• borsalino
    ****

    Slova, která mohou definovat příběh tohoto filmu je zoufalství, zmar a beznaděj. Ale i v těch nejtěžších chvílích by si člověk měl ponechat alespoň kousek zdravého rozumu, dokonce i při pomstě, přestože se může často jevit jako legitmní forma odplaty. Thierry Lhermitte hrál fakt dobrýho týpka...(22.7.2010)

  • bloom
    ****

    Tak tohle je jedna z posledních poctivých francouzských kriminálek, které v následujících letech začaly přebírat amaerické vlivy a ztrácet svou patinu. Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let začaly do žánru pronikat politické motivy, je to i případ tohoto filmu. Upřímně mi toto ladění ne vždy vyhovuje, tady se však neobjevuje nijak nuceně a od věci. Příběh pomsty vyvražděné rodiny se naplátně objevil nesčetněkrát (známé Přání smrti, spousta westernů), především díky hercům však z tohoto omletého tématu vznikla podařená krimi. Hlavní roli představuje Claude Brasseur, moc se mi líbilo, jak zahrál člověka, co ztratil takřka všchny své blízké. Obejde se bez vypjatých emociálních projevů, ani není mlčenlivým mstitelem á la Charles Bronson. Je spíše zklamaný, nejprve z laxního policejního vyšetřování, následně z pomoci jakési domobranné až fašizující organizace. Jak píše kolega Borsalino, netypickou roli ztvárnil Thierry Lhermitte. Gangster, který nemá žádný soucit skoro ani s vlastní sestrou (ztvárněnou "komisařkou Julií Lescautovou"), stojí na opačném břehu proti jeho švihákům z komedií. Slizkou roli získal tentokrát i Michel Aumont. Velmi slušných 70%.(17.10.2010)

  • Snorlax
    ***

    Kriminálek s politickým podtextem natočili Francouzi haldu, mnohé byly neporovnatelně lepší, než tento zcela průměrný film. Člověku se až nechce věřit, že tak povrchní snímek natočil režisér filmu Jako štvaná zvěř. A Brasseur má na svém kontě také mnoho zdařilejších filmů. I ta Genestová si nalezla lepší polohu v Lescautové.(7.5.2012)

  • JohnSmith
    ***

    Brasseur výborný, ale příběh jinak nemá moc tah. A závěr?Ten je oproti celému filmu neskutečně přehnaný.(16.4.2018)

  • dopitak
    ****

    Neřekl bych, že se jedná o zase tak moc typickou francouzskou krimi staré školy. Z té situace, kdy policie dává ruce pryč, přestože jim Martin Modot (Claude Brasseur) naservíroval vyřešení případu až pod nos, se mělo vytěžit víc. Jistě, policie je v tom zapletená a nemá chuť cokoliv odhalovat, pak to buďto mělo jít víc politickou cestou (skandál pro ně) anebo měl další vývoj směřovat akčněji. Takhle se hlavní hrdina dostane k řešení, promiňte mi to nevhodné klišé, jako slepej k houslím. Při té přiležitosti se potěší pohledem na svlečenou Véronique Genest (přestože se jedná o jeden z jejích prvních filmů, nebyla před kamerou nahá poprvé). Skvělý dabing Miroslava Moravce, který zachrání jakoukoliv situaci.(25.3.2013)