Reklama

Reklama

Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (441)

bouncer 

všechny recenze uživatele

Souhlasím, že lepší je předem nic nevědět, opravdu to pak dost překvapí a ještě více upoutá. Vězeňské drama jak vyšité, není to sice můj oblíbený žánr, ale Celda 211 se prostě povedla. Vychytaný scénář, charismatičtí herci a hlavně zběsilé tempo z filmu dělají žánrovou perlu. Možná bych si zapolemizoval o tom, proč většinu času film tlačí na pilu ukazováním, že ti nejhorší odsouzení vrazi, šílenci a násilníci jsou vlastně ti dobří a jejich strážci naopak záporní hrdinové, ale to už je nad rámec krátkého hodnocení a navíc by to mohlo přinést spoilerování... ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Z basového podžánru určite tá kvalitnejšia polovica sorty. Obsahovo plná nápaditých myšlienok, charizmatických postáv a neúnosného prísunu napätia. Jediná väčšia výtka smeruje k postoju režiséra, že práve basmani boli zväčša tí dobrí, a že politické machinácie sú horšie svinstvo než surová prirodzenosť človeka. Negatíva oboch strán mohol mierne zarovnať. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Poslyš, Juane. Nezapomínej, kde jsi a dívej se jim přímo do očí. Nenech je, aby poznali, že máš strach. Do očí, ale sleduj jejich ruce. Mají rádi kouzelníky.“ A milý Juan bude muset hodně kouzlit, aby přežil a zároveň při tomto nedobrovolném pobytu neudělal něco, co už nepůjde vzít zpět…Uvíznout jako čerstvě nastoupivší bachař v cele zrovna během vzpoury vězňů je zatraceně velká smůla. Taková, která se může rovnat nekompromisnímu lynči a následné jisté smrti. Pokud chce člověk v takové situaci přežít, nezbývá mu než rozehrát riskantní vězeňskou partii a doufat, že mu ji ti myslitelé neprokouknou…Od úvodní anarchistické vzpoury jde o velmi intenzivní, napínavou podívanou s mnoha zvraty, při které plně fandíte hlavnímu hrdinovi. Ten se pořád pohybuje na tenkém ledě a divák trne, jaká další informace „z venku“ prosákne. A k Juanově činu…opravdu se dá tak snadno odsoudit? To už je na divákově posouzení. S výjimkou té někdy skoro až naivní důvěry v „nováčka“, která byla místy dost na hraně, nemám s filmem jiný problém. Silné 4*. ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

Dříve se na evropské filmy skoro nedalo koukat. Dnes? Nakopávají prdel přeslazenému Hollywoodu a to i ve vězenských dramatech, které doposud nejlépe uměli právě za mořem. Cela 211 po celou stopáž popisuje konflikt ve věznici, přesto nenudí ani na vteřinu. Postavy jsou skvělé! Kolumbiec, Malamadre i samotný Juan. Skvělé herecké výkony, lidské poselství a hlavně, dokonalé drama. Jeden z nejlepších filmů letoška. 90% 14.08. 2010 ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Strhující vězeňské akční drama. O ději jsem dopředu nic nevěděl, stačilo mi vysoké hodnocení a země původu, aby mě film zaujal a rychle si jej bez dalších otázek sehnal. A opravdu, Celda 211 je velká paráda s dobrým příběhem, vysokým tempem a vynikajícími hereckými výkony, působí velmi autenticky. Celkem adrenalin, doporučuju. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Scénář filmu je adaptací románu Francisco Péreze Gandula o věrnosti, přátelství a odvaze během vězeňské vzpoury. (Terva)
  • Film získal osm trofejí včetně té nejvyšší za film roku na Španělských filmových cenách v roce 2010. (zdeny99)
  • Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)

Reklama

Reklama