Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dopitak
    ***

    Obrazově povedená reklama na Tatry, u které je ale příliš cítit, že Viewegh tohle psal pro Donutila, na kterém má stát a padat celý projekt. Naštěstí tomu tak není, a větší pozornost na sebe strhává (internetová modelka a) někdejší šmudla Pauhofová, která tak podobně jako jedním filmem Zuzana Kanóczová podle hesla "cherche la femme" vizuálně válcuje scénář. Mimochodem, podobně slabomyslný, a rovněž od Viewegha. Slabinou českého filmu je často zbytečná snaha tvůrců hnát všechno co nejvíc ad absurdum, a slabinou Románu pro muže je potvrzení tohohle pravidla. Důkazem toho budiž dva jiné české filmy loňského roku, kritiky nejoceňovanější Pouta i objektivně nejlepší Občanský průkaz.(19.2.2011)

  • Šakal
    ****

    Tak jsem včera večer zjistil, že máme s M. Donutilem min. jednu společnou věc....SKROMNOST. Taky se (v drtivém počtu případů) spokojím s tím NEJlepším. Tím sice tento snímek Tomáše Bařiny na motivy knihy M. Viewegha není (určité pasáže ve scénáři a dialogy „jdou mimo“), nicméně příjemnou oddechovkou, při které se divák (překvapivě) nejen pobaví, ale v dosti momentech i souhlasně pokývne hlavou, rozhodně ANO! A nenechte se mýlit, pod tou silnou slupkou zaobalenou a schovávající se za řádnou špetkou ironie, nadsázky, nadhledu, sarkasmu, absurdity... se skrývá pravda. Tohle je také skutečný život, (alespoň jedna z jeho mnoha podob), byť se to mnohým nemusí pozdávat a především zajídat. Troufám si tvrdit jedno:tento snímek rozhodně není pro současné teanegery (důkazem budiž zdejší hodnocení, kde se opět projevil „stádový efekt v plné kráse a síle“), ale pro odrostlejší publikum, které má již něco v tom svém životě za sebou a nebojí se při snímku přemýšlet. Závěrem musím konstatovat jediné: jak se mi v posledních letech silně zajídá osoba jménem M. Donutil, kdy mám neodbytný pocit, že dotyčného není pouze plná Tv (popř. rádio), ale straší mě představa, že jednoho dne vlezu doma na WC vykonat potřebu a na míse bude trůnit Mirek připraven vytasit se s historkou „do placu“, tak musím zároveň (sám sobě) přiznat jedno. S postavou bezkrupulentního, životem otřískaného a naučeného Cyrila si nemohl poradit lépe. Nesouhlasím s výtkami typu: „M. Donutil opět hraje M. Donutila“. Naopak, dotyčný předvádí (překvapivě) vyzrálý , naprosto přirozený herecký výkon (projev). Spokojenost (v mém případě) panuje také jak s M. Vladykou, tak především s Janem Budařem a koneckonců výraznějších námitek nemám ani proti ženskému osazenstvu v podobě V. Hybnerové a T. Pauhofové. Nemůžu si pomoct, ale slovo, které se mi první vybaví ve spojitosti s tímto snímkem je PŘIROZENOST a nikoliv VYUMĚLKOVANOST, což musím přiznat, mě (zvlášť po zdejším hodnocení a komentářích v jejichž světle jsem shlédnutí snímku dlooouho odkládal), notně překvapilo (nutno dodat, že veskrze pozitivně). Nevím, do jaké míry se v mém hodnocení promítla skutečnost, že jsem se právě vrátil z dovolené jako hl. hrdinové (Vysokých Tater, byť letní), ale já dávám (a rád) 4* a zároveň apeluju na všechny ty z vás, kteří se tohoto snímku (ve světle zdejších skutečností) „bojí“, klidně mu šanci dejte. Je pouze potřeba jedna taková „maličkost“ , brát snímek s NADHLEDEM. Zajímavý (naprosto výstižný) komentář: uživ. novoten(8.9.2011)

  • Slarque
    ***

    Cestovní kancelář Bařina nás po propagační akci na krásy jižní Moravy vzala na výlet do Vysokých Tater. Opět by neuškodil lepší scénář, protože realizace je velmi slušná. Komediální dvojice Jan Budař a Filip Čapka strčí na velmi malém prostoru do kapsy hláškujícího Donutila. A protože jde minimálně z poloviny o (melo)drama, je třeba na druhé straně pochválit dámskou dvojici, zejména Vandu Hybnerovou, jejíž postava jediná vypadá jako normální člověk, ne jen lehce načrtnutá figurka. Ale bohužel mi to tentokrát přišlo o něco slabší než Bobule (50%).(15.10.2010)

  • Kimon
    ***

    Někomu by mohly vadit vulgární výrazy (mě ne, v knize je jich podstatně více), někomu vadí kukuč Miroslava Donutila (mě ne, i když to playboy zrovna není), někomu zase nesedí Vieweghova tvorba (mě ne, i když jsem od něj četl právě jen ten jediný, "Román pro muže"). Ten někdo pak zasedne k ČSFD, a hodnotí to, co mu vadí a nehledá žádné hodnoty. Ani nechce. To se týká bohužel celé české produkce. Hledáme hodnoty v plytkých dovozových škvárech a domácí produkci popliveme jak to jde. Pro mě osobně znamená Román pro muže slušné komediální drama, výborně napsané (román i scénář) i velmi slušně zfilmované. Rozdíly v obsahu románu a scénáře jsou zanedbatelné, i když filmové postavičky si užívají "pouze" ve Vysokých Tatrách a lyžují v Nízkých a ne v Dolomitech. Ale to je zanedbatelné z pochopitelných úsporných opatření při natáčení. Kniha i film dobře vystihují charaktery tří sourozenců, jejich vzájemný vztah v mládí v protikladu k novému vztahu z období po roce 1989, kdy se charaktery mnoha z nás změnily a mezilidské vztahy definitivně nabouraly. Dovolím si napsat, že z mého hlediska zpracoval režisér Tomáš Bařina Vieweghův scénář lépe, než režisér Hřebejk Nestydu.(16.3.2011)

  • castor
    ***

    Skutečně velmi příjemné překvapení.. Poslední cesta trojice sourozenců na luxusní dovolenou není ani zdaleka tak špatná, jak některé recenze ÚPLNĚ ZBYTEČNĚ pravily. Sympaticky dávkuje humor s vážnějšími momenty a hořkými pravdami, které nejsou až tak úplně triviální jako u podobně laděných tuzemských snímků. Je to k nevíře, ale když pán tvorstva Cyril (skvěle sebejistý Donutil) začne rozhazovat moudra, příkazy i urážky, tak to prostě funguje. Viewegh je se svým sociálně-kulturním přesahem cítit i tentokrát, jen je škoda, že „ústřední“ postava, která je tu na své úplně poslední dovolené, nepříliš funguje. Spíš jen tak prázdně naráží do ostatních postav, tu a tam ze sebe něco vyhrkne a pak zase nasadí ten svůj prosťáčkovský výraz. Což je s ohledem na herecké kvality Miroslava Vladyky škoda. Nepotěší ani Vanda Hybnerová v takové nijaké (i když trochu revoltující) doplňovačce sourozeneckého tria. U Donutila je to s otazníkem, někdo ho v roli může, jiný ne, mě každopádně bavil. A baví i herci v menších úlohách – Pauhofová, Budař nebo Čapka. Baví i obrazově zručný režisér Tomáš Bařina, který ve své tragikomedii s takovou na český film příjemně zvláštní atmosférou dávkuje velmi povedené scény!!(1.6.2011)

  • - I během natáčení na Slovensku občas herce odvelili povinnosti. Donutil musel stihnout představení "Sluha dvou pánů" v Národním divadle, Vladyka zase "Musíme si pomáhat" na pražské Jezerce a Slovenku Táňu Pauhofovou přivezli filmaři vrtulníkem, protože hrála v Bratislavě. [Zdroj: MF DNES] (zdeny99)

  • - Ve scéně, kdy se René (Jan Budař) snaží trefit meloun v lese a po několika nezdarech se rozčílí, "střílí" dál i naprázdno, ale v ruce drží pistoli, která další zmáčknutí kohoutku po dostřílení zásobníku neumožňuje. (Kartmen)

  • - Jde už o šestou adaptaci díla Michala Viewegha po Báječných letech pod psa (1997), Výchově dívek v Čechách (1997), Účastnících zájezdu (2006), Románu pro ženy (2004), Nestydovi (2008) a Případu nevěrné Kláry (2009). (Coldrex)