Režie:
Marie PoledňákováScénář:
Marie PoledňákováKamera:
Martin DubaHudba:
Petr MalásekHrají:
Kamila Magálová, Jiří Bartoška, Eva Holubová, Oldřich Kaiser, Nela Boudová, Roman Vojtek, Martha Issová, Filip Antonio, Jakub Grafnetr, Jaroslava Adamová (více)Obsahy(1)
Helena Altmanová je sympatická profesorka francouzštiny a literatury na gymnáziu. Patří k oblíbeným pedagogům, díky zdravému nadhledu si rozumí se studenty i kolegy ve sborovně. Zato její soukromý život je plný překvapení. Soužití v jednom bytě s bývalým manželem, úspěšným spisovatelem Karlem, problémy ovdovělé sestry Kristýny, manželské karamboly syna Adama i pozdní lásky babičky Alžběty - to všechno Helenu zaměstnává natolik, že jí na vlastní život a vlastní city jaksi nezbývá čas. A přesto jednoho dne přijde to, co obvykle přichází, když už jsme na sny rezignovali. Helena se za pohnutých okolností seznámí s lékařem záchranné služby Františkem. A úplně normálně a naplno se zamiluje! Začíná bouřlivý příběh plný vášně, rozchodů a návratů, v němž vztah zamilované dvojice plánovitě či neplánovaně komplikují jak partneři, tak další členové rodiny. Na otázku, kde hledá náměty, scenáristka a režisérka Marie Poledňáková odpovídá: „Je to jednoduché, náměty leží na ulici, stačí se shýbnout,“ ale vzápětí dodává: „Já už jsem si plánovala jen bezstarostné užívání života, těšila se na cestování, na nové zážitky a objevy. Opravdu jsem neměla zájem chodit po ulici, natož se shýbat! Jenže pak tam leželo … NĚCO… čemu neodoláte, co musíte uchopit, musíte do toho jít, bezhlavě a naplno. A to byl začátek projektu Líbáš jako Bůh. Už léta jsem nepsala tak rychle a spontánně. Inspirací mi byly situace, které se odehrály dnes, včera nebo před třiceti lety a na které nikdy nezapomenu,“ přiznává se autorka této úspěšné české komedie. „Ve scénáři se otiskly moje zážitky, příběhy přátel, kamarádů i dětí a dokonce i situace, jejichž tvůrcem je můj vnouček.“ V hlavních rolích Kamila Magálová, Oldřich Kaiser, Jiří Bartoška a Eva Holubová. (oficiální text distributora)
(více)Videa (6)
Recenze (869)
Tak se pěkně uklidníme. Líbáš jako Bůh je sice průměrná komedie, která má tak dva, možná tři slušné vtipy, ale to není důvod tomu okamžitě dát odpad. Teda alespoň pro mě ne. A mám proto pár argumentů: 1: Film mě ani neurazil, ani jsem se necítil trapně, že se na něj koukám. 2: Magálová, Holubová a Bartoška tento film zachránili, nebýt jich tak tu dám mnohem menší hodnocení. Už kvůli těmto třem nemůžu pod tři hvězdy. 3: Hláška "Tak na to ti sere bílej tesák!" má vážně něco do sebe. Takže shrnuto podtrženo je to sice jen průměrná (místy i moc podprůměrná) komedie, ale myslím, že speciálně česká kinematografie má na svém kontě (bohužel) mnohem horší kousky, než Bůh. A že se vám moje argumenty zdají slabé? Tak na to vám sere bílej tesák! :-) ()
po umělecké stránce je to opravdu bída, otravná komerce je víc než doočíbijící a některé vynucené (pravda leckdy docela dobré) hlášky působí místy dost křečovitě... proč tedy 3,5 hvězdy? prostě jsem se v tom kině NEDOKÁZAL NESMÁT! nutno tedy vyzdvihnout pramalá očekávání, lístek zdarma a medovinovou podporu nálady... vidět to doma, zřejmě bych hodnotil níže, vidět to za dvacet let, zřejmě výše. takže to zatím nechám na 70%. ()
Už mám 30+ a bavila som sa. Odpustím snímku umeleckú stránku a všetky výčitky práve preto. Už viem, že dobre sa zabaviť a zasmiať môže byť občas nadovšetko - aj nad výpoveď či umenie. Napokon - kto určuje vkus? Na amfíku to bolo zadarmo a tak sa plné sedačky postupne vyprázdňovali od mladých a tých, ktorých sa to nedotklo. Kamarátka mi pošepkala: "Vidíš ako odchádzajú tí, čo to nepoznajú?" a ja som okríkla 8 ročné deti čo riešili lízatká. A medzi tým som sa smiala nad tým, aká smiešna môže byť neistota lásky v staršom veku, kým v mladosti je tragická. Za ten smiech a pohodu: u mna dobrý - za štyri. ()
