Režie:
James NguyenScénář:
James NguyenKamera:
Daniel MaiHudba:
Andrew SegerHrají:
Alan Bagh, Bonnie Steiger, James Z. Feng, Joe Teixeira, Whitney Moore, Thomas Cokenias, Danny Webber, Tippi Hedren (a.z.), James Nguyen, Daniel Mai (více)Obsahy(1)
Ona je úchvatná modelka a on úspěšný mladý prodejce softwaru. Do jejich slibně se rozvíjejícího vztahu ovšem krutě zasáhne matička příroda, když skrze své opeřené tvory začne lidstvu oplácet staletí znečišťování a dalších bezohledností. (Festival otrlého diváka)
Videa (1)
Recenze (120)
Budu neobyčejně fér a napíšu, že někde v archivech nepředstavitelně špatných tvůrců se možná válí ještě amatérštější filmové výtvory, ale sám tomu vlastně nevěřím. Birdemic je jasně nejhorší film, jaký jsem kdy viděl - a do karet mi hraje i fakt, že to James Nguyen bere jako smrtelně vážný eko-alarm, přičemž se sám devalvuje úplně každou filmařskou složkou a volbou. Chápu, že tomu dá spousta lidí ironických 5*, a i já se vlastně náramně pobavil, ale spíše jsem byl soustavně knockoutován zjištěními, do jakých extrémů příšernosti se dá filmařina posunout (a to se zdaleka netýká jen triků). Určitě ale Must-see záležitost a pro mě zatím nejzaslouženějších 0% v dějinách kinematografie. ()
Nevěřícný smích od začátku do konce, a to i v pasážích, kde si dva protagonisti jen tak povídají, nebo se procházejí, i v takovýchto chvílích, kdy si myslíte, že se nedá nic pokazit, je to úplně mimózní. Timingem, snímáním, nehodící se ukradnutou hudbou, prkenným herectvím, tím, co říkají. S nástupem vražedných ptáků a „požárem“ v lese pak nepřestávající hurónský smích, horší triky jsem nikdy, nikdy v životě neviděl, a to mám za sebou i komplet tvorbu Berta I. Gordona. Viděl jsem za svůj život už leccos, ve vintage sci-fi žánru z 50.let jsou naprosto neuvěřitelný kousky, jako je ´Mesa of Lost Women´, ´Fire Maidens From Outer Space´, filmy Eda Wooda, ´Robot Monster´, později třeba turecký Hvězdný války ´Dünyayı Kurtaran Adam´, nebo filmy Al Adamsona …. Ale tohle, tohle je zaručeně ten filmařsky nejstrašnější nechtěně zábavný pokus o film, co jsem viděl zhruba za několik desetiletí zpětně. A divím se, že to nezkultovnělo jako ´The Room´ Tommyho Wiseaua, ten potenciál je tam ohromný a díky Festivalu otrlého diváka za to, že to objevil. Takže já tomu opravdu nemohu dát odpad!, tady si opravdu uvědomíte kouzlo média zvaný film, stejně jako u Woodova ´Plánu 9´, a s přihlédnutím ke skutečnosti, že stejně jako Wood si i James Nguyen upřímně myslel, že točí velký biják a dal do toho všechno, žil a dýchal pro to, byť výsledek označit za kumštýřskou katastrofu by byla pochvala. Bez takových lidí by svět filmu byl chudší. ()
Pánové a dámy, běžte s těmi odpady do koše (nebo spíš do prdele) a neházejte je na tento brilantně zpracovaný D(éčkový) snímek. Každý fanoušek této kategorie musí přece ocenit: Digitální triky, kde se objekty pohybují fixně s kamerou. Orli házející svůj trus v podobě vybuchujících bomb. Orli chčijící moč v podobě kyseliny. Zpětný ráz u zbraní s několika vteřinovým zpožděním oproti samotném výstřelu. A to jsem určitě spoustu perel vynechal. Tohle prostě není myšleno vážně, tak běžte s těmi odpady někam a dejte jako správný fanda 5* hodnocení. Nebo aspoň smrtelně vážně a možná trochu škodolibě tenhle snímek doporučujte lidem, kteří na takovéto snímky nejsou. Určitě to moc ocení. Už se těším na pokračování s podnázvem Resurrection. ()
Ačkoliv je Birdemic neskonalou sra*kou, faktem zůstává, že mě tvůrci tohoto filmu svým amatérismem dokázali královsky pobavit…tak na pět minut. Při prvním útoku vražedných ptáků jsem doslova ztuhnul v nechápavém úžasu nad jejich provedením, který následně přerostl v explozivní smích…lépe řečeno tedy spíše v posměch. Celý film je pitomě napsaný, pitomě natočený a zahraný přímo otřesně, přičemž jen ta směšná vizualizace spolu s ohavnou zvukovou stopou je jediným zdrojem zábavy, který film nabízí. Z tohoto hlediska se Birdemic ale okouká po několika minutách a sledování zbylé stopáže pak naprosto pozbývá významu. Ale ten prvotní šok stál opravdu zato. Brrr, děsí mě, kdo všechno může se svým „veledílem“ prorazit na trh. A označení „pocta Hitchocockovým Ptákům“? Čirá provokace. ()
Ptáci se změnili v CGI zrůdy, lesy hoří a za všechno může globální oteplování. James Nguyen udělal vrchol postmoderního realismu na jedničku. Absurdní postavy (Texasan, který zastaví hlavní hrdiny nebo profesor a hipík), které potkávají hlavní postavy na cestě do zapomnění a všeobecná kritika konzumní společnosti (nechceme rybu, chceme McDonald) je protkaná celým tímhle filmem. Režisér kritizuje hollywoodskou zaujatost digitálními efekty, productplacementem a vkládání sexuálních scén za každou cenu. Na paškál si bere i moderní remaky (není divu, že film připomíná úspěšný film "Ptáci"). V zoufalém boji s časem a prostorem se pak hrdinové musí uchýlit k souboji s ramínky na šaty a opustit jejich solární panely a pohodové zóny. Jsou vrženi do nového světa. Bez spoilerů lze říci, že konec připomíná Chobotničky z druhého patra a uzavírá tak celé hodnotné dílo. Dílo, které leží mezi odpadem a pěti hvězdami. ()
Galerie (7)
Photo © Severin Films
Zajímavosti (4)
- Film měl být původně poctou klasickému Hitchcockova hororu Ptáci (1963). (toomm)
- Mnoho jmen v titulcích je vymyšlených, protože režisér James Nguyen chtěl, aby film vypadal profesionálněji. (L_O_U_S)
Reklama