Režie:
Todd PhillipsKamera:
Lawrence SherHudba:
Christophe BeckHrají:
Bradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Justin Bartha, Heather Graham, Sasha Barrese, Jeffrey Tambor, Ken Jeong, Rachael Harris, Mike Tyson, Mike Epps (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Plánovali si nezapomenutelné loučení se svobodou v Las Vegas. Teď si ale opravdu potřebují vzpomenout, co přesně se stalo! Čí je to dítě v šatně jejich apartmá v Caesars Palace? Jak se dostal do koupelny ten tygr? Proč jednomu z nich chybí zub? Ale hlavně – kde je ženich? Cokoliv tihle mládenci prováděli během večírku, bledne ve srovnání s tím, co musejí v téhle báječné komedii udělat za střízliva, když si z nejasných náznaků začnou skládat dohromady vzpomínky na všechna špatná rozhodnutí minulé noci. Režisér Todd Phillips (Mládí v trapu) a jeho hvězdné herecké obsazení si báječně užívají ve všech těch nepředvídatelných situacích, které do sebe jakýmsi podivným způsobem zapadají. Přidejte se k Pařbě ve Vegas. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 966)
Ty vole ! Překvapení roku ! Naprosto bezchybná komedie ! Žádná hluchá místa, žádná nuda. Už ten trailer, co jsem viděl v kině na tento film mě navnadil. Philips je prostě třída. Myslel jsem si, že jeho výtečnou komedii Road trip nic nepřekoná, ale zatraceně jsem se mýlil. Tohle je prostě BOMBA ! Valte na to do kina ,-)) PS: Vyplatí se dívat i na závěrečné titulky ,-) ()
Nejzábavnější, nejnabušenější a nejmonumentálnější komediální pařba snad za posledních 10 let, tohle fakt nemá obdoby, bavil sem se pořád, smál se snad každou minutu a trojici Cooper, Helms a Galifianakis sem si oblíbil jako málokoho, obzvlášť Galifianakis je špičková postava a jeho retardovaný dotazy jsou geniální, stejně jako celá jejich ultimátní pařba ve Vegas a když k tomu připočtu ještě nejlepší závěr s fotkama, co sem kdy viděl, tak s okamžitou platností požaduju, aby se tomuhle filmu dalo udělit 6* ()
║Rozpočet $35miliónov║Tržby USA $277,322,503║Tržby Celosvetovo $467,483,912▐ Tržby za predaj DVD v USA $166,000,149 //počet predaných kusov 9,183,499║ Mne jednoznačne nesedí štýl režiséra Todd Phillipsa, lepšie povedané nevidím nič na jeho réžii, po celý čas som sa ani len nepousmial, dalo sa na to pozerať ale na komédiu to bolo až príliš nevľúdne, akési bez skutočnej iskry, nechápem ako sa toto mohlo stať v USA megahitom, fakt záhada vkusu. Sucharina. /40%/ ()
Jo, když se člověk ráno vzbudí a přemýšlí: 1. U koho v bytě to, sakra, jsem? 2. V kterém městě to, sakra, jsem? 3. Proč vedle mě leží dva kluci pouze v trenkách, zatímco mně chybí jen ponožky? 4. (zoufale) Kde mám brýle? 5. (když je najdu, pokřivné jak prase, samozřejmě, tak ještě zoufaleji) Kde mám kabelku??? ---> Po půl hodině marného hledání zjistím, že jsem vlastně žádnou kabelku neměla. Na mobilu spousta nepřijatých hovorů a vzkazů, kde to jako jsem? Okno jak kráva a jediný letmý záblesk vzpomínky, jak v pozdních nočních (ranních?) hodinách vyřváváme zaseklí ve výtahu. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (77)
- Na benzínce přirovná Phil (Bradley Cooper) Alana (Zach Galifianakis) ke Gremlinovi, čímž naráží na film Gremlins (1984). (Duoscop)
