Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Chrustyn
    ****

    Anderson je jeden z mála režisérů, který si točí po svém a právě proto je mnohými obdivován a jinými přehlížen. "Mistr" je podle mě jeho nejsložitější snímek a i předchozí režisérův počin "Až na krev" vedle něj působí jako divácky přístupný film. Rozehrává ve své podstatě jednoduchý příběh o setkání, konfrontaci a nakonec i velice zvláštním vztahu dvou složitých mužů, ale příběh podává divácky natolik obtížně, že se při jeho sledování, musí divák obrnit notnou dávkou trpělivosti, aby ho výsledný dojem neodradil už v první třetině. Pokud vám však není Andersonova práce cizí a dlouho vám chybělo něco neobvyklého, nemůžete s "Mistrem" udělat chybu. Andersonovy perfekcionisticky aranžované dlouhé záběry, propracované dialogy i průběh celého příběhu, ale hlavně nadpozemský (a to jsem ještě nikdy nepoužil) výkon Joauquina Phoenixe, vedle kterého i výtečný Seymour Hoffman mírně zaostává, to vše zajistí nevšední, vyčerpávající a dost možná i nezapomenutelný zážitek, protože film z hlavy opravdu už jen tak nedostanete a vůbec nevadí, že už nikdy nebudete mít náladu pustit si ho znovu.(26.2.2013)

  • dopitak
    **

    Kdyby Phoenixova postava nebyla tak plochá, měl by Oscara v kapse. Takhle si ale jeho běsy spíše jen představujeme a kromě pár rvaček tak nemá co zahrát. Ještě dlouho v průběhu sledování jsem věřil, že svou šanci dostane, právě kombinace role veterána a jeho um by k ocenění vedly. Protože i Hoffmanův Master je přes svou robustní postavu dost zploštělý, Mistr je z oscarové hry venku. A k filmu jako dojmu - čekal jsem mnohem víc, podle hodnocení i podle počtu ohlasů, kterých film za necelý měsíc od české premiéry dosáhl. Přiznejme si totiž zásadní - dohromady se tam nic neděje, nepočítám-li pár masturbaček, jednu scénu a la Kubrickovy Eyes Wide Shut a dvoje poprsí. Víc prostoru pro Phoenixe a jeho běsy, lepší scénář. Přestože je to moje oblíbené retro (které už považuji za samostatný žánr), záměrně podhodnotím.(4.2.2013)

  • Ant
    *****

    Výborný film a PTA je pan filmař. The Master má podobný feeling jako There will be blood, nicméně jeho příběh se mi zdá sevřenější a co se týče stopáže rozhodně lépe zvládnutější. Tady se jen horko těžko hledá nějaké hluché místo, ačkoliv to není film poháněný zápletkou jako spíš postavami. Takže už jen za to tempo má u mě Anderson obdiv. Herci jsou neskuteční. Phoenix podává absolutně šílený výkon. Vůbec jsem ho nepoznávala. S tou rolí tak splynul, až mě to děsilo. Hoffman byl úplně stejně vynikající. Jejich herecká chemie byla výborná. Scéna s výslechem budiž toho důkazem. Po jejím konci jsem jen vydechla "Oscar!". Andersonova režie je dokonalá. Všechny záběry jsou poskládané neskutečně chytře. Tohle se jednou bude promítat na filmové škole. Když jsem po konci filmu viděla znova plakát, tak jsem pochopila, jak byly myšleny ty parelely mezi ústředním triem. Každý je něčím mistrem. Každý je někým ovládaný. Affleck nepřirovnal PTA k Wellsovi jen tak pro nic za nic. PS.: Kéž bych to tak mohla vidět v 70 mm.(17.1.2013)

  • Jordan
    *****

    dávam 5 aj keď ku koncu (v poslednej tretine) sa našlo pár miest, ktoré síce nemožno označiť za nudné, no treba si pripustiť, že pri nich pozornosť diváka dostáva zabrať... aj tak sa ale jedná o to najlepšie, čo za rok 2012 uzrelo v USA svetlo sveta a aj keď rozumiem tomu, prečo sa pta s týmto majstrovským kúskom neprepracoval do nominácii za film a scenár (hoci by sa - v porovnaní s ostatnými adeptmi - rozhodne mal), nerozumiem, prečo nie je nominovaný aspoň za réžiu, ktorá je brilantná; verme, že ako protiváhu budú (právom) premenené na sošky kategórie herca v hlavnej úlohe, lebo phoenix hrá ako o život (miestami "doslovne") a tiež herečky vo vedľajšej úlohe, lebo amy adams je mrazivá! okrem toho - kamera je úchvatná, to treba vidieť na veľkom plátne a hudba?! škoda reči, pán greenwood - dychberúca; zatiaľ však andersonov najťažší kúsok - čo sa týka porozumenia posolstva a prístupu k téme;(1.2.2013)

  • Pepinec
    **

    Nebojte se, já poznám, když někdo předvádí výkon jako na mistrovství světa. Však proto také ty dva body - pro Philipa a Joaquina. Další není možné udělit, protože stejně tak poznám i to, když mě film nudí a když mně nepřinese nic, co bych nezapomněl po odchodu ze sálu. Jasně, že by bylo fajn vidět to ještě jednou, ale snad si někdo nemyslí, že bych šel s nudnou holkou na druhé rande...?(22.1.2013)

  • - Jedná se o první film Paula T. Andersona, na němž se nepodílí kameraman Robert Elswit. V době natáčení byl zaneprázdněný prací na filmu The Bourne Legacy (2012). (Conspi)

  • - Film byl velice úspěšný na Mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách, kde zvítězil hned ve třech kategoriích. Paul Thomas Anderson si odnesl cenu za režii, Philip Seymour Hoffman (Lancaster Dodd) a Joaquin Phoenix (Freddie Quell) potom ceny za své herecké výkony. (Itar)

  • - Film je po šestnácti letech prvním snímkem natočeným na širokoúhlý pás 65mm (přehrává se na 70mm projektorech), a to pomocí kamery Panavision System 65. Posledním takto natočeným snímkem byl film Hamlet (1996). (Dr Lizal)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace