Reklama

Reklama

Komisař Clouseau na stopě

  • Česko Komisař Clouseau na stopě aneb Výstřel v temnotě (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Na zámku milionáře Ballona je čtyřmi výstřely zastřelen řidič Migel. Maurice, který našel u zastřeleného řidiče služebnou Marii Gambrelliovou, zavolal policii a zůstal v místnosti, aby Maria nemohla utéct. K případu je přivolán komisař Clouseau, který začne s vyšetřováním svým osobitým způsobem, ale záhy je z případu odvolán, neboť se komisař Dreyfus obával, že Clouseau na zámku zesměšní policii. Ráno je však případ vrácen Clouseauovi, neboť pan Ballon si Clouseaua osobně vyžádal. Maria Gambrelliová byla ještě večer uvězněna, neboť je hlavní podezřelou, ale inspektor Clouseau, který se do Marie zakoukal, je přesvědčen, že Marie jen někoho kryje. Clouseau se rozhodne Marii z vězení propustit, jelikož předpokládá, že sledováním Marie odhalí pravého vraha. Clouseau začne se sledováním Marie hned od věznice v převlečení za prodavače balónků. Clouseau je místním strážníkem zatčen, neboť nemá povolení k prodeji. Clouseau najde Marii v zámeckém skleníku – ta má v ruce zkrvavené zahradnické nůžky a na zemi leží probodnutý zahradník Georges. Maria je opět uvězněná, ale Clouseau ji propustí, aby ji mohl sledovat a odhalit skutečného vraha. Komisař Dreyfus už je na pokraji nervového zhroucení, protože kamkoliv Clouseau vkročí, způsobí chaos. Už jsou čtyři mrtvoly a Clouseau stále trvá na své verzi, že Maria Gambrelliová není vrahem. Clouseau jde večer s Marií do několika klubů, což má za následek další čtyři mrtvé lidi, ale tentokrát je jasné, že chce někdo odstranit Clouseaua. Inspektor Clouseau svolá všechny obyvatele zámku do jedné místnosti, aby jim údajně odhalil vraha. Přitom očekává, že vrah se dá na útěk, jakmile Clouseauův pomocník Hercule zhasne. Když nastane tma, dají se na útěk všichni a k odjezdu ze zámku použijí auto inspektora Clouseua. Nikdo netušil, že komisař Dreyfus zešílel a umístil do Clouseauova auta bombu, která po pár metrech vybouchne… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (197)

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Po trošku delším úvodu se rozjede dost možná nejlepší díl série s inspektorem Clouseauem. Když komisař přijede na místo činu a vystoupí do jezírka u fontány, série definitivně započala... Absolutní smršť gagů a vynikajících hlášek a film, který minimálně o třídu převyšuje o rok starší originál. Peter Sellers byl naprostý herecký génius a obří podíl na úspěchu snímku (i celé série) má též nápaditý režisér a scénárista Blake Edwards. Nesmrtelná komediální klasika. ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Zatímco původní film působí poměrně suše, od tohoto dílu nastává ta pravá zábava v podání Petera Sellerse, který zcela geniálně zosobnil postavu komisaře Clouseaua. Nemehlo byl i v původním filmu, ale ten tristní francouzský přízvuk se stal přímo jeho obchodní značkou teprve zde. Mimo finalizaci hlavní postavy jsou představeny i další hlavní postavy série - Dreyfus (Lom), Kato (Kwouk) a Hercule (Stark). Odklonění od ústředního tématu (Růžový Panter) bylo v tomhle filmu plus a rozuzlení je pecka i teď, ale co mě baví úplně nejvíc je to jeho Říkal jste snad něco? nebo Co jste to říkal? ve chvílích naprostýho ticha :D ()

Reklama

otík 

všechny recenze uživatele

Druhé pokračování série filmů o Clouseauovi. Pravý Clouseauovský film včetně mileneckých trapasů, zápasů s Katem či mraky mrtvol, které místo Clouseau padají jako hrušky ze stromu. A samozřejmě fantastický Herbert Lom jako komisař Dreyfus, který pomalu ztrácí zdravý rozum i své zdraví. Parádní komedie, které by ale svědčily střihačské nůžky a ubrat cca 10 min. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Vydařené oživení slapstickové tradice (a slovu slapstick je ve scéně s tágy navrácen jeho původní význam). Těžko si tenhle film představit bez Petera Sellerse, který na rozdíl od jiných pokračovatelů zlaté éry grotesky nenapodobuje konkrétního komika, ale vytvořil si vlastní styl. Komisař Clouseau na stopě je ideální k jeho letmému rozebrání, pár následujících řádků každopádně předpokládá znalost filmu. Základ Sellersovy postavy tvoří její proměnlivá idiocie. Clouseau je schopen strčit si do kapsy hořící zapalovač, ale také vymyslet plán, jenž by po vyeliminování několika desítek proměnných teoreticky mohl fungovat. V zásadě ale klame tělem, resp. svou funkcí. U většiny postav, vyjma zamilované (tzn. zaslepené) dívky, to po počáteční snaze o smysluplný dialog vede k rezignaci. Pro ostatní se stává nedůležitým, lhostejným, což výborně vystihuje scéna, jíž by měla každá detektivka vrcholit – odhalení vraha. Vrazi se začnou „odhalovat“ navzájem a bezradný Clouseau se obrací na kameru, hledaje pochopení alespoň u diváků. Záruku smíchu představuje u Sellerse, stejně jako u komiků němého období, konfrontace s objekty, ať neživými či živými (pták, ženská nožka), které mu přijdou do cesty a které při svém šíleném egoismu vnímá jako nepřátelské. Neustále je zrazován také okolním prostředím, jež se mu nepřizpůsobuje a jemuž se on sám přizpůsobit nedokáže. Proto neustále padá do fontány, stojící stále na tomtéž místě. Méně zábavné jsou opakované Katovy útoky. Poprvé je jeho chování vtipné pointou (jenom zkouška), podruhé tím, že pointu známe, ale další scény stejného typu jen naplňují známé pořekadlo o opakovaném vtipu… Sellers neopomíjí ani hlavní výsadu zvukového filmu, slovní humor zde však nestaví ani tolik na legračním hlase (to spíše ve Večírku) jako na obsahu promluv, které sice dávají smysl, ale pouze nahlížené clouseauovskou převrácenou logikou. Jakoby trucovitě odmítal věřit zažitým pravdám a vymýšlel si vlastní. Osamělý bojovník, či zkrátka idiot? Rozhodně muž budící smích. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, Oskar, bloom ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Ano, jednoznačně vyzrálejší a schopnější než první díl. Prostor pro Sellerse je v podstatě bezbřehý a záleží jedině na originalitě scénáristů, jak s jeho úžasným talentem naloží. V takovém případě je režisér statista a jediná jeho práce je nekazit rutinu. To sebedůvěrou hrdého Edwardse pořádně zamávalo, a když k tomu připočteme aroganci a manýry zlaté hvězdy.... Divíte se ještě systému pokračování téhle proslulé série připomínající spíš bitevní pole? Nad tím však ať nikdo nezoufá, zákulisní tahanice Vás při sledování ani nenapadnou. Budete se totiž skvěle bavit. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (17)

  • Film měl být původně uveden do kin kolem Vánoc, ale po vlně prvních pozitivních ohlasů se studio rozhodlo přesunout premiéru na léto. (HellFire)
  • Během natáčení docházelo k mnoha osobním sporům mezi Peterem Sellersem (Jacques Clouseau) a režisérem Blakem Edwardsem. Po skončení natáčení proto také oba dva přes velký úspěch filmu jakékoli úvahy o společném pokračování odmítli. Společnost United Artists se sice roku 1968 pokusila projekt vzkřísit filmem Inspektor Clouseau (1968) s Alanem Arkinem v roli Clouseaua, ale absence Petera Sellerse sklidila neúspěch. Nakonec se po jedenácti letech Edwards se Sellersem kvůli zviditelnění a finančním problémům rozhodli natočit pokračování Návrat Růžového pantera (1975). (mar48)
  • Na konci filmu, když se postavy dohadují o tom, kdo s kým měl poměr, se Peter Sellers (Clouseau) podívá přímo do kamery a prolomí tzv. čtvrtou stěnu, což je symbolické pojmenování situace, kdy je stanovená linka mezi publikem (potažmo lidským okem z pohledu diváků) a představením. (HellFire)

Reklama

Reklama