Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Webb
    ****

    O tomhle filmu se všude hodně mluvilo ve spojitosti s heparinovým vrahem ale nakonec film na něho konkrétně nenaráží ale přímá pojem vraha daleko obecněji, vykresluje psychologii narušeného člověka, který má tu možnost provést a vcítit se do role pána tvorstva za pomoci nemocničního systému, který on sám špatně pochopil. První co bije do očí už od prvních minut je neobvyklá vizuální stránka za použití mnoha filtrů, která je netypická pro českou tvorbu i přesto, že např. snímek Normal jí zrovna nešetřil. Obsazení Václava Jiráčka do hlavní role se ukázalo jako dobrý tah a bylo vidět že se do své role vžil. Atmosféra je tu postupně budována, režisér a scénáristi odvedli dobrou synchronní práci stejně jako kameraman s jeho klaustrofóbními záběry, nebo zvukař, který použil různé hloubky či vložil do pozadí různé zvukové tóniny (některé připomínaly vzdálené a nevýrazné rozbouřené moře) do záběrů pasovaly, stejně jako chorálová či operní hudba zase určená k zamyšlení vraha. Velice nedoceněný film, který konkuruje i takové české jedničce loňského roku jako Protektor 70%(28.4.2010)

  • swamp
    ***

    Václav Jiráček vypadá vskutku úchylně a inspirace heparinovým vrahem je spíše reklamní tah, přesto si nemyslím, že Hodinu nevíš Dana Svátka je špatný film. Ano, souhlasím s tím, že není dobrý, ale ponoření do šedozelené deprese v podivném nemocničním ústavu mu podle mě dosti přidává. Do kina ne, hezky večer doma ano. ;)(31.5.2010)

  • Slarque
    **

    Václav Jiráček je od úplného začátku nalíčen a snímán jako typický úchyl. Do které nemocnice ho přijmou? No přece do takové, kde žádnému z lékařů na pacientech nezáleží. Důležitější jsou pro ně jejich vzájemné žabomyší války. Je to natočeno jako thriller, ale v něm potřebujete nějakou postavu, na které vám záleží. Tady jsou i pacienti zhusta podáváni jako monstra. Fakt nevím, co tímhle chtěli autoři říci.(28.9.2014)

  • eraserhead666
    *

    Milí čeští filmaři, vyserte se na filmy podle skutečných událostí nebo jimi alespoň trošičku inspirované (jako v tomto případě), protože to prostě neumíte. Věřím, že prohlašovat, že je tenhle film na motivy heparinového vraha určitě na film naláká spoustu lidí a vy z toho něco vytřískáte, ale vaším jediným štěstím je, že už pak nemusíte účtovat a kasírovat nasranost těch lidí. Zde ocitovaný oficiální text distributora je toho jen zářným příkladem. Kromě toho, že je otřesný sám o sobě a až nechutně podbízivý, se samotným filmem nemá nic společného. Čekal jsem, že alespoň teď se stane snad zázrak, (mě) neznámí tvůrci a ne zas tak známí herci způsobí, že film bude alespoň nad českým průměrem (a že v současnosti ten průměr není zase tak vysoká laťka), ale chyba lávky. Nejdříve budete přemýšlet, ve kterém roce/desetiletí se děj vůbec odehrává (já tipoval šedesátá léta). Nevím jestli ten retro nádech byl záměrný nebo ne, trochu to ale kazí to očekávání, které ve vás vězí po nabuzení distributorských keců a žvástů o původu příběhu. Pak budete koukat na přehlídku trapně pře/ne/hereckých výkonů (výjimkou je místy jen hlavní "hrdina", potěšující Petra Nesvačilová a pro mě jedna z nejhezčích a nejcharismatičtějších českých hereček Jana Krausová - škoda, že obě dostaly tak málo prostoru, ovšem Krausová ho využila jak nejlépe mohla). Občas to byla fakt tragédie a ne jen vinou herců a hereček. Hrozně mi vadila ta šedivost filmu, barvy, aby člověk pohledal. A na závěr příběh samotný, místy přesycený útokem na první signální soustavu, místy utahaný, celkově však jen na daný příběh až příliš klišovitý a předvídatelný. Ten příběh nic neodhaluje a nic nevysvětluje (a první odstavec oficiálního textu distributora už vůbec ne). Abych ale jen nekřivdil, dá se to... Přesto... Viděl jsem jednou a stačilo mi, než si pustit tohle znovu, radši si pustím Troškův Kameňák...(7.6.2010)

  • FlyBoy
    ***

    Snáď si nikto nenamýšľal, že by kauzu heparínového vraha niekto nechcel zneužiť, akokoľvek z nej nevyťažiť. Média prahnú po senzáciach, bulvárnych či tragických, kŕmia nimi masy a tie ich na oplátku podporujú svojou pozornosťou. V rovine č.1 u mňa narušený mladík so striekačkou pána Svátka body nezískava a len zapadá pomedzi ďalšie, na nešťastí parazitujúce projekty. Rovina č.2 dáva na zreteľ, že aj keď "Hodina" obnáša kopu nedotiahnutých/tápavých partií, tak sa jedná o slušný príspevok v rámci exploatácie. Dá sa teda prepáčiť naivnosť, ktorá priam zapácha ako nemocničný puch, dá sa odhliadnuť od pomotaných časových periód, ktoré pripomínajú teleportačné cvičenia, dá sa neviazane brať prvoplánovosť, ktorou na seba jednotlivé scénky veselo upozorňujú. Má to mnoho realizačných múch a iba jednu nadržanú sestričku, ale ako "česká exploatácia" mi to robí celkom radosť.(17.2.2011)

  • - Film inspirovaný tzv. heparinovými vraždami v havlíčkobrodské nemocnici se měl původně jmenovat Pocity vraha. Režisér Dan Svátek se nakonec rozhodl film pojmenovat podle sochy kostlivce na náměstí v Havlíčkově Brodě, na jehož kose je umístěn latinský nápis "Qua hora nescis (V kterou hodinu nevíš"). (Magyar)

  • - Natáčelo se v havlíčkobrodské nemocnici, kde se příběh skutečně odehrál. (M.B)

  • - Některé části filmu jsou natáčeny přímo v Havlíčkově Brodě - ve městě, kde řádil skutečný heparinový vrah Petr Zelenka. Jde např. o záběr kostlivce, náměstí, parku ale také domu, ve kterém bydlí Hynek (hlavní postava). (Langy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace