Režie:
Fred CavayéKamera:
Alain DuplantierHudba:
Klaus BadeltHrají:
Vincent Lindon, Diane Kruger, Lancelot Roch, Olivier Marchal, Liliane Rovère, Olivier Perrier, Ivan Franěk, Moussa Maaskri, Marc Robert, Vincent Dubois (více)Obsahy(2)
Lisa Auclertová (Diane Krugerová) pracuje ako novinárka, jej manžel Julien (Vincent Lindon) je profesor literatúry. Spolu so svojím šesťročným synom Oscarom (Lancelot Roch) vedú pokojný a harmonický rodinný život. Všetko sa zmení vo chvíli, keď im do bytu vtrhne polícia a Lisu zatkne. Novinárku obžalujú z vraždy jej nadriadenej a odsúdia na niekoľkoročný trest. Hoci Lisa neustále opakuje, že je nevinná, dôkazy svedčia proti nej – odtlačky prstov na vražednej zbrani, krv obete na jej kabáte a ostrá hádka s obeťou tesne pred jej smrťou. Julien je však skalopevne presvedčený o nevine svojej manželky a nemieni sa vzdať. Rozhodne sa, že podnikne mimoriadne riskantnú akciu, len aby Lisu očistil a oslobodil. (TV JOJ)
(více)Recenze (210)
Pro poradek - videl jsem prvni americkou verzi (the next three days) a az pak original (nevinna), takze clovek uz vi presne co a jak bude, tak to trochu ubere na atmosfere. Americka verze tam vklada vice detailu (nekdy je to naskodu, protoze jsou to nesmysly) a ke konci je vic akcnejsi. Francouzska verze je oproti tomu dejove jednodussi (coz jsem nedokazal posoudit jestli je vlastne dobre nebo spatne), syrovejsi a realnejsi. ()
Nejdříve jsem viděla remake tohoto filmu (Tři dny ke svobodě), který mě naprosto uchvátil. Pro srovnání jsem následně shlédla i tento originál, kterému bohužel dávám o hvězdu (a půl) méně. Paul Haggis to prostě pojal tak nějak akčněji a přestože jeho verze trvá o 40 minut déle než tato, není to v žádném případě na škodu. Navíc Vincent Lindon a Diane Kruger vypadají jako otec s dcerou, což mi trochu vadilo. Ale jinak to není vůbec špatné. ()
SLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: JOJ = 10.03.2012 - Nedokážem sa odosobniť od sci-fi námetu tohto filmu. :-) Na Slovensku by totiž zúfalému profesorovi stačila dobrá známosť na prokuratúre, prípadne by peniaze mohol investovať do služieb niektorého z našich "slovútnych" fiškáľov alebo už priamo sudcov, a Dianka by - trebárs kvôli nejakej tej procesnej chybe - do večera bola doma "co by dup". (12.3.2012) ()
Nevinné, intimnější a přímočařejší, než rozmáchlejší americký bratříček. Haggis, ale narozdíl od Cavayého, dávkuje napětí a emocionální pasáže s větší intenzitou a dotahuje řadu motivů, které francouzský originál pouze načrtává. Nicméně velice milé setkání a sonda do duše člověka, který neváhá obětovat všechno, co vybudoval, PRO NÍ!!! ()
Jedním slovem výborné. I tím jak je to jiné než americký remake. Ne lepší, ani ne horší. Každá z verzí má něco do sebe a nabízí požitek jiného druhu. Americká si víc vyhrála s plánem, jeho přípravou i gradací některých scén a navíc dodala několik výborných detailů (třeba finta s odpadky), francouzská mě nadchla syrovou atmosférou, která houstne každou minutou, realističtějším pojetím postav, plánu i příběhu, nekomplikovanou přímočarostí, se kterou míří přímo k cíli, bez zbytečných slov, zbytečných scén a efektních žánrových kudrlinek. Ačkoli je Russell Crowe výborný, Vincent Lindon je přirozenější a lepší v každém ohledu. Sympaťák, který přes místy téměř minimalistické herectví dokáže předat mnohem víc emocí (kde musí Crowe křičet, Lindon se jen podívá a vše je jasné). Zkrátka výborný kousek, který se v přehrávači neroztočil naposledy. ()
Galerie (20)
Photo © Benelux Film Distribution
Zajímavosti (12)
- Vězeňské scény se natáčely na třech místech: Exteriéry představuje vězení Meaux, které je vzdálené 40 km východně od Paříže; vstupní chodba je součástí Národní francouzské knihovny v Paříži a ostatní interiéry (cela, návštěvní místnost) vznikly ve studiu. (HappySmile)
- Cavayé vysvetlil zápletku a motiváciu na natáčanie filmu: "Chceli sme nakrútiť skutočný ľudský príbeh o obyčajnom človeku, ktorý robí mimoriadnu vec, pretože čelí justičnému omylu. Film hovorí aj o odvahe – hovorí, ako prejavujete odvahu v závislosti od situácie. Napríklad vo Francúzsku boli aj dobrí ľudia, ktorí nešli do odboja proti Nemcom.“ (Arsenal83)
- Všechny scény se natáčely chronologicky, protože režisér cítil, že je to důležiré pro herce a pro vývoj jejich postav. (HappySmile)
Reklama