poster

K zázraku

  • Česko

    To the Wonder

    (festivalový název)
  • USA

    To the Wonder

  • Velká Británie

    To the Wonder

Drama / Romantický / Poetický

USA, 2012, 112 min

Komentáře uživatelů k filmu (158)

  • StarsFan
    *

    V programu kina stálo: “See it if you liked Melancholia (2011), The Master (2012).” První jmenované jsem si zamilovala, druhé jsem protrpěla, tudíž mi bylo jasné, že očekávat můžu naprosto cokoliv. To, co jsem viděla, bylo nicméně děsivější než jakékoliv mé představy. Dvě hodiny bez dialogů a téměř i bez jakékoliv doprovodné hudby, kde se střídají scény typu “ona se dívá na něj, ale on ji nevidí,” “ona se dívá na něj a on uhne pohledem,” “ruka natažená proti slunci,” “ona se prochází po poli,” na mě zkrátka byly trochu moc. Zvlášť když se celý voiceover smrskl na jednu patetickou větu za dvě minuty a nejvýraznějším audio aspektem celého snímku se tak stala chůze hrdinů. Několik na sobě nezávislých skupinek z kina uteklo a sama jsem k nim neměla daleko, tajně jsem ale doufala, že když to vydržím do konce, nabídne se mi odměny v podobě nějakého geniálního rozuzlení. Naivní představa.(4.3.2013)

  • venus
    **

    Malickova volná režie potápí Lubezkiho dokonalou kameru. Na improvizaci není nic špatného, ale neměla by nikdy přetéct přes pomyslný pohár a rozmělnit tak příběh i herecké výkony. Olga Kurylenko patří mezi herečky, které se mi nikdy pod kůži nedostanou a její pominuté vílí křepčení mě dost vytáčelo. Affleck posloužil jako dobrá kulisa, o nějakém hereckém výkonu ale taky hovořit nemůžeme, Malick tam mohl postavit kohokoliv. Suma sumárum, velká škoda pro Bardema a rozkošnou McAdams, kteří jsou vždycky skvělí i v takovémhle vizuálním rozbředlém bahně.(31.1.2015)

  • JAn
    *****

    We climbed the steps to the Wonder. Magický příběh pěti cizinců/poutníků ve světě, kde sny přicházejí a odcházejí, jak se jim zlíbí. Ve světě, kde se člověk odvrátil od boha a bůh se otočil zády k člověku. Kde materiální hodnoty převyšují ty spirituální, mechanické ruchy jsou v neustálém konfliktu s melodickým zněním přírody, a slovo samo se stává nadbytečným klamem. Jak těžké je v takovém chaosu znovu najít řád? Malick obnažuje své nitro a navrací se ke svým kořenům. To The Wonder je jeho nejosobitějším dílem. A právě proto ho bude široká veřejnost nenávidět ještě více, než předchozí Strom života.(15.4.2013)

  • Xmilden
    **

    Tentokráte zcela mimo mě. Mallick se mě vzdaluje, jeho krásné obrázky se mě časem už okoukaly.... Potěší snad jen odvážnější dvě scény našich oblíbených krasavic.(27.8.2013)

  • Davies182
    *****

    Tomu, kdo svůj talent pohřbí pod zemí, On pomoci nedokáže. Terrence Malick se s vírou v Boha netají, načež - ponoukán nevyzpytatelnou silou - znovu netočí ryzí "film", nýbrž další nadpozemské obrázky pro divákovu osvícenou duši. K umění, prezentovanému v podobně neotřesitelné formě, si nicméně dokáže najít cestu pouze hrstka smrtelníků, která jej však o to snadněji (a uváženěji) ocení. Zbytek bude To the WONDER nenávidět. Může takto vypadat romance pro 22. století, je "K zázraku" nadčasové drama? To říci nedokáži. Na každý pád je to ovšem moderním, uvědomělým způsobem zfilmovaná Bible, protkaná jemnými žilkami povznášející symfonie. Tento snímek si nezaslouží hádky nad poloprázdnými korbely piva: buď to tam vidíte a cítíte to, nebo můžete jen nesmyslně kroutit hlavou - v obou případech jsou potom veškerá další slova zbytečná.(15.6.2013)

  • chezush
    ***

    Mé první seznámení s Malickem za slabší tři hvězdy, neproběhlo úplně podle mých představ. Jsem milovníkem poezie a ne vždy potřebuji od filmu příběh. Tvoření příběhu pomocí obrazů, věcí, hudby a postav se režisérovi podařilo převést na plátno, ale.. co to náboženství? Neříkám, že je na náboženství něco špatného, patří to k lidem, k životu.. ale snažit se vyjádřit city pomocí náboženství a celkově ho prosazovat pomocí filmu je něco, co nikdy nepochopím.(15.6.2013)

  • Insilvis
    *

    Malickova pseudonáboženská dervišská ipsace: Bůh je ve všem, zvláště pak ve svůdně se točících holkách. Někdy, když začnou být věrolomné, člověk propadá skepsi a ztrácí víru. Jenže Bůh je taky v nemocných lidech, tak se i těm nevěrným mrchám dá leccos odpustit. A jistě, v neposlední řadě je Bůh i v paprscích slunce procházejících skrzevá jemnou kůžičku ručky Olgy Kurylenko či v mokré větvičce sloužící coby lízátko jejímu andělskému jazýčku. Malickova spiritualita je jak Maharišiho zvratky po předávkování extází. Vice v recenzi na Indiefilmu.(2.9.2013)

  • Silas
    **

    Určitě bylo zajímavější to točit a něco do toho dávat, než se na to dívat a cosi v tom hledat.(22.4.2013)

  • Beckett51
    ***

    Někde na půl cesty ke geniálnímu Stomu života. To the Wonder je zřejmě už jen zbylý podklad, který se nevešel do jeho předešlých filmů. Obsahově prázdný a bez jakýchkoliv větších emocí. Ale... Lubezki je naprostý mistr svého oboru a hudba je taky krásná. Až dám reprízu, uvidím, jestli jednu dvě hvězdy přidám, nebo uberu. Prozatím je to čistý průměr.(16.4.2013)

  • Aidan
    *****

    Náhodný sled obrazů? Kdepak. Režisérova redukce nepodstatných detailů (mezi něž z jeho hlediska zjevně patří i dialogy a jednoznačný příběh) činí z jeho snímků výbornou potravu k rozjímání. Tentokrát vystupuje do poředí téma věrnosti ve vztahu, z něhož se prvotní kouzlo vytratilo (ať již je to vztah ona-on, nebo kněz-Hospodin). Na postavě hrané Benem Affleckem jsem si uvědomil, jaké zlo - mnohem horší než konkrétní jednorázová ženina nevěra - je neschopnost se zavázat, odevzdat, říci ano bez podmínek. Je to nemoc doby, která v západním světě postihuje většinu vztahů. Možná, že jsme tou chorobou natolik postižení, že už na svůj stav nejsme ani schopni náhledu, a proto Malickovi nerozumíme. Pokud se naše civilizace nezhroutí, věřím, že "To the Wonder" bude jednou považováno za prorocké, ve své době nepochopení dílo o začátku 21. století, o "epoše opatrného milování", kdy se lidé dávají, dokud je to fajn, a vždy si nechávají také zadní vrátka...(1.5.2013)

  • Aknah
    *

    Dlouho mě něco tak nezaujalo a málem neunudilo k smrti. Hrůza totální, film který si hraje na vážnost a život jako takovej... ale bohužel bez toho mluvení je to opravdu o ničem. Fakt zoufalý, vůbec se mi to nelíbilo...(22.2.2015)

  • misterz
    *

    Zbytočný a kolosálne nudný l'artpourl'artizmus. Ja skrátka Malickovi nerozumiem a ani nikdy rozumieť nebudem. Art pre art, umenie pre umenie, všetko ostatné nulové a pocitovo prázdne, takmer dve hodiny ťažkého utrpenia. Odpad nedávam iba z prízemných dôvodov - lebo Malick. 10/100(9.7.2018)

  • pm
    *

    Pro artového diváka, za něhož se stále považuji, zcela nová kategorie diváckého zážitku. Asi ve dvácáté minutě mě brutálně rozbolela hlava a dobře mi nebylo ještě celý další den. Inu, všechno je jednou poprvé, i pocit, že jsem vražděná filmem. Marně přemýšlím, zda obsazení nejnudnější hollywoodské tváře do hlavní mužské úlohy má nějaký hlubší spirituální význam. Každopádně: tajně doufám, že až zase jednou některý z uznávaných auterů bude zrcadlit své nitro na plátně, že já u toho trápení nebudu. Na další podobný kentus se necítím.(22.4.2013)

  • JitkaCardova
    *

    Obrazový materiál tu slouží jen jako ilustrativní podtext komentování vlastních bezradných pocitů na téma lásky a opuštěnosti pasivních hrdinů, kteří se nesnaží si porozumět, sobě, ani sobě navzájem, scházejí se a rozcházejí, zmítaní pouhou emotivitou, zranitelní a bezbranní láčkovci. Vzájemně zajatí rukojmí, držící se pouze na citové rovině bytí, v šachu bludných kruhů bezvýchodnosti, neboť jejich pocity je nevedou k tříbení intuice, porozumění, k prohlubování zkušenosti a empatie, nabývání moudrosti, jen se jimi nechávají stravovat, utápějí se v pouhé sebelítosti a strachu z prázdnoty, kterou nechtějí vidět, ani sami zaplnit. Jenže to není působivá podívaná, protože to není film, střídající se vnitřní hlasy se dají klidně poslouchat jako sladkobolný soundtrack, aniž byste o něco přišli, vizuální složka jen ilustruje pocity postav, a celkově to připomíná deníček zastydlých puberťáků plný sluníček, úsměvů, srdíček, hopsání po loukách s barevnými šátky, objetí, ucuknutí a vodopádů slz. Malick tentokrát tu napínavou hranici filmovosti notně přeťápl.(24.9.2014)

  • pepo
    ***

    Obrovské sklamanie. Toto Mallickovi nevyšlo(2.9.2014)

  • HAL
    ****

    Průzračně krásná filmová poezie. Láska. Sen. Pocity. Slovy nezachytitelné.(28.1.2014)

  • WillBlake
    *****

    Obsah filmu, který vidíte napsaný tady na csfd, je srozumitelný, nezajímavý a... skoro vůbec neodpovídá tomu, co uvidíte v tomhle filmu. Protože Terrence Malick. Definitivně jsem propadl jeho nezaměnitelnému stylu vyprávění, jeho poetice a obrazu. Nejosobnější zpověď. Emotivní dílo, které diváci možná docení později.(21.2.2014)

  • mat.ilda
    ***

    Terrence Malick dokáže diváka vtáhnout do záběru silou, která se může rovnat až osobnímu zážitku - čemuž přesně odpovídá úvodní sekvence, plná štěstí z lásky, které na sebe váže další radosti a dveře k vnímání ostatních krás života rozrazí dokořán... Výsledkem je téměř dvouhodinové defilé něhy špalírem slunečních paprsků v nekonečných procházkách přírodou, Paříží, americkým zapadákovem a poloprázdným bytem, doprovázené na slovo skoupou samomluvou myšlenek, vytržených z kontextu... Z uvedeného musí být patrné, že To the Wonder nebyl stvořen pro lecjaké malickovce, ale přímo pro ultramalickovce, kteří i po šestnácti minutách nepřetržité infantilní hravosti Olgy Kurylenko nezačnou skřípat zubama a škodolibě nežehnat její zálibě v balení kufrů a velkodušně přehlídnou i přítomnost Bena Afflecka, který vzhledem k minimu dialogů nemá mnoho příležitostí přiživovat fámy o jeho hereckých schopnostech a v podstatě se filmem jen tak periferně propotácí... naštěstí. Téma koloběhu očekávání, hledání, nacházení a selhání se kromě partnerských lapálií dotýká i kněze hledajícího Boha a smysl svého poslání a je pojato přes těkavost okamžiků, kdy se ze dvou solitérů stává milostné sousoší, nenápadně podléhající erozi z dopadající tíhy všednosti, na pomoc jsou přizvány záběry, z nichž každý druhý může stát modelem pro prázdné malířovo plátno, provázané oduševnělou kompilací andělsky krasné hudby... bohužel, tady jako jinde platí, že i ty nejvybranější lahůdky se přejí a v tomto případě chcete udělat hodně brzy klasický pohyb rukou směrem ke krku, který značí , že máte dost, nicméně , časem si možná rádi vzpomenete, jak jste se tenkrát poměli... Podobně rozporuplně na mě zapůsobil i další Malickův obrazový opus, ale jelikož mě hodně dostává vizuál a neuchopitelno, musím se uchýlit k hodnocení vyššímu, než si snímek skutečně zaslouží. P.S. Zajímalo by mě, který hejhula vyplodil anotaci, téměř všechno mimo!(1.7.2014)

  • FrodoF
    ***

    Strom života podruhé, jenom o něco hůř a s menším počtem dinosaurů:((29.4.2013)

  • thecentre
    ***

    Novosvětská a Pařížský syndrom. 70%(5.6.2014)

  • Chrustyn
    ***

    Malickův složitý a poetický přístup k vyprávění příběhů, pomocí obrazů a vnitřních monologů, mám opravdu rád a obdivoval jsem ho u jeho raných i novodobých děl. Poté co se svým předposledním snímkem "Strom života" absolutně oprostil od klasického vyprávění a vše vsadil na audiovizuální stránku, jsem každý jeho nový snímek, očekával s ohromným nadšením. "To the wonder" už od prvních ukázek sliboval prakticky totožný zážitek, jako "Strom života" jen s tím rozdílem, že se tentokrát Malick uchýlil k vyprávění jednoduššího a pro širší publikum přijatelnějšího příběhu lásky. Vizuální stránka filmu je opět nevýslovná a obrazy, které film divákovi předkládá, jsou nepopsatelné, stejně jako minimalistické, ale pro vyprávění příběhu důležité výkony všech představitelů. Přesto z výsledné podoby nejsem tak nadšený, jako tomu bylo minule. Film totiž (alespoň v mých očích) trpí na jednoduchost příběhu, který jakoby stál na místě a točil se v kruhu. Opakující se interiéry, exteriéry i samotné chování postav, stejně jako minimální vývoj charakterů nebo děje, způsobují to, že je film sice neobyčejný a v mnoha směrech působivý, ale -přestože to u Malicka použiji nerad- častokrát i nepříjemně jednotvárný, až nudný. I když se o to film snaží a název napovídá, zázrak se bohužel nekonal.(28.4.2013)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace