Režie:
Andrew NiccolScénář:
Andrew NiccolKamera:
Roberto SchaeferHudba:
Antonio PintoHrají:
Saoirse Ronan, Max Irons, Diane Kruger, Jake Abel, William Hurt, Frances Fisher, Chandler Canterbury, Phil Austin, Boyd Holbrook, Andrea Frankle (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Země se stala terčem invaze neviditelných mimozemšťanů a lidstvo jejich hostiteli. Mimozemské Duše vytlačí tu lidskou a převezmou kontrolu nad jejich tělem. Melanie je jedna z posledních lidských bytostí, která je vetřelci nedotčena. Po jedné z honiček se ale dostane do zajetí a je přesvědčena, že to znamená její konec. Do její mysli pronikne Duše jménem Poutnice. Ta pátrá v Melaniiných myšlenkách a doufá, že se dopracuje až k příčinám přetrvávajícího odporu, který jim lidé kladou. Je ale zavalena záplavou vzpomínek a silných emocí, jimž vévodí láska. Poutnice není schopna vysvobodit se z tužeb Melaniina těla. Síly, které jdou mimo ně, nakonec promění Poutnici a Melanii v nedobrovolné spojence. (TV Nova)
(více)Videa (35)
Recenze (681)
Kniha Meyerovky nebyla vyloženě špatná, aspoň prvních dvěstě stran, oproti stmívání jsem tam změnu zaznamenala, než se do toho nezapletla nějaká láska a pak spisovatelka opět sklouzla k tomu, co předváděla v sérii stmívání (s ještě větší dávkou sebeobětování a sebemrskačství hlavní hrdinky, než v již zmiňované). To co v knize nebylo špatně popsané byl rozvíjející se vztah Melanie a Poutnice a pak jak se dostala k lidem do jeskyně a jak si získávala jejich důvěru. Bylo to dlouhé, pomale se rozvíjející a právě proto celkem snadno uvěřitelné. Ve filmu to bylo jak kdyby s nima byla týden a už se všema byla nejlepší kámoš. To co v knize bylo dobré, to ve filmu buď vůbec není nebo je to změněné tak, že už to s původní "scénou" nemá téměř nic společného. Ubrala bych záběry na šutry a přidala bych víc scén o právě hlavní hrdince, kterak se se všemi zbližuje. A hlavně, po nějaké chvíli Wanda v knize již vůbec nepůsobila jako duše, ale jako člověk, se všema emocema a citama. Nevím jestli to byl záměr, ale ve filmu pořád působila jako ufon. Jsem zklamaná, protože z knihy sem úplně zklamaná nebyla (kromě toho, že Meyerová nadměrně užívá věty jako: Působí mu to bolest, zabolelo mě to, nechci mu způsobovat další bolest a její asi nejoblíbenější: Zalapala jsem po dechu, zalapal po dechu, zalapali po dechu. Steph, choď na kurzy s názvem: Učíme se psát knihu.). ()
Skvelá téma, ktorá môže viesť mnohých k zamysleniu sa, či budúcnosť ľudstva nebude práve spojená s čipovaním ľudí. V minulosti sci fi, dnes už blízko realite. A nebudeme k tomu potrebovať žiadnych mimozemšťanov. Film túto tému ale berie dosť okrajovo, sústredí sa na útek jednej puberťačky so schizou. Každopádne od známeho mám veľmi dobrý odkaz, čo všetko o vás vie Google a Facebook a veľmi rád ho budem zdieľať: https://www.theguardian.com/commentisfree/2018/mar/28/all-the-data-facebook-google-has-on-you-privacy ()
Fanousci tvajlajtu a podobnych kokotin spojte se!!! mladi krasni sexy (ne) herci v tomto nadhernem ucesanem a vyklestenem totalne srackoidnim filmu kterej by si snad chtel hrat dokonce i na seriozni sci-fi nebo co? no to me poser kozy! strasnej odpad od druhy pulky filmu uz jsem musel pretacet abych to vubec dokoukal byla to otazka zivota a smrti fakt nekecam!! ()
Stejně mučivé jako týdenní promítací maraton Posla budoucnosti, jen s tím rozdílem, že tentokrát nejde o pošťáka Keva, ale schizofrenní poštěvák puberťačky Melanie. Kdo je cílová skupina? Dívky pod 14 let? Jehovisté? Žánr sci-fi je jen zneužitá kulisa, Niccolova režijní snaha je jako stříkání parfému z flakónku na nejzasranější toi-toice rockového festivalu. Zaráží mě, jak tak ubohé literární předloze může být věnováno tolik pozornosti přinášející komerční úspěch. Opravdu jsou čtenářky young-adult novel jen jistý druh ptactva, z kterého madam Meyerová trhá psací brka, co pak cpe hluboko do mého chřtánu..? ()
Vyprázdněná pouštní variace na Twilight, v níž platí téměř všechny neduhy adaptací young-adult novel. Jednorozměrné postavy, absence vyprávění, nedramatičnost, schematičnost, nepromyšlený fikční svět nestojící na jasně daných pravidlech a především pasivní hlavní hrdinka, která musí učinit životní rozhodnutí, jakému nápadníkovi dát přednost. V Hostiteli je už tento fakt explicitně nastíněn už tím, že se v jednom těle nacházejí dvě ženy (a každá chce jiného nadsamce) - co ale mohla být vcelku trefná sonda do těla a mysli dospívajících dívek, se však mění na další mrtvolnou a nesnesitelně natahovanou ne-romanci v laciným kulisách jeskyně. Andrew Niccol bohužel při psaní scénáře zjistil, že z Meyerovic patlaniny dobrý film neudělá, tak se vzdává (podobně jako David Slade v Zatmění) jakéhokoliv autorského vkladu a snímek koncipuje naprosto nenápaditou a rutinní režií, v níž (jako v celém "příběhu") není jediný zajímavý moment. Spíš to vypadá (hlavně i díky cliffhangeru v závěru) jako laciný pilot nového sci-fi seriálu, na který naštěstí nikdy nedojde. Twilight byl někdy ve své debilnosti zábavný, tohle je ale prachsprostá nuda, dějově snad ještě chudší než zmíněná emo-romace - ta alespoň vykazovala jakousi strukturu příběhu (uvedení do děje, nastolení problému, souboj se "zlem", happy end), Hostitel jen pomalinku nechává vykecávat své postavy v poušti a pak to skončí. Dialogová vata je v tomto případě celý film. ()
Galerie (86)
Zajímavosti (17)
- Po uvedení filmu do kin přišla autorka knižní předlohy Stephenie Meyer s tím, že píše pokračování a přemýšlí, že by napsala i třetí díl. (kklepkaa)
- Castingu na roli Jareda (Max Irons) se zúčastnili i Shiloh Fernandez, Liam Hemsworth, Kit Harington, Shiloha Fernandeze, Jai Courtney a Wilson Bethel. (..Lucas..)
- Místo režiséra se dvakrát změnilo. Původně měl režírovat Andrew Niccol, který sice napsal k filmu scénář, ale rozhodl se věnovat více svému filmu In Time a přenechat pozici režiséra někomu jinému. K filmu tedy nastoupila britská režisérka Susanna White, ale ta také od projektu později odstoupila, takže se Andrew Niccol nakonec vrátil zpět k režii. (Hromino)
Reklama