Režie:
Daniel MonzónKamera:
Carles GusiHudba:
Roque BañosHrají:
Luis Tosar, Alberto Ammann, Antonio Resines, Carlos Bardem, Marta Etura, Manuel Morón, Manolo Solo, Josean Bengoetxea, Jesús Carroza, Miguel Martín (více)Obsahy(4)
Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (441)
Souhlasím, že lepší je předem nic nevědět, opravdu to pak dost překvapí a ještě více upoutá. Vězeňské drama jak vyšité, není to sice můj oblíbený žánr, ale Celda 211 se prostě povedla. Vychytaný scénář, charismatičtí herci a hlavně zběsilé tempo z filmu dělají žánrovou perlu. Možná bych si zapolemizoval o tom, proč většinu času film tlačí na pilu ukazováním, že ti nejhorší odsouzení vrazi, šílenci a násilníci jsou vlastně ti dobří a jejich strážci naopak záporní hrdinové, ale to už je nad rámec krátkého hodnocení a navíc by to mohlo přinést spoilerování... ()
Z basového podžánru určite tá kvalitnejšia polovica sorty. Obsahovo plná nápaditých myšlienok, charizmatických postáv a neúnosného prísunu napätia. Jediná väčšia výtka smeruje k postoju režiséra, že práve basmani boli zväčša tí dobrí, a že politické machinácie sú horšie svinstvo než surová prirodzenosť človeka. Negatíva oboch strán mohol mierne zarovnať. ()
„Poslyš, Juane. Nezapomínej, kde jsi a dívej se jim přímo do očí. Nenech je, aby poznali, že máš strach. Do očí, ale sleduj jejich ruce. Mají rádi kouzelníky.“ A milý Juan bude muset hodně kouzlit, aby přežil a zároveň při tomto nedobrovolném pobytu neudělal něco, co už nepůjde vzít zpět…Uvíznout jako čerstvě nastoupivší bachař v cele zrovna během vzpoury vězňů je zatraceně velká smůla. Taková, která se může rovnat nekompromisnímu lynči a následné jisté smrti. Pokud chce člověk v takové situaci přežít, nezbývá mu než rozehrát riskantní vězeňskou partii a doufat, že mu ji ti myslitelé neprokouknou…Od úvodní anarchistické vzpoury jde o velmi intenzivní, napínavou podívanou s mnoha zvraty, při které plně fandíte hlavnímu hrdinovi. Ten se pořád pohybuje na tenkém ledě a divák trne, jaká další informace „z venku“ prosákne. A k Juanově činu…opravdu se dá tak snadno odsoudit? To už je na divákově posouzení. S výjimkou té někdy skoro až naivní důvěry v „nováčka“, která byla místy dost na hraně, nemám s filmem jiný problém. Silné 4*. ()
Dříve se na evropské filmy skoro nedalo koukat. Dnes? Nakopávají prdel přeslazenému Hollywoodu a to i ve vězenských dramatech, které doposud nejlépe uměli právě za mořem. Cela 211 po celou stopáž popisuje konflikt ve věznici, přesto nenudí ani na vteřinu. Postavy jsou skvělé! Kolumbiec, Malamadre i samotný Juan. Skvělé herecké výkony, lidské poselství a hlavně, dokonalé drama. Jeden z nejlepších filmů letoška. 90% 14.08. 2010 ()
Strhující vězeňské akční drama. O ději jsem dopředu nic nevěděl, stačilo mi vysoké hodnocení a země původu, aby mě film zaujal a rychle si jej bez dalších otázek sehnal. A opravdu, Celda 211 je velká paráda s dobrým příběhem, vysokým tempem a vynikajícími hereckými výkony, působí velmi autenticky. Celkem adrenalin, doporučuju. ()
Galerie (19)
Zajímavosti (5)
- Scénář filmu je adaptací románu Francisco Péreze Gandula o věrnosti, přátelství a odvaze během vězeňské vzpoury. (Terva)
- Film získal osm trofejí včetně té nejvyšší za film roku na Španělských filmových cenách v roce 2010. (zdeny99)
- Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)
Reklama