Reklama

Reklama

Higaši no Eden

(seriál)
  • Japonsko 東のエデン (více)
Japonsko, 2009, 4 h 13 min (Minutáž: 23 min)

Epizody(11)

Obsahy(1)

22. listopadu 2010 dopadne deset raket na Japonsko. Avšak tento bezprecedentní teroristický akt, později nazýván jakožto „Nedbalé pondělí“, nemá za následek žádné oběti a brzy na něj téměř všichni zapomenou. O tři měsíce později je Saki Morimi na svém absolventském výletě v Americe a právě ve chvíli, kdy je před Bílým domem ve Washingtonu DC, se ocitne v nesnázích a je nečekaně zachráněna jedním spolukrajanem. Tento muž, který se jí představí jako Akira Takizawa, je však úplnou záhadou. Nejen, že se zdá, že ztratil paměť, navíc je naprosto nahý a v jedné ruce drží pistoli a v druhé mobilní telefon. Telefon, který je nabitý 8.200.000.000 yeny… (loki5)

(více)

Recenze (32)

Naslund 

všechny recenze uživatele

Styl Kamyiami zbožňuju. Je sice o něco ukecanější než ostatní scénáristi, ale všechny ty dialogy jsou perfektně promyšlené a zapadající do celku. Navíc jeho vize budoucnosti jsou v realističnosti vždy o kus před jakoukoli sci-fi konkurencí. Mám dojem, že se dokonce zajímá o nové technologie a trendy :-) Každopádně se rozhodně ničím nesnaží ohromit tak, že by řekl: "A teď se diváku posaď a sleduj, jak jsem skvělej!". Je cool, má spousty dobrých nápadů, známá klišé jsou mu očividně silně proti chuti, jde mu o udržení příjemného tempa a hlavně chce příběhem něco velmi nenásilně říct. Původně jsem chtěl dát kvůli menší vyváženosti dílů nižší hodnocení, ale pak jsem si uvědomil, kolik už jsem viděl nezáživných filmů, které se snažili říct něco špatného o společnosti a přitom nepřišli s absolutně ničím. Higashi no Eden mě bavil celou dobu a až se podívám podruhé, věřím, že to bude ještě lepší. Mimochodem lepší opening jsem už dlouhou dobu neviděl. Ve spojení se seriálem tak skladba Oasis získala další rozměr a i po stránce vizuální je opening pořádně nadupanej... ostatně jako seriál. ()

Hees 

všechny recenze uživatele

Akú moc majú peniaze? Necíti sa človek ako nadčlovek, keď ich má veľa a nepokladá ostatných za mravce? Hlavný hrdina a ďalší vybraný "selecao" dostanú mobilný telefón na ktorom je veľa peňazí (10 billion yen). Takizawa sa ocitne pred bielym domom v USA nahý a v jednej ruke drží pištoľ a v druhej mobilný telefón. Aby toho nebolo málo Takizawa (má aj záľubu v pozeraní filmov) stratil aj pamäť. Stretnutie s druhou hlavnou hrdinkou Saki je teda veľmi zábavné. Hlavný hrdina však nie je jediný "selecao", ale vlastníkov telefónov s veľkým finančným obnosom je dvanásť. Tieto peniaze im boli venované aby zachránili Japonsko, lenže každý vlastník telefónu má svoju vlastnú cestu a využíva peniaze inak. Nápadito to veľmi neznie, ale využitie tohto nápadu je maximálne. Príbeh je dostatočne kvalitný, aby človeka pohltil a ten si ani nevšimne kedy uplynie jedenásť dielov. Napätie sa stupňuje a z anime, ktoré na začiatku vypadalo ako romantický príbeh sa stáva napätá dráma. Hlavný hrdina totiž musí odhaľovať aj svoju minulosť, kedže stratil pamäť (Amnézia). Zároveň sa snaží byt správnym "kladným hrdinom". V pozadí celého je strach z toho, že za zlými vecami stojí aj on a dôvod vymazania jeho pamäte je zaujímavý. Pokračovanie sú dva filmy The King of Eden a Paradise Lost. Opening v Angličtine je dosť dobrý - Oasis - Falling Down. Záverečné rozuzlenie je veľmi zaujímavé a celé anime v ňom graduje (v 11 diely) napriek tomu, že sú k dispozícii ešte dva filmy, ktoré príbeh uzatvárajú a vysvetľujú. ()

Reklama

Zíza 

všechny recenze uživatele

Nadechla jsem se, a když jsem vydechla, seriál právě dohrál jedenáctý díl. Tak trochu z toho mám stále vykulené oči. Tak nějak jsem si zamilovala našeho prince. Mám velmi ráda tvorbu Kenjiho Kamiyami a ani teď nezklamal. Od dobrého openingu nazpívaného skupinou Oasis až po zamotaný příběh, který jsem s láskou sledovala, se mi anime líbilo. Postavy, animace, hudební doprovod. Všechno na jedničku. Jen je mi trochu líto toho konce, asi by se mi líbil více konkrétní, ale tak ještě mám před sebou dva filmy, takže věřím, že se toho svého "konkrétního" konce dočkám. Anime pro dospělé, z něhož jsem si odnesla velmi dobrý vnitřní pocit, že jsem sledovala něco opravdu kvalitního. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Házet mince směrem k Bílému domu před bdělým zrakem policistů, to se přece nedělá. Mladá Japonka Saki si to ovšem neuvědomuje a kdoví, jak by skončila, kdyby pozornost strážníků neupoutal jiný Japonec, nahý, v jedné ruce zbraň, v druhé mobilní telefon. A v paměti dočista vymeteno. Cesty mladíka a Saki se od té chvíle proplétají a vedou k událostem, jež by každý duševně zdravý člověk označil za extrémně nepravděpodobné. Nejdůležitějším klíčem je zmiňovaný mobilní telefon, který mladíka, kterému lze pro nedostatek lepších jmen říkat Takizawa, opravňuje, či spíše povinuje k disponování s deseti miliardami jenů a účasti v jakési absurdní hře, v níž nejde o nic jiného, než spasení Japonska... Hodnocení - Záchrana Japonska či světa je běžnou zápletkou těch nejodpornějších anime seriálů, ovšem již z prvního dílu Higashi no Eden lze tušit, že tentokrát přijde neoddiskutovatelná kvalita. Pomálu trapného humoru, bez problémů přijatelné charaktery, které jen občas tíhnou k "baka" chování, jež neodpovídá vážnosti situace a především tajemstvím i otázkami naplněné dění a vyznění jemuž nelze nepřiřknout určitou hloubku. VÝZNAMNÝ SPOILER. Oním nebezpečím, které Japonsku hrozí, totiž není nějaký zničit svět toužící megaloman či zrůdní mimozemšťané, ale Japonci a neutěšený stav japonské společnosti. Společnosti, která se utápí v materiálním blahobytu, ale zároveň společnosti, v které se bez odpovídající reakce rozpadají mezilidské vztahy, společnosti, která člověka zbavuje důstojnosti. A bojovat s takovým nebezpečím je tisíckrát obtížnější než s mimozemšťany. Ani dvanáctkrát (tolik je účastníků hry) deset miliard nezdá se dost na takový úkol. KONEC SPOILERU. "We live in diying dream," zpívá se ve výborném openingu a je to pro seriál výstižná věta. Nejsou to obrovské finanční prostředky v rukou jedince či vlády, kdo s tím může reálně něco udělat, ale lidé, čím více, tím lépe. Věřím, že právě to a nejen to lze v Higashi no Eden nalézt, a během onoho hledání se opájet mysteriozní atmosférou vloženou do životů a společnosti ne nepodobných našim, a proto nás oslovující. Silné ****. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Kenji Kamiyama poprvé režíruje svoje vlastní dítko - ale ne podle svého scénáře - a víc než co jiného drží prst na tepu doby. Tedy přesněji řečeno na tepu japonské současnosti, která není z hlediska sociálního zdaleka tak utěšená jako bychom si z té dálky, ze které vidíme jen mrakodrapy a technologickou vyspělost, mohli myslet. Ideově i jinak vykořeněná mládež, předobraz google glass, spousta námětů k přemýšlení - a do toho chytlavá zápletka se sympatickým hrdinou trpícím ztrátou paměti a disponujícím všemocným utrženým sluchátkem poháněným magickou mocí tvrdé japonské měny. Postupně se dostáváme blíž a blíž pravdě, a najednou je tu vrchol v podobě jedenáctého dílu... kdy se dozvíte, že na skutečný vrchol budete muset ještě počkat... a nutno říct, že ten v Gekijobanu nepřijde (je tam jen konec;)), protože nejsilnější moment je závěr téhle "sezóny". Za samotné Higashi No Eden si Kamiyama zaslouží pevných 80%. ()

Galerie (397)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno