Režie:
Roger VadimKamera:
Claude RenoirHudba:
Charles FoxHrají:
Jane Fonda, John Phillip Law, Anita Pallenberg, Milo O'Shea, Marcel Marceau, Claude Dauphin, David Hemmings, Ugo Tognazzi, Antonio Sabato, Joan Greenwood (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Barbarella (Jane Fonda), mezihvězdná zástupkyně Země 41. století, má za úkol najít vědce jménem Durand Durand z planety Tau Ceti. Durand Durand vynalezl mocnou zbraň Positronic Ray. Země je nyní mírumilovná planeta a zbraně jsou pro pozemšťany něco zcela neslýchaného. Tau Ceti se zdržuje v neznámé oblasti vesmíru, kde je velmi pravděpodobné, že zbraň padne do nesprávných rukou. Barbarella se v psychedelické vesmírné lodi plné okouzlujících oblečků vydává na Tau Ceti, kde bohužel ztroskotá. To jí ovšem nebrání, aby pomalu ale jistě vědce vystopovala. Přesouvá se z jedné exotické lokality do druhé a při plnění svého úkolu objevuje kouzlo mezihvězdného sexu. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (292)
Naprosto ujetá >fanta(sy)stická< taškařice, která (to je můj ničím nepodložený dojem :-) mohla vzniknout jen v létě lásky (byť v Evropě) a nikdo mi nevymluví, že Mistr Vadim, krom toho, že krásnou Jane hýčkal, nebral nějaké stimulující >posiláty< ... ;-) Já vím, že svou pointou i filmařsky toto díl(k)o nepatří zrovna do zlatého fondu světové kinematografie, leč svou poetikou a jistou ujetostí si v rámci (sub)žánru prostě nejvyšší hodnocení zaslouží. Nemám zrovna v lásce slovo >kultovní< , ale Barbarella je věčná :-)... ()
║Rozpočet $9miliónov║Tržby USA $613,285║Tržby Celosvetovo $623,000║ KLENOT MEDZI CÉČKAMI !!! Tak krásna naivita, ľahkosť, iskrivosť, vášeň, odrovnávajúce dialógy všetky možné zábrany, ladiaca hudba a pesničky, plus prezliekanie odevu-neodevu každých 5minút hlavne kúzelnej predstaviteľky v podobe očarujúcej Jane Fonda sa len tak nevidí a asi vidieť nebude. Od filmu som nevedel čo mám čakať a dostal som toľko že ani vo sne by som toľko čakať nemohol. KÚZELNÝ FILM, ktorý predbehol dobu, pobavil a moc, moc zašmáknul. /100%/ ()
Barbarella od začátku do konce odpovídá sloganu „anything goes". To jest slavnému principu, který zní: „cokoli jde". Jinak řečeno: ve vědecké praxi může být, z dobrých důvodů, kdykoli překročeno každé metodologické pravidlo - což je názor, který propagoval již Einstein a jiní vědci, např. Feyerabend. Anarchismus podle nich napomáhá dosažení pokroku a věda založená na zákonech a pořádku uspěje pouze tehdy, když jsou v ní příležitostně dovoleny anarchistické tahy. V kinematografii platí totéž, ovšem Barbarella překračuje metodologická pravidla až tak, že vystupuje z ohraničené oblasti regulérního filmu kamsi do pásma nefilmového fantasy braku Planeta Krull, jehož je Barbarella sci-fi ekvivalentem. Nejvíc ze všeho mě pobavilo, kterak se neherečka Jane Fonda neustále producírovala před kamerou a odmítala sic jen na moment odpochodovat pryč. Osobně si myslím, že scénář i režisér s jejím lopaťáckým herectvím počítal. Že si z ní režisér Roger Vadim vystřelil a ona to chudinka ani nezjistila. A nebo to celé byla součást hry i z její strany, to je taky možný. ()
UPDATE 2020: Ona je zlatíčko, ale stačilo by jí tak 60-70 minut. ---- Tohle vidět v roce 1968 musel být zatraceně velký zážitek. Barbarella je naducaný obláček plný sexy hračiček a krásných kulis. Úvodní titulková sekvence je nejvíc sexy ever. Pak následuje půlhodina poznávání nového světa a snových krajinek. Po ní se už řeší (dnes trochu unilý) příběh, což je škoda - raději bych víc a víc z té vesmírné nádhery. Co dodat - krása, nápaditost .. .a taky 42 roků od premiéry, takže nějaký zběsilý mazec nečekejte. ()
Dokonalý film odrážející bujarou dobu! Jane Fondová - největší sexbomba a marxistka hollywoodu odhalí ňadra a přitom zachrání vesmír svým sexuálním appetitem. Dokonalý, psychadelický obraz světa - spíš vesmíru, v němž rozkoš hraje nejdůležitější roli. Já myslím, že jde o rozkošnou záležitost, která potěší na duchu když je člověk sexuálně frustrovaný. Plno podivuhodných erotických mašin a pomůcek - obří vodní dýmka a hlavně orgastické varhany! Krásné, sprosté, barevné a hlavně lechtivé.... ()
Galerie (73)
Zajímavosti (16)
- Scéna, kdy letí slepý anděl Pygar prostorem s Barbarellou v náručí, probíhala následovně: Specialisté na dálkové ovládání vymysleli rafinovanou konstrukci: ze zeleného pozadí vyčnívala vodorovně obrovská ocelová otočná tyč, na kterou byly mocnými šrouby a háky upevněny dva kovové korzety. Jeden byl vyroben na míru Johnovi Phillipovi Lawovi a druhý pro Jane Fonda a oběma jim co nejtěsněji přiléhaly k tělu, protože na nich museli mít oblečené ještě filmové kostýmy a celé to nesmělo vypadat moc bachratě. Byla to nepopsatelná bolest. Nikdo nepomyslel na partie „tam dole“ a tíhu obrovských křídel, které anděl ještě měl. Představitel Pygara byl přesvědčen, že jeho sexuální život bude předčasně ukončen. [Zdroj: Jane Fonda – kniha Tak šel můj život] (Pavlínka9)
-
Úvodní scéna – svlékání kombinézy, fungovala následovně: Kabina kosmické lodi byla postavena v ateliéru obráceně, tedy vzhůru nohama, takže směřovala nahoru ke stropu obrovského zvukového studia. Místo podlahy byla na dekoraci umístěna tlustá skleněná deska a kameru zavěsili technici na konstrukci tak, že zabírala kabinu pod sebou skrz tuto skleněnou „podlahu“. Jane Fonda pak musela vyšplhat po žebříku na sklo, aby byla v záběru nad kabinu a celá situace tak vytvářela iluzi, že se vznáší ve vzduchu. [Zdroj: Jane Fonda – kniha Tak šel můj život]
(Pavlínka9)
- Tvůrcem Barbarelly je Jean-Claude Forest, který komix publikoval v roce 1962. (JOHN.NY)
Reklama