Tak jo, Marie, dala jsem Ti šanci, přestože Tvá tvorba bez okovů totality nestojí ani za klokaní pšouk. Celých 20 minut jsem vejrala, v ksichtu se mi nepohnul ani sval, rty zachovávaly neutrální přímku... maximálně se občas podrážděně pokřivily. A potom jsem se položila na otázky: proč tady dřepím, co mi ten film dává? Odpověď se dostavila okamžitě: dává mi nudu, otrávenost a chvilkové momenty nasrání (vždyť která vymaštěná lulina skočí prakticky bezdůvodně před rozjetou houkající a blikající sanitku?, proč tuhle rychlou záchranku ostatní auta předjíždějí? atd.). Nevím, proč ses po plyšové revoluci na 17 let odmlčela, Marie, je však náramná škoda, že jsi ticho přerušila infantilními, neartikulovanými skřeky ve stylu "Jak se krotí krokodýli" nebo "Líbáš jako bůh". A to si kuř, že "Líbáš jako ďábel" důsledně vynechám - i filmový sadomasochismus má své meze. ()
Líbí se mi, jak takhle divácky úspěšněj film tady má tak málo procent. Přitom zase tak sám o sobě strašnej není. Nejviditelnější je to na samotných hodnoceních předních uživatelů. Odpadů jak nasráno. No jasný no, není to žádný složitější film, kde byste museli hledat myšlenku, co? Takový filmy totiž myšlenku nemají, jejím hlavním cílem je pobavit. To slovo Vám zřejmě nic neřiká? Že ne? Ale tomu filmu je to stejně u prdele. Vydělal si na sebe alespoň na desetkrát a to mu jako odpověď stačí. Tady alespoň můžete vidět, že odborník rád sráží pohodové filmy, o to více dostanou na prdel, když ten film je od nás. Já jsem na tom filmu třeba neviděl nic špatnýho. Viděl jsem už daleko horší český filmy, který nedávaly smysl a nedokázaly pobavit. Tenhle to dokázal, i když byl natočenej tak nějak bláznivě. Já jsem ale proti němu vůbec nic neměl a vidět po dlouhé době Oldřicha Kaisera mi také vůbec nevadilo. On je fajnový herec a přidává do filmu onu neskutečnou pohodu, kterou oplývá po celé dvě hodiny. Je fajn vědět, že alespoň u tohodle filmu nedali diváci na odborníky. Mrzí mě pak, že se s někym bavím například na téma Kájínek a on mi řekne...no ale odborníkům se to nelíbilo. Bodejť by se to líbilo, dyť ty z českejch filmů snesou film, kde by nic nedávalo smysl, ale bylo by to jiný a umělecky natočený. Proč jako bych měl opěvovat takový filmy? Já se u filmu vždycky chtěl jenom pobavit a tenhle to dokázal naprosto s přehledem. Nechci tvrdit, že je to nějaká bomba, ale upřímně to zahrál tak, jak jsem chtěl. A to mně, narozdíl od samozvanejch odborníků, kteří kvůli tomu beztak šli na předpremiérovou projekci, aby to co nejdřív sundali, vcelku potěšilo. Na závěr snad jenom dodám, že komentář se neváže na lidi, kteří dali nízký hodnocení kvůli Holubový. Taky ji nemám rád, ale pokusil jsem se přes ní přenýst, když jsem viděl, jak nízký hodnocení tenhle film má. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (17)
- Ve chvíli, kdy Helena (Kamila Magálová) vytáhne zpod vánočního stromku mobil, jelikož jí přišla SMS, je čas na mobilu 15:40. Čas přijetí SMS je ale 20:53. (David7)
- Marie Poledňáková si dlouho nevěděla rady s obsazením hlavní ženské role. Rozhodla se jednoho večera, kdy se dívala na Banánové rybičky (od r. 1999), ve kterých byla hostem Kamila Magálová (Helena). (hippyman)
- V jedné ze scén přijde Heleně (Kamila Magálová) SMS. Když se na stole ležící mobil rozsvítí, aktuální čas je 11:31. O pár vteřin později, když Helena telefon zvedne, je čas 11:45. Zároveň je další nesrovnalost i v příchozím čase dané SMS, jenž je 20:12. (David7)
Reklama