Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ****

    ,,Ať už jste co chcete, chci se k vám přidat….“ AKCE, supermoderní zbraně a systémy, létající stroje a superhrdinové. Tajné laboratoře v poušti, urychlovací obleky a zničená půlka Evropy. Vítejte ve světě HASBRO a vychutnejte kouzlo nanotechnologie. Zapomněl jsem na něco? Je fajn sledovat v AKCI hračky a parchanty s tuhým kořínkem. Má to šmrnc, AKCE je vtipná a dětem se líbí. Když by mohla nastat poklidná chvilka, flashbacky plné AKCE tomu zabrání. Nezaujatý pozorovatel by řekl, že film má upozornit na nebezpečí zbrojního průmyslu. Hovno! Má pobavit!! Až se mi zdá, že je tý AKCE už moc. Příběh není nic světobornýho, vlastně jde jen o tu AKCI. Byť bez kapky krve. Je možný, že vám na konci už poleze pěkně krkem. Ta AKCE samozřejmě. Jo, a řekněte všem, že je tu hóóódně AKCE! PŘÍBĚH ** HUMOR *** AKCE ***** NAPĚTÍ * Co uvidíme (možná) příště? S.Sommers prohlásil, že zfilmovat se dá cokoliv. V produkci firmy Mattel je připraven akční nářez Barbie a Ken! Záporákem má být ,,čistotný pejsek“. Doufám, že přijde i Ponny!(31.10.2009)

  • Shadwell
    **

    Začal bych vtipem: Víte, co se mi nejvíce líbilo na G.I. Joe? Trailer na novou romcom s Kačkou Heigl a Butlerem, který běžel před filmem. ____ Pět poznámek – ke střihu, vertikalitě, sexualitě, multikulturalismu a instrumentalismu: ____ 1, V polovině a na konci šedesátých let řada amerických filmů experimentovala s rychlejším tempem střihu. Dnes je střih u většiny filmů rychlejší než v jakémkoli jiném období. Ve skutečnosti může rychlost střihu brzy dosáhnout svého stropu; je těžké představit si celovečerní film, kde by trval záběr v průměru méně než 1 sekundu. Lze tuto hranici nějak prolomit a překonat? Lze, takovým malým podvodem, protože hranice jedné sekundy se zachová, ale akce se přesto bude zdát rychlejší. Jak? Jednoduše, akce se neodbude sekvenčně, ale simultánně, tzn. že se rozdělí do dvou až třech míst a mezi nimi se přestříhává. Kupříkladu souboj ninjů a přestřelka mezi vojáky se tak neodehraje postupně za sebou, ale přestříhává se mezi tím. Stejným způsobem se řešila hranice minimální délky záběru v závěrečné obří sekvenci v Transformers 2. Stejným způsobem se to řeší i zde. Abych se ale přiznal, tak tenhle typ řešení akce nepovažuji za šťastný. Nejde tu vůbec o přehlednost, nebo nepřehlednost akce, ale o to, že takovéhle přestříhávání ruší potěšení z kontinuity akce, z její výstavby, a akce tím ztrácí parametry „malého příběhu". Když si vybavím všechny americké akční filmy z 21. století, sedlo mi stoprocentně opravdu jen máloco. A tak stejně jako pojmenoval Havel proslulým skvostem „humanitární bombardování“ intervenci do bývalé Jugoslávie, i G.I. Joe akcí přetéká, ale je to jen jako, takové humanistické, neškodné, nijaké... taková humanistická genocida diváka. ____ 2, Američané přistáli na Měsíci léta Páně 1969. Do stejného období spadá počátek rychlejšího střihání v amerických filmech, viz bod jedna. Náhoda? Nikoliv náhoda, nýbrž počátek vertikální éry, utužené o pár let později „vertikálním" opuštěním Země ve Star Wars. I G. I. Joe je filmem vertikálním. Odpovídá tomu vertikální poster rozdělený na nebe a peklo, nebo spíše nadsvětí a podsvětí bez morálního významu. Jen peklo je umístěno nahoře, protože to je pro teenagery víc cool. Dále je ryze vertikálním problémem potýkání se s gravitací (černoch se chce hrozně moc stát pilotem; Eiffelova věž zase doplatí na přitažlivost) nebo neustálé přecházení mezi hydrosférou (id - oceán nevědomí), povrchem (ego) a atmosférou (superego - svědomí, božský dohled). Vertikalitě odpovídá i rozdíl v záběrování mužů a žen – u mužů se začíná záběr nahoře na hlavu-mysl, u žen zpravidla dole na zadek-povrch. První záběr na muže a ženu se tedy v G.I. Joe liší. V prvním případě pohlížíme „do“, kdežto ve druhém „na“. ____ 3, Na posteru si dále můžeme všimnout, jak na něm jsou ženy natočeny bokem, aby vyniklo poprsí a hýždě, zatímco muži anfas. Když se poprvé ve filmu objeví hologram, je na něm Dennis Quaid ve 2D. Ani ne o pár minut později se na hologramu zjeví tuším Sienna Miller... ve 3D. Kupodivu se ani v jednom z vtipů nešprýmuje o suspenzorech, přitom jsou povinnou součástí hi-tech obleků. Mužské pohlavní orgány prostě stále patří do oblasti intimity a soukromí, zatímco ženské pohlavní znaky a orgány jsou už dávno „veřejným majetkem“, nad jejichž masovou přítomností ve veřejném prostoru se už nikdo nepozastavuje vyjma několika feministicky orientovaných kritiků, kteří naprosto marně upozorňují na zneužívání a deformaci obrazu ženy, na devalvaci ženy do pozice objektu apod. A za druhé si můžeme povšimnout, že mužští hrdinové tu často vystupují „bez tváře“, není jim vidět do obličeje, mají ho částečně zakrytý nebo znetvořený, na rozdíl od ženských protagonistek. Mužská postava je zde pouze jakousi nekonkrétní siluetou, kterou vyplňujeme vlastními rysy, vlastní identitou. Absence tváře umožňuje, podobně jako v pornografických filmech, mužskému divákovi identifikaci s hrdinou příběhu, zatímco ženský obličej zůstává co nejvíce odhalený pro potěch oka. ____ 4, Americká hyperkorektnost za vlády Billa Clintona je nejvíce patrná asi z prvního Matrixu, kde po boku stanuli černoch a dva běloši, žena a muž, kdy muž (Keanu Reeves) je ke všemu míšenec. I G.I. Joe touží xenofobii nějak obejít, vždyť tu máme bělocha, asiata, černocha i post-koloniálního half-černocha Saïd Taghmaouia. Jenže volba herců tady odpovídá spíše nutnosti po snadno zapamatovatelných a od sebe odlišitelných hrdinech, kde nulovou hloubku vyvažuje signifikantní a čitelný „venek“, podle něhož postavu ihned poznáme. Proto patří mnohem větší uznání režisérům, kteří ve svých filmech pracují třeba jenom s bělochy a jsou nuceni je odlišit vnitřně. Nadto se stojí zamyslet nad tím, jestli není nějaká souvislost mezi Marlonem Wayansem a šimpanzem ze Speed Racera? Ano, oba „primáti“ jsou zdrojem humoru. ____ 5, G.I. Joe není, jak se občas tvrdí, náborový leták, který má ukázat klukům, jak bude vypadat armáda ve věku, kdy už budou dost staří, aby se mohli nechat naverbovat. Ve skutečnost je G.I. Joe konverzí počítačových her, zejména Gears of War a Dead Space, viz všechny ty pulzní pušky, dvě odlišné frakce, „vypnutá“ krev, kooperativní multiplayer, rozmanitost misí, videoherní trenažer střelby, „oživování" mrtvých, briefingy z prezidentské kanceláře nebo Karolína Kurková (přesně takovýhle modelky hrály ve filmečcích z Command and Conquer). Herní estetice odpovídá i neustálé zpochybňování manuálů, konkrétně potřebu manuálu ta které postava zpochybní ve filmu třikrát. Naráží se tu zjevně na dobu, ve které kvete pirátství a ve které je dostupnost manuálu vyloučená a hráč musí, stejně jako Channing Tatum a Marlon Wayans najatí narychlo Quaidem, objevovat vše po svém.(14.8.2009)

  • Hitman_47
    ****

    Díky trailerům jsem Joea nesnášel, ale po zkouknutí celého filmu je můj celkový dojem opačný. Čert vem, že se Sommers stejně jako Tamahori vyžívá v hodně špatných trikových záběrech, a že jich tam cpe zbytečně moc (honička v Paříži neměla moc daleko k závěrečné honičce v Torque.... kterou ani jeden ze zmíněných režisérů netočil... děsivé), hlavní je to, že film deliveruje přesně to, co sliboval! AKCI! Neuvěřitelně moc akce, která se zastaví jen na pár okamžiků, kdy postavy dlábnou nějakou naprostou hloupost a potom se jede dál. Naštěstí je zde děj opravdu až na páté koleji, takže to nedopadlo jako naprosto debilní Van Helsing. Sommers se vrátil do dob Mumií a pevně doufám, že pokud mu přiklepnou i dvojku, tak to bude ještě lepší!(21.1.2010)

  • Kaka
    ***

    Přesně podle očekávání. Neřešil bych jednohvězdičkové laborování nad tím nakolik je to krávovina. I malé dítě ví, že je to plných sto procent. Takže nevidím důvod, proč si to zcela uvědoměle neužít. Nevídaná a rafinovaně natočená akce, neskutečně zmáknuté různé technické hračky a další serepetičky. Zrychlovací obleky naprosto výstavní a bývalý hotel Forum v prvním kamerovém megacelku rovněž. Hlavně prosím nehledat něco co tam není. Koupit kvalitní repro, velkou televizi a jedeme.(29.11.2009)

  • Flipnic
    ***

    První polovina se mi zdála naprosto úchvatná akční řež, která byla přehledná, nápaditá, divácky nenáročná, dynamická ... prostě fakt mazec. Skvělý triky atd. Flashbacky jednotlivých postav a vykreslení jejich vzíjemných vztahů taky nevadily, nezabíraly příliš času. Ale druhá půlka - souboj podmořských "lodí" - ponorek, tupá vykrádačka Hvězdných válek a prostředí podmořských laboratoří ve velké podmořské, lacinně provedné základně už byly mnohem horší a zábava šla rapidně dolů ... Vyloženě mi připadlo, že v půli filmu tvůrcům naprosto došel dech a zbytek filmu zcela odflákly... Škoda, jinak by film překonal aktuální akční řežby v kinech a fakt by se mi líbil, takhle to byl jen další šedý průměr plný z počátku skvělých, později špatných triků ...(1.11.2009)

  • - Na začiatku filmu sa v zábere objaví český hrad Kost. (BathoryMan)

  • - Heavy Duty (Adewale Akinnuoye-Agbaje) má ve filmu zbraně Dillon Aero M134 ráže 7.62x51mm NATO, M249 SAW ráže 5.56x45 mm a Sage Control SL-6 ráže 37 mm. (dc125)

  • - Channing Tatum ve filmu nechtěl hrát, protože si myslel, že propaguje válku. Po přečtení scénáře změnil názor. (Martin00x)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace