Reklama

Reklama

V nedaleké budoucnosti budou mít lidé možnost nahradit své poškozené orgány za umělé náhražky, které za velmi vysokou cenu prodává na úvěr společnost Union. V případě, že majitel nesplácí včas, orgány mu seberou vymahači. Nejlepšími pracovníky v tomto oboru jsou Remy a jeho kamarád z dětství Jake. Náplní jejich práce je násilně odebírat orgány od lidí, kteří nejsou schopni je splácet. A to se neobejde bez smrti majitele! Jednoho dne se Remymu stane úraz, který téměř nepřežije. Když se probudí, zjistí, že mu bylo implantováno jedno z nejlepších srdcí, které jeho společnost nabízí. A s ním samozřejmě pořádný dluh. Když se zpozdí se splátkou, vyšle společnost svého nejlepšího vymahače, Remyho bývalého parťáka Jakea. A tak se najednou lovec stává lovnou zvěří... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (764)

castor 

všechny recenze uživatele

Debutující režisér Miguel Sapochnik má koule. Je jen škoda, že neměl víc peněz a lepší scénář, i tak se můžeme potýkat se slušným vizuálem, solidními akčními scénami i ne úplně špatným příběhem (když přivřeme obě oči). V něm jde o společnost, která nabízí umělé orgány a má ochranitelskou ruku nad řezníky, kteří pohlídají, zda všichni poctivě a včas posílají splátky. Jinak přijdou na řadu nože a jiná kuchadla. Další kličky a zvraty nicméně divákovi moc radost neudělají. Začne se totiž hrát na vážnější noty a už to není ono. Přesto jde o drsné i zábavné sci-fi béčko, které udělá radost hlavně pánům. Ostatně, ti tu vyhrávají na celé čáře i co do herecké práce. Jude Law je dravec (jeho balet s noži je vrcholnou scénou filmu), kterému sedí i pořádná akce, Forest Whitaker sice přehrává, ale i tak jim to spolu sekne. A Liev Schreiber (sakra, vůbec jsem netušil, že klátí Naomi Watts) si užívá další malou zápornou roli s patřičným apetitem. Naopak ženské postavy hrají spíš tu vážnější notu a.. jsou spíš otravné. No, i když se na plátně krví nešetří, * v hodnocení tak nějak šetřit musím. Takže mírný nadprůměr!! Sapochnik má budoucnost.. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Parádní hi-tech inteli-gore sci-fi, které sice neoplývá bůhvíjakou originalitou, (většina motivů už byla vidět jinde a máme tady prvky od Minority Report přes Day Breakers, Matrix, nebo Oldboye až po to nejlepší z Repo - Genetické opery - rozumějte - prvotní nápad :)), ale neustále fascinuje parádním vizuálem, skvělou akcí, nehorázným bad ass Judem Lawem v hlavní roli a především naprosto ultimátní finální dvacetiminutovkou. A spoustou krve... Pro mě osobně jedno z překvapení roku, který sice selhává na poli blockbusterů, ale zato oplývá stále větším a větším množstvím malých filmů, které mě usazují na zadek stejně spolehlivě. Ne-li lépe... ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Jak tak koukám na stav našeho zdravotnictví i situaci na trhu práce, asi už bych si pomalu měla začít dělat rekvalifikační kurz na vymahače orgánů. Ale nejdříve si musím nechat vyměnit koleno, nové oči se taky budou hodit a kvalitnější zuby si nechám vmontovat jako bonus. Snad vymahačství vynese dost, abych utáhla splátky, ať se nemusím kuchnout a náhradní součástky vracet. Sadisté a masochisté, tento film si nenechte ujít, dlužíte to sobě i své rodině;-). Jude a Forrest nádherně řádí a závěrečná milostná scéna (hetero, bukvice pohov!) vám zaručeně přivodí orgasmus. Konec nepřekvapil, ale že bych s ním byla spokojená... :-/ 74% ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Jestliže Gamer vzal naši posedlost sociálně-virtuálním networkingem, reality shows a online gamingem a vyhnal ji do absurdna, aby ukázal její zvrácenost, dělají Repo Men v podstatě totéž s velmi aktuálním žitím na dluh (tady doslova), nekončící archivací všeho a nejrůznějším vládním/korporátním sledováním, čipy a čárovými kódy počínaje, security kamerami a excesivními bezpečnostními prohlídkami na letištích konče. Dluh je moderní forma otrokářství a tenhle film jej transformuje a spojuje ještě těsněji s vlastním fyzickým přežitím člověka, než jak jsme z reality zvyklí - pokud totiž přestanete splácet, nevezmou vám váš dům/byt, ale vaše umělé tělesné orgány. Ty vám totiž předtím prodá zdravotnická