- V kasinu Caesars Palace v Las Vegas byl natáčen také třetí díl Pařba na třetí (2013). Stejné kasino jsme mohli vidět i ve snímku Výlet s mámou (2012). (Syna.1990)
- Dan Finnerty (zpěvák na svatbě) si zahrál stejnou roli i ve filmu Mládí v trapu (2003), který také režíroval Todd Phillips. (T-enter)
Každý film má vnějšek a vnitřek. Vnějšek Pařby ve Vegas je očividný – čtyři chlápci, propitá noc, ztracený ženich atd. Zato vnitřek je pozoruhodný: ____ V čem se odlišuje filmový divák od filmové divačky? Odpověď dává chování libovolné partnerské dvojice v hypermarketu. Zatímco žena je přisátá u regálů a osahává suroviny, muž s rukama na vozíku postává a vyhlíží okolí. Žena sbírá (bobule...), muž čeká (na kořist...). Podstatné je, že sloveso „sbírat“ souvisí s prostorem, kdežto sloveso „čekat“ s časem, a že chování kterékoliv partnerské dvojice v hypermarketu je principiálně identické s jejím chováním v kině. Vztah ženy k nakupování i k obrazům je stejný. Je to vztah taktilní a pojímající, nebezpečné blízký a téměř intimní; žena touží dotýkat se věcí na plátně a přivlastnit si je, přiblížit se tělesnému vzezření hvězdy a zmocnit se prostoru, který obývá - zároveň se tak ženy stávají snazšími obětmi jak vizuální, tak ekonomické exploatace. Naopak mužský fetišismus (možnost popřít, co bylo viděno, a přesunout vědomí do náhradního předmětu) figuruje jakožto způsob, který umožňuje udržet si distanci od objektu touhy. Ženská blízkost a splývání s obrazem je tedy jiného druhu než mužské vidění, které zůstává distancované a reflexivní. Když se zamyslíme nad dramaturgickým rozvržením Pařby ve Vegas, tak muži, ti čtyři chlápci, jsou zde ti, kteří nejsou schopni ovládnout prostor a musí zpětně sestavovat jakousi databázi, kde byli a co tam prováděli. Snaží se jinými slovy zkrotit prostor a vůbec se jim to nedaří – protože muži prostoru vládnout nemohou, ten je doménou žen. Nastávající nevěstu trápí naopak čas a vážné obavy, že ženich nestihne obřad. Kdyby se situace hypoteticky obrátila a na pařbu jely ženy, kdežto ženich zůstal doma, film by ztratil smysl a vůbec celou zápletku, neboť ženy by prostorovou skládačku předešlé noci zakrátko vyřešily a ženicha by čekání rovněž nijak zvlášť nenervovalo, poněvadž čekání je mu bytostně vlastní. Namáhavé sestavování jakési databáze prohýřené noci oněmi čtyřmi nešťastníky je vepsáno i do samotného filmu, který je rozřezán na deset dílků a opětovně složen v následujícím pořadí: 1-9-3-5-2-7-4-6-8-10. Rafinovaná a vůči divákovi možná trochu zlomyslná proměna Pařby ve Vegas z lineární road trip do spletité detektivky ilustruje to, čemu říkáme „narativní databáze“. Jde o jistý druh filmu, ve kterém se nám předkládá řada relativně oddělených událostí, přičemž smyslem jejich sledování není zjistit, kdo co udělal, jestli se hrdina najde či zda se hrdinka vdá, ale spíš najít způsob, jakým lze uchopit každý kousek vyprávění a umístit jej do správné mřížky ve vztahu k ostatním. Namísto toho, abychom hráli klasickou přímočarou hru, hrajeme tetris – zasouváme jednotlivé kousky na správné místo v prostoru a máme v tomto smyslu pocit prostorového zakončení. Sepisuje-li Bradley Cooper v jedné scéně na lísteček, na co všechno si s kámoši pamatují, fakticky nic nesepisuje, ale podobně jako detektiv rozmísťuje všechny prvky zápletky na nástěnku – hraje tetris. () (méně) (více)