. Nedopadly bychom totiž v tomto hodnocení rozhodně nijak lichotivě. A Diane Englishovou prosím, ať příště přenechá podobné náměty třeba kolegyním Ephronové nebo Meyersové. Děkuji. ()

jane1106 

všechny recenze uživatele

Nudný a nechutný film s úděsným scénářem, který by se snad příhodněji než "Ženy" měl jmenovat "Krávy". Ryan dává na odiv své plastiky, Bening (proč?!?) hraje přihlouplou snobku a Mendes nesympatickou zlatokopku. Plnohodnotný charakter jak po řemeslné, tak lidské stránce aby tam divák pohledal. Naprostá absence mužského elementu pak tuto "esenci ženství" činí už absolutně nestravitelnou. Příjemný byl pohled snad jen na Candice Bergen, která předvádí, jak se stárne s největší možnou grácií, elegancí a přirozeným půvabem - od ní, by se některé hvězdy měly učit (např. Meg) - a Bette Midler, která tomu alespoň na chvíli dodala šťávu. ()

berusche 

všechny recenze uživatele

Vážně tam nehrál ani jeden muž? Já si vůbec nevšimla. Nerozumím ale pozici, že zrovna ženy zde srší kritiku? Ruku na srdce, pokud odmyslíte barák jak z Beverly Hills, kabelky od D&G a auta jak z nejlepšího salónu, je to přesně takové, jaké jsme: přátelské a empatické, přesto nejsme schopny myslet někdy i na jiné, vkusné a krásné, ale tepláky máme všechny rády, plné elánu, občas ospalé, toužíme po úspěchu, ale je nutné si poskládat priority, chtěly bychom vše a přitom víme, že to se běžně nestává. V neposlední řadě všechny tušíme, že je nutné se o svou pozici postarat sama! Poselství je pro mě velice vzácně příjemné a to i přesto, že ne vždy vyhledávám partu svých kamarádek. Co se týče filmového zpracování, na režijní debut solidní, herecké výkony zdařilé. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (9)

  • Na začátku filmu, kdy Sylvia Fowler (Annette Bening) volá své kamarádce Mary Haines (Meg Ryan), Mary zrovna pracuje na zahradě a sází květiny. Na záběru, kdy okopává záhon, jde vidět, jak je její sukně špinavá od hlíny. V dalších záběrech pak přijíždí do svého domu ve stejném oblečení, ve kterém pracovala, ale to je zcela čisté. (Jimmy15)
  • Jediný muž, který je ve filmu vidět, se objevuje v bočním zrcátku auta. (ČSFD)

Reklama

Reklama