korporace, která ve sterilním prostředí sériově vyrábí životně důležité lidské součásti, nebo také cyber-upgrady, pouze vylepšující to, co už máte. To druhé je podle mě velmi podstatné, protože přesně ilustruje povahu lidského chování, kdy v kapitalistickém systému nekupujeme (na dluh) pouze to, co nutně potřebujeme k životu, ale také to, co chceme z pouhého rozmaru a tyhle dva přístupy se vzájemně tak mísí, až je těžké rozeznat, který kdy zrovna převládá. Korporátní kapitalismus exploituje naše touhy a využívá našich slabostí tak, abychom my sami dobrovolně vstoupili do (dluhového) otroctví, a zanechali si tak alespoň zdání svobodného rozhodnutí (oproti explicitní, např. komunistické totalitě). V Repo Men několikrát figuruje geniální hláška, kterou používají jako finální zbraň k přesvědčení klientů kravaťáci v sales departmentu: "You owe it to your family. You owe it to yourself.", což je v překladu nádherně mnohoznačné "Dlužíte to svojí rodině. Dlužíte to sami sobě." Paradoxní povahu zadlužení, kdy sice danou věc fyzicky či jinak užíváme, ale de facto není v našem vlastnictví (má nad ní moc někdo jiný) do doby, než uhradíme poslední splátku, film dokresluje slavným Schrödingerovým dilematem o mrtvé/živé kočce - stejně jako věc zároveň vlastníme a nevlastníme, lidé ve světě Repo Men zároveň žijí a jsou mrtví, protože jejich transplantované orgány je v tu samou chvíli jak udržují při životě, tak zabíjí (či chcete-li, rapidně přibližují neodvratné smrti). Dluh je tak doslova cestou do hrobu. Co ale dělá z Repo Men výjimečný film, je jeho závěr (dál nejspíš budu spoilerovat). V něm se nejprve dozvídáme, že v samém srdci korporace se sice nachází "archiv lidstva", ale žádná klávesnice, na které by bylo možné zmáčknout "delete". Jedinou cestou ven ze systému je přiloženými čtečkami "odpípat" čárové kódy na svých (umělých) orgánech, což ve filmu vede k jedné z nejbizarnějších (a nejkrásnějších) sexuálních scén kinematografie, ve které samotný (a de facto negenitální!) sexuální akt neslouží ke slasti a reprodukci, ale k osvobození skrze bolest. Zároveň zjišťujeme, že orgány, které se v archivu poté, co přestanou sloužit k životu a zotročení člověka, jinak běžně vrací zpět do oběhu a završují tak mechanický, korporátní cyklus, který vysává život z lidí, zatímco mrtvoly se hromadí. Onen sexuální akt dá následně metaforicky život jiné technologii (bombě), která poté, co je místo "odznačkovaného" orgánu vložena do zásuvky archivu, definitivně zničí celou databázi. Pointa celého filmu ale přichází v momentě, kdy se dozvídáme, že ona celá destrukce systému byla fantasií v hlavě omráčeného hlavního hrdiny, která navíc mohla vzniknout pouze díky transplantované nervové soustavě, udržující ho při životě (v podstatě idea Matrixu). Skutečné osvobození ze systému není možné, lze ho dosáhnout pouze zprostředkovaně a jen tehdy, pokud ještě více splyneme se systémem a staneme se jeho užší součástí. Zároveň se jedná o komentář k filmu jako médiu samotnému. Repo Men jsou i přes pár drobných mušek temným a nedoceněným sci-fi klenotem a Blade Runnerem pro 21. století. ________ P.S.: Propojení hudby a obrazu je tady naprosto fascinující (takhle nějak jsem si to představoval u Trona) a především akční námrd v dokonalé synchronizaci s "Burn My Shadow" od UNKLE je, spolu s následným scanning sexem podbarveným remixlými Moloko (kam se hrabe Neo & Trinity!), scéna, která se okamžitě zapsala mezi moje absolutní kinematografické vrcholy. Nejde ani tak o videoklipovou estetiku, ale o to, jakým způsobem se samotná akce ve filmu a její střih přizpůsobuje struktuře skladby, která hraje v pozadí - aktivně se tu využívá breakdownů (pauzy v šarvátce) a naopak jednotlivých ostrých nástupů v písničce (obnovení/započetí akce). Jestliže jsem někdy snil o tom, že bych natočil výrazně audiovizuální film, pracoval bych s hudbou velmi podobným způsobem, jako tady Sapochnik. A pokud byste si náhodou chtěli stěžovat, že jsou v těch akčních scénách viditelné inspirace Matrixem nebo Oldboyem a snad i dalšími filmy, uvědomte si, že to je součást fantasie a snu, a pokud vím, sny vždy recyklují již známé a dávají do nových souvislostí. () (méně) (více)

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Dost zvláštní film. Už od začátku jsem obdivoval, jaké hlavní hrdiny jsme dostali k dispozici. Prvotřídní sadističtí, prací orgánových exekutorů posedlí hajzlíci, kteří se takřka ničeho neštítí, zároveň nepobrali moc inteligence. Přesně takové gumy, jaké vám v pražské MHD kontrolují jízdenky. Odvážný krok, říkal jsem si. Jenže pak přišel v pořadí třetí Lawův knockout a s ním i prapodivná proměna a i největší zádrhel celého filmu. Jednak mi až do konce filmu vrtalo hlavou, proč Unie svému zaměstnanci, který utrpěl pracovní úraz to nové srdce prostě nezaplatí, no a jednak ta změna z cynického sráče na útlocitného dobráka byla víc než blbě uvěřitelná. Každopádně film má svojí atmosféru a styl, je podobně "bezcitný" jako třeba Equilibrium, totálně svérázný a divný, brutalita je vizuálně úžasná, Oldboy scéna potěšila, zvlášť ve chvíli, kdy přišlo na řadu kladivo a tvůrci se tak jasně přiznali. Finální zvrat mi přišel hodně přitaženej za vlasy a hlavně k ničemu, ale srdíčko trošku rozbušil, to jo! ()

Galerie (42)

Zajímavosti (4)

  • Natáčanie prebiehalo väčšinou v Toronte, v provincii Ontario. (Greenpeacak)
  • Na scenári sa začalo pracovať už v roku 2003. (Greenpeacak)

Související novinky

Netflix chystá další interaktivní seriál

Netflix chystá další interaktivní seriál

17.09.2021

Streamovací služba Netflix v roce 2018 nabídla divákům svůj první interaktivní zážitek pomocí epizody Black Mirror s názvem Bandersnatch. V té si lidé mohli na obrazovce sami vybírat, jak má hlavní… (více)

Mambo s transplantovaným srdcem

Mambo s transplantovaným srdcem

09.12.2007

...a dalšími orgány si zatančí Jude Law. Už jste asi pochopili, že film studia Universal Repossession Mambo není dalším příspěvkem do vlny tanečních slaďáků. Adaptace sci-fi románu Erica Garcii je… (více)

Reklama

Reklama