Režie:
Jiří StrachScénář:
Marek EpsteinKamera:
Martin ŠecHudba:
Jan JirásekHrají:
Jiřina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Ivan Trojan, Lenka Vlasáková, Taťjana Medvecká, Aňa Geislerová, Jiřina Jirásková, Viktor Preiss, Tatiana Dyková (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ota je bývalý učitel a ve svém věku má již řadu vrtochů, kterými poněkud komplikuje život svému synovi a snaše. Nyní jej čeká náročná operace a Ota se rozhodne, že je ta správná doba, kdy je třeba vyhledat někoho, kdo kdysi dávno velmi ovlivnil jeho život. Setkání s herečkou Janou je ale poněkud jiné, než si představoval. Přesto je to právě tahle vitální dáma, která nemíní nerezignovat na aktivní život, která znovu zamotá jeho osud. Díky Janě se Ota vydává na napínavou road-movie, na jakou by si možná ani v mladším věku netroufl. A je to právě tohle důležité setkání, které oba utvrdí v poznání, že nejhorší, co může člověk udělat - je všechno vzdát! (oficiální text distributora)
(více)Videa (9)
Recenze (295)
Důstojné filmové loučení pro R. Brzobohatého a J. Jiráskovou. A obroda herectví J. Bohdalové - konečně z ní po letech někdo nedělá pitvořivou postavu. Babí léto nebo Fany jsou o třídu lepší. Klady: herecké obsazení a Strachovo vedení. Mínus: Epsteinův místy děravý scénář, který naznačí situace, ale nedořeší je. ()
Viděno během Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií. Film číslo 27 - Česká republika. Jako všechny filmy Jirky Stracha i tenhle má duši a sálá z něj na diváka lidskost a pozitivní energie. Příjemný, dojemný, veselý, smutný, zábavný, dalo by se nalézt ještě spoustu dalších adjektiv, která vystihují Vrásky z lásky. V titulní roli exceluje Jiřina Bohdalová. Její hořkosladké soužití s Jiřinou Jiráskovou a především roztomilé hašteření s Otou v podání Radoslava Brzobohatého filmu vévodí. Příběhů se starým párem na cestách se u nás, ale ani v Evropě či za oceánem příliš netočí, o to je takový snímek cennější. ()
Dramaturgickou nesevřenost tohoto filmu naznačím jedním příkladem: Taťjana Medvedcká (jakkoli hraje výborně, což se týká všech, a nejvíc Jiřiny Jiráskové) měla podle všeho ztvárňovat vrchní sestru, která je na chvíli znechucená nesnesitelnými výstřelky jedné své uživatelky (Bohdalky). Problém je, že ony výstřelky nejsou absolutně ztvárněny tak, aby působily nesnesitelně, vždyť Bohdalka proboha jenom učí lidi hrát na nějaký nástroj, případně je děsí historkami o nočním přízraku. To je fakt tak strašný maso, aby se z toho ona (opět opakuji, že ve filmu vylíčena jako veskrze HODNÁ) vrchní sestra musela hroutit a neutralizovat Bohdalku sedativama?! Takových samoúčelně vykonstruovaných schémat je ve filmu celá řada, s vrcholem konkurzu a postavou mimozemsky jednajícího režiséra. Těšil jsem se na tento film a jsem velmi zklamán. Některá srovnání s Babím létem jsou totálně mimo mísu. 40% ()
Tak tohle je učebnicový příklad průměrného, zcela zapomenutelného díla. 100 minut laciných, pohlednicových krajinek a v tom tucet dialogů, šedých, konformních, bez kouska originality. Pravda, řemeslo je to solidní - kamera, zvuk, herecké výkony... ale to snad mohu pokládat za samozřejmý základ, ne? --- Film byl podpořen z peněz daňového poplatníka. Snad aby český film nezanikl. Ale když se české slovesné umění nezmůže na nic lepšího než na takovýhle scénář, tak by snad bylo lépe netočit nic. Každopádně mě pobuřuje, že čeští kultur-papaláši mají tu aroganci mi sebrat peníze a spáchat za ně takové nula nula nic. ()
Chvíli jsem váhal zda 4* nebo 5*, ale nakonec jsem se rozhodl trochu přilepšit, možná kvůli celkové dojmu a dobrému pocitu. Novodobým českým filmům se většinou vyhýbám seč můžu - kvůli věčné hořkokyselosti komedií, socialismu či prosté debilitě, ale Strachovy Vrásky byly jiné a to oceňuji. Spousta lidí se dneska nechce dívat na život dvou starých lidí na sklonku života a nebo když už, tak ve stylu velké jízdy jako v "Než si pro nás přijde" - ale je dobře, že tento film vznikl. A po dlouhé době jsem byl nadšený z Bohdalové, že je vlastně i hodně dobrá herečka, akorát se to většinou neví... ()
Galerie (12)
Zajímavosti (26)
- Při jízdě na vlečňáku traktoru Jiřina Bohdalová upadla a sedřela si obě holeně. Následující scénu útěku přes plot tak zvládla natočit jen díky lékařskému ošetření a práškům na bolest. (MyShock)
- Hlavní protagonisté Jiřina Bohdalová a Radoslav Brzobohatý veškeré scény natáčely bez dublérů, včetně smyku v křižovatce a třímetrového pádu z plotu sanatoria. (MyShock)
- Režisér Jiří Strach nejprve přemluvil Jiřinu Bohdalovou a Rodoslava Brzobohatého, aby se po čtyřiceti letech společně postavili před kameru. Až poté požádal scenáristu Marka Epsteina k napsání příběhu. (Olík)
Reklama