• Rex Mundi
    *

    Nemôžem povedať, že by sa to nedalo pozerať aspoň ako "výlet do hlbín socialistickej kinematografie". Ale Pražská terčovnica má všetky typické neduhy komunistických detektívok - postavy sú šablónovité, scenár vopred jasný, náučnosť zaručená a napätie zanedbateľné. A tá komická scénka, keď detektív vylezie zo zadnej miestnosti v obchode, pozdraví zločinca a oprie sa,... na čo mu dotyčný samozrejme zdrhne cez voľne prístupné dvere a "múdry" detektív s pomocou dvoch náhodných hliadkárov ho chytia až v metre, keď sa mu (aké šťastie!) zavrú dvere vozňa pred nosom - to je zlatý klinec v ukážke občanom, akí sú vyšetrovatelia schopní a inteligentní (myslím, že v tomto prípade vôbec nie je dôležité, že ten blbec bol vo filme Maďar. Najväčší blbec bol ten, kto túto scénu vymyslel, pretože dúfal, že dlhšia naháňačka bude akčnejšia - alebo to mala byť diplomatická urážka prozápadnejšie orientovaných Maďarov? :-). Záver s ultra-skromnou sprievodkyňou, ktorá vlastne záhadu vylúštila, ale taktne to zatají, to je brutál blinkačka.(25.11.2007)

  • Autogram
    ***

    Kriminálka nakoniec lepšia, ako som čakal. Dočolomanský ako capo di tutti capi je skvelý, ako drezúruje Hryca, a na zlé chodníčky bez problémov zvedie mladú peknú blondínečku od koní. V slovenskej kriminálke sa netradične objavila aj (smiešna) naháňačka v metre, cezhraničná spolupráca polície a konská drezúra. Samozrejme sa všetko vyriešilo a vinníci boli odhalení, a čudujem sa, že to filmu niekto vyčíta, veď aj Poirot končí vždy odhalením a trestom a nikomu to nie je čudné.(16.11.2019)

  • vitekpe
    ***

    Rane osmdesatkova detektivka, kde jde vse samo a krasne. Jelinek a Hryc za padouchy, kterym veli Docolomansky... Patrani se ujima brigadnice Juristova. Odpocinkova zalezitost.(18.11.2017)

  • brasek
    ***

    Kriminálna dráma priemerného charakteru na aký sme zvyknutí z tohto obdobia. Ničím neprekvapí, ničím neočarí... a ničím ani neurazí. Taký obyčajný tv film bez atmosféry a napätia, kde zlí budú vždy potrestaní.(29.9.2012)

  • Godhaj
    ***

    ,,Dátě si citronovú limonádu, Pepsi alebo pivo?“ Pražská terčovnica je sympatická kriminálka. Záporák v podobě Dočolomanského sice není žádný koumák a chyb dělá jako maku, ale vzhledem ke kratší stopáži to nemohl být žádný kozelník. Líbilo se mi dobové socialistické prostředí koňařů, hrad a záběry z Maďarska. Při exkurzi na hradě mě bavil výklad průvodce, který zmiňoval, jak byl feudál z 18. století hrozný tyran a utiskoval porobený lid, to už se dnes říká trochu jinak. V malé roli se mi líbila Julie Jurištová jako mladá svědomitá studentka dějin umění, zástupkyně to pracující inteligence. Bez ní by byly všichni eSTBáci ztracení. Také tempo vyprávění je velmi příjemné, lidé mluví pomalu a zřetelně, je to tedy ideální pokoukání k jídlu.(14.4.2020)