Režie:
Matthijs van Heijningen jr.Scénář:
Eric HeissererKamera:
Michel AbramowiczHudba:
Marco BeltramiHrají:
Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton, Ulrich Thomsen, Eric Christian Olsen, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Paul Braunstein, Trond Espen Seim, Kim Bubbs (více)Obsahy(2)
Antarktida je pozoruhodný a překrásný kontinent. Ve filmu Věc: Počátek se na něm ale nachází také odlehlá výzkumná stanice, jejíž osazenstvo, tvořené mezinárodním vědeckým týmem, objeví v ledových hlubinách neobyčejné stvoření. Z objevu, který má obrovský vědecký potenciál, se však brzy stává vražedná hrozba. Vědci jsou nuceni čelit narůstající paranoii tváří tvář zcela neznámému tvorovi, který je schopen změnit se v dokonalou kopii jakéhokoliv živého organismu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (21)
Recenze (1 060)
Není žádným tajemstvím, že než to začalo papat Američany, tak si zgustlo na Norech a spol. A jelikož tvůrci vycítili, že finanční možnosti fandů Věci ještě nejsou zcela vyčerpány, tak se pokusili logicky nacpat prequel před slavný film. Nebudu zastírat, že se jim to celkem podařilo, nicméně souboje nenažraných buněk s plamenomety mne do žádné zvláštní extáze nepřivedly. ()
Věc: Počátek není špatný film. Zbytečný film? To ano, ale špatný ne. Tedy ne tak úplně. Režisér má cit pro tu správnou hororovou atmosféru, pomáhá mu více než povedená hudba Marca Beltramiho a banda trikařů, kteří odvedli úžasnou práci (vážně, protože nejmodernější digitální efekty skloubili s výtečnými modely a maskami takovým způsobem, že by Stan Winston zajásal). Horší je to s bídným scénářem. Lidé,kteří ho psali, se podle mě nechali zbytečně moc svázat tím, že píší prequel, a že na původní film musí navázat tolika věcmi (sekera ve stěně, ledový "sarkofág", dvouhlavé monstrum, pes, polárník s podřezaným hrdlem...), až zapomněli na originalitu. Bohužel. Líbil se mi začátek filmu, který ctil povídkovou předlohu, líbily se mi nápady jako byl ten s plombami a asi každá scéna s Věcí v akci, ale pořád jsem měl pocit, že se dívám na už jednou viděné něco, co se "pouze" převléklo do efektnějšího kabátku. Mrzelo mě také, jak scénář odflákl postavy (většina z nich jsou lehce zaměnitelná individua) a několikrát i logiku (zřícení vrtulníku a to, kdo ho přežil). Přesto mě ale nová věc nikterak neurazila a dát méně než lehce nadprůměrné tři hvězdy bych si nedovolil. ()
Bál jsem se, že to bude slabota, ale nakonec mě nová VĚC příjemně překvapila. Solidní žánrovka. Trpí sice některými klasickými americkými neduhy předělávek, jenže má přece jen co nabídnout. Hnusáci jsou řádně odporní, Beltramiho hudba řádně burácí, nebo mrazí v zádech a Joel Edgerton povedeně vplul do bot Kurta Russela. Původně jsem to viděl na tři, ale závěrečné titulky, které nahazujou lano zpět k první VĚCI mě donutili přivřít oko. Tenhle kousek si to zaslouží. ()
Je to zábavný, napínavý, má to spád, příšerky a jejich "anomálie" jsou docela hustý, i když digitální samozřejmě ... Akorát mi přišlo prostě jako u všech dnešních "rychloremaků" úplně prázdný prostředí, nudný herecký výkony, postavy mi k srdci nepřirostly. Jako by tomu něco chybělo a já prostě nevím proč a co? Fakt nevím, bavil sem se, neodbíhal, nepauzoval, ale nemělo to tu pravou šťávu, takový to nadšení ... s verzí z roku 1982 se nedá samozřejmě srovnávat ... Ale nedopadlo to špatně. ()
Budete chtít porazit Arnolda Schwarzeneggera na páku, složit Mariusze Pudzianowského v ringu, přechytračit Stephena Hawkinga nebo ukazovat Stevie Wonderovi svoji sbírku harmonik?? Ne, nebudete. Proč?? Protože to je naprosto zbytečná práce! Zbytečně investovaná energie, čas a v případě Arnolda a Mariusze i koledování si o nějakou zlomeninu. Asi chápete, co mám na mysli. Že jako nejzbytečnější věc roku v Hollywoodu bylo točit remake (prý prequel) ke Carpenterově Věci. Za svým názorem si stojím i po shlédnutí filmu. Jakmile víte, vo co go, co se chystá, je konec. To by to musel zfilmovat někdo sakra dobře, aby to zaujalo i přesto, že víte, co přesně se v podstatě stane. Úplně průserový to nakonec není, ale bohužel chybí ty nejdůležitější prvky jako třeba: nejistota, paranoia, pocit bezmoci, atmosféra, apod. A pár povedených efektů to příliš nezachrání. Mohl bych o tom napsat ještě tak pět řádků, ale... nepřijde Vám to zbytečné?? Mně jo. Takže čus, doufám, že se za rok nebudu muset rozčilovat u filmu Čelisti: Zrození... ()
Galerie (84)
Zajímavosti (25)
- Film bol pôvodne natočený s praktickými efektami, o ktoré sa postaralo legendárne štúdio ADI. Šéfom v Universal Pictures to ale pripadalo príliš staromódne. Báli sa, že film bude vyzerať smiešne a prídu tým o zárobky. V postprocese teda prikázali vymeniť praktické efekty za digitálne. To však bolo kontraproduktívne, pretože film schytal vo svete kritiku práve za nekvalitné CGI efekty. Práca ADI štúdia teda bola úplne zbytočná. Videá z natáčania, kde boli použité praktické efekty, sú stále dostupné na YouTube. Fanúšikovia filmu už niekoľkokrát žiadali formou petície štúdio, aby vydalo špeciálnu verziu filmu práve týmito efektami. Žiaľ, prosby ľudí zostali bez akejkoľvek odozvy. (tXtX)
- Onen sníh ve filmu není pravý. Vedoucí výpravy Sean Haworth vysvětluje: „Náš fantastický scénický výtvarník strávil hodně času testováním. Přišel se skvělou metodou výroby umělého sněhu, která zahrnovala hodně rozpuštěného vosku a vytvoření zařízení pro rozstřik vosku ve velkém množství… a hoši od speciálních efektů vytvořili 92 druhů sněhu.“ (Zdroj: thulestation.com) (Karlos80)
- Pracující Kate Lloydová (Mary E. Winstead) poslouchá ve sluchátkách píseň nazvanou „Kdo to teď může být?“ od australské pop-rockové skupiny Men at Work, jež zpívá o unaveném muži, který se necítí dobře a chce zůstat doma o samotě. „Je to člověk,“ ptají se, „co mě odnáší pryč?“ Tato věta mluví za vše. (anuki)
Reklama