Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Klasický horror, tentokrát v režijním podání Daria Argenta. Příběh se odehrává v Paříži roku 1877 a točí se kolem tajemného muže, kterého jako malé dítě zachránily krysy. Z dítěte se stane Fantom opery (Julian Sands), napůl člověk, napůl zvíře. Fantom žije v kanálech pod Pařížskou operou a společnost mu dělají pouze jeho krysy. Jednoho dne se zamiluje do operní pěvkyně Christiny Daaé (Asia Argento), jejíž hudební kariéru sleduje od začátku. O svoji lásku svádí souboj s aristokratickým baronem Raoulem De Chagny. (videofil)

(více)

Recenze (29)

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Romantický horor - obe diametrálne odlišné žánre sú v tejto Argentovej interpretácii majstrovsky prepojené prvkami grotesky do fascinujúcej Rubikovej kocky, ktorej farebné políčka boli pokryté kúskami lesklého perleťového atlasu zo šiat nejakej vznešenej mŕtvoly z roku 1877. Už nejaký ten piatok (trinásteho) je mi jasné, že Dario Argento je génius ťažkého kalibru, ktorý pri svojej bohumilej činnosti strašiť - či lepšie povedané - znepokojovať diváka hľadí jedine na emocionálny potenciál bizarných (nerovná sa surrealistických) zvrhlostí, ktoré majú strhujúce poetické kvality rovnako ako ich má Tizianovo poetické "Sťahovanie z kože" v kroměřížskej zámockej galérii. Jeho pohľad na Lerouxovu literárnu klasiku je na rozdiel od rutinnej Lubinovej strašidelnej romance z roku 1943 navýsosť originálny, plný šťavnatých scénok, ktoré by si Leroux ani Lubin nedokázali ani len predstaviť. Iste, dalo by sa vypustiť nejaké to intermezzo, capriccio či nokturno, každým strihom navyše by však čaro tohto bizarného romantického hororu utrpelo. Niektoré nulové herecké výkony a starosvetsky prostoduché dialógy vlastne len umocňujú celkovú divnú atmosféru filmu, ktorý je skôr parafrázou hororu než hororom samotným, podobne ako sme to videli v obdobnom filme - Coppolovom Drakulovi. Vražda sledovaná skrz červenkastú pavučinu prstov, pozoruhodná zoofilná kreácia Juliana Sandsa, Asia Argento pred Wagnerovým obrazom "Kráľovná Izabela dáva zbohom vlasti", predobraz jednej z Van Helsingových zbraní... Film sa síce nevyrovná Argentovým dielam "Profondo rosso" a "Inferno", no tie hviezdičky sa mi zjavujú akosi samé od seba. Ako Fantóm... (A: "Bože, vidím svoju kosť!" B: "V parížskej opere sa dejú neuveriteľné veci...") ()

k212 

všechny recenze uživatele

Mám slabost pro nekorektního, romantického, krutostí nakaženého Fantoma, jehož stvořil Gaston Leroux. A Dariova verze je úchylno-slušně krvavá a taky lehce perverzní, což mi k tomuto tématu více než pasuje. Ač béčkový punc, nezapře v sobě dílko hutnou atmosféru. Skvělý Morriconeovský hudební doprovod tomu hodně napomáhá, i výběr klasických hudebních děl jest slušnou podporou. I když ve chvíli, kdy Christine naplno spustí árii a ta ji nepasuje do huby ... jj pobavila jsem se. 60% ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Já osobně operu moc nemusím a proto můžu být dost zaujatý, ale zpívání režisérovy dcery bylo nejenom otřesné, ale i na první pohled patrné, že pouze otvírá pusu a nevydává ani hlásku. Následuje půlhodina naprosto o ničem a jediné co mě zaujalo byl starý dědek, který nabízel malým baletkám bonbony. Taky byl po zásluze potrestán. Nudu přerušila až scéna z podzemí, kdy se mladý pár vydal do podzemí, aby zde našel ukrytý poklad. Tady se konečně dostavil Argentův rukopis a krvavý masakr, který následoval byl naprosto dokonalý a probudil mě opět k životu. Navíc do děje zapojil režisér i zajímavou postavu lovce krys. Herec jenž jí ztvárnil nebyl sice žádný fešák, ale pokaždé když nastoupil na scénu nuda šla stranou. Docela se mi líbily scény, kdy si s ním Fantom pohrával a nechal ho napospas krysám, nebo když se lovec krys společně s parťákem proháněli na vlastnoručně vyrobeném stroji po celých katakombách. Na konci této dobrodružné výpravy přijde bolusová amputace hlavy o kterou nesmíte přijít. Když to všechno spočítám dohromady, tak mi vyšel obyčejný průměrný film, který mě moc nebavil. Znám mnohem lepší argentovky a tento snímek bude patřit k těm nejslabším. Doufám, že se Dario propříště opeře vyhne velkým obloukem a natočí zase nějaký pořádný masakr. Objevilo se zde několik velice nápaditých scén, které mě zahřály u srdce, ale na sto minutový film jich bylo jako máku. Nevím, možná mě budete mít za blázna, ale mě tohle prostě moc nenadchlo. Průměrný film si zaslouží i průměrné hodnocení. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Francúzsky spisovateľ Gaston Lerouxe napísal v roku 1910 román "Le Fantôme de l´Opéra". Romanticko strašidelný príbeh o mladej ambicióznej speváčke, ktorú začne prenasledovať psychicky narušený fantóm parížskej opery som už dva krát prečítal. A videl som aj niekoľko jeho filmových spracovaní. No obzvlášť som bol zvedavý na adaptáciu z roku 1998 od môjho obľúbeného režiséra Dario Argenta. Konečene sa mi ju podarilo zohnať a v kľude si ju pozrieť. Jeho psycho brutálna verzia sa mi veľmi páčila. Maestro Argento ma nesklamal. **** ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Stará legenda v brutálnějším a krvavějším pojetí. Přesto zřejmě nejslabší Argento co jsem viděl. Katakomby – super. Sandsův Fantom – sice brutální řezník, občas ale mele pěkný kraviny. Pedofilní staříci – zábavní. Hudba – výborná. Příběh – nic moc. Film jako celek – slabota a občas nuda. Lázeňský bordel – dobrá scéna. Asia Argento – úchvatná práce s jazykem :-). Chcete-li vidět brutální romantickou telenovelu, tohle by vás mohlo uspokojit. 1,5* ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama