poster

Inferno

  • český

    Trojice smrti

  • italský

    Inferno

  • slovenský

    Inferno

  • slovenský

    Trojica smrti

  • anglický

    Inferno

Horor

Itálie, 1980, 107 min (Director's cut: 102 min)

Komentáře uživatelů k filmu (97)

  • MIMIC
    *****

    O niečo lepšie než Suspiria, približne rovnako dobré ako Profondo rosso. Nepochybne najkonzistentnejšia a najhustejšia atmosféra v celej Argentovej filmografii. Superluxusný darček pre hororového fanúšika, ktorý má zmysel pre umenie v užšom zmysle slova. Ťažko ho ocení ten, kto očakáva scenár zbastardený racionálnou logikou. V skutočnosti nič tak hororu nepristane ako iracionalita - brnkanie na kakofonické struny podvedomia je neefektívne, ak sa spája s vypočítavosťou. Najlepšie horory sú potom práve tie, ktoré evokujú rozumom nekontrolovateľné zlé sny. Ak si ich po prebudení pamätáme, síce si okamžite povieme - panebože, to bola ale blbosť, hneď vzápätí však dodáme - ale krásna. Racionalita je jednorozmerná, iracionalita nekonečná. Ako by sme inak mohli oceniť Lost Highway či Mulholland Drive? A čo Inferno? Možno brať vážne film, v ktorom je 80% času vyplnených blúdením hrdinov po zlovestných interiéroch sálajúcich červeným a modrým svetlom? Možno brať vážne horor, v ktorom sa objavuje personifikácia smrti v najklasickejšej možnej podobe? Zlé otázky vo svete prekypujúcom takou jedinečnou fantazmagorickou kvalitou. Inferno je geniálne v tom, ako efektívne dokáže v divákovej pamäti odkrývať polozabudnuté detské obsesívne ludikatívne aktivity - snáď každý 8-ročný fagan sa aspoň raz vydal na dobrodružnú výpravu po blízkom, no neznámom a strašidelnom teritóriu, pričom si nepretržite kládol rovnakú otázku - čo sa stane, ak zájdem ďalej, než sa mi zdá rozumné. Inferno nie je horor, pri ktorom sa omdlieva hrôzou, skôr straší a stimuluje fantáziu, čo je úplne najlepšia kombinácia, akú môže "scary movie" v podžánri "evil house" ponúknuť. Apokalyptické finále s desivou hymnickou piesňou a divadelne gestikulujúcou Smrťou považujem za jedno z najlepších v žánri.(3.7.2006)

  • ditechi
    **

    Bohužiaľ veľmi slabá argentovka. Prakticky nič tu, aspoň podľa mňa, nefunguje tak, ako by malo a tých pár vecí to už nezachráni. Medzi ne patria napríklad depresívna atmosféra bezmocnosti a miestami dobrá hudba. Nečakal som síce oslňujúci príbeh a veľa logičností, avšak myslel som si, že práve preto bude toto dielo útočiť na pocity, no aj táto základná zložka filmu a silná Argentova stránka tentokrát zlyhala a desivá snová atmosféra tu nesiaha ani po členky tej zo Suspirie. A tak nemôžem hodnotiť inak ako len obyčajný podpriemer...(25.3.2007)

  • willis
    *****

    Naprosto skvěle vizuálně udělaný horor. Celý film má strašně zajímavou atmosféru a to, že se v něm vlasně nic neděje, jenom umocňuje to, že si připadáte jako v noční můře.(17.6.2004)

  • rsimonyi
    ***

    Pokračování Argentovi hororové trilogie "o třech matkách", pokračování filmu Suspiria (1977). Vyvrcholení je potom v novém filmu Terza madre, La (2007). Zajímavá hororová italská série, plná nezapomenutelných scén.(1.3.2007)

  • pend
    ****

    Fantastická atmosféra, vizuálně naprosto úchvatné, slabší děj, skvělá hudba.(26.1.2007)

  • mArcElkrIz
    ****

    Na scénu se zatopenou místností nikdy nezapomenu. Tohle opravdu nebralo konce a tep se mi zrychloval a zrychloval. I kdyby nic jiného, tahle scéna pro mne znamenala jeden z vůbec nejděsivějších okamžiků ve společnosti Daria Argenta. Celé je to jeden velký sen - Lynchovská rudá opona s černobílou podlahou zde mají spoustu starších bratříčků a sester. Absence logického vysvětlení mi zde opravdu nechyběla. Podobné vize si pamatuji z dětství, kdy se člověku mlelo ve snech všechno z pohádek a různých vyprávění příbuzných a stmelilo se to v jeden obrovský obraz a člověk se budil s hrůzou. Beru ten film jako velmi vydařenou vizualizaci zlého snu přenesenou na plátna kin. Nic míň - nic víc.(3.6.2010)

  • Jíha
    ***

    Zatím jsem od pana Argenta viděl jenom klasickou Suspirii (2x) a napínavý Deep Red a proti těmto filmům Inferno hrozně zaostává. Celý film je jenom o zaměnitelných slečnách, které pomalu postupují efektně nasvícenými ztemnělými prostory, dokud je někdo nepodřízne apod. Příběh nikde a odhalení na konci úplně bez dopadu. Kladný body právě za u Argenta zřejmě obvyklé efektní osvětlení, za krev z červený barvy namísto kečupu, za ještěrku, která papká krysičku a za množsví krysiček, který ohlodávají zlostného antikváře. Celkem třeba 60 %.(12.10.2009)

  • tequilla
    *****

    Druhý díl (no spíše semi-sequel) o třech matkách s názvem INFERNO/TROJICE SMRTI je sice momenty slabší než předchozí SUSPIRIA, ale pořád to má v sobě tu temnou atmosféru(smíchání jednotlivých barev a gore scény). Střídáním hlavních postav mi vůbec nevadilo. Hudbu tentokrát nejsou Goblins, ale Keith Emerson a rozhodně není špatná ba naopak je výborná, ale zazní jen v závěru a na závěrečných titulcích. Vražedné scény tu moc nejsou, ale to se dá snést, ale horší je to s urychleným koncem jako v SUSPIRIA, které mi nevadily, ale rozhodně to mohli lépe prodloužit. Jinak pro fanoušky Argenta pořád skvělá podívaná.(20.6.2006)

  • Leoric
    ****

    Přestože je námět pro mne velmi zajímavý, scénář bohužel sebral tomuto filmu titul kultovního snímku, a tak z něj dělá nadprůměrný horor pouze úžasná snová atmosféra zahalená do modra..(5.6.2007)

  • kkarx
    ****

    Původně jsem pouhými dvěma hvězdami Argenta trochu zaříznul, teprve teď po letech oceňuji, že ten film není vůbec šablonovitý jako většina hororů z oné doby a má svůj vlastní styl. Je to jak kdybyste vstoupili do surealistického snu. Ba Argento se nebojí ani ne příliš akčního finále a přitom to nijak neboří vybudovanou démonickou atmosférou a excelentní vizuální stránku. Jen bych snad vytkl špatnou masku smrti na konci a též jako Mariin jsem nepochopil k čemu tam byla ona postava knihovníka...(19.11.2015)

  • Kolyas
    *****

    Atmosféra tentokrát na plné čáře zvítězila nad dějem, což ale vůbec nevadí. Rovněž použití hudby Keitha Emersona + Giuseppe Verdiho v těch nejbizarnějších scénách = na italské horory nadprůměrná podívaná.(1.8.2004)

  • JimiH
    ***

    Vizuálně skvělé, ale děj stojí za starou belu. Přesto stojí kvůli hrátkám s barvami za zhlédnutí.(1.11.2009)

  • Tormentor665
    *****

    Tenhle snímek by měl jistě patřit do italského zlatého fondu, třebaže mi přijde, že mistr Dario neudržel tempo a v konci je to znát. První hodina je vpravdě děsivá a neskutečně unášející. Ten "pokoj pod vodou" považuji za vrchol snímku.(22.5.2015)

  • Ivo
    *

    Největší horor na tomto filmu je hudba. Tak prázdnou a příšernou slátaninu jaká se tam ozývá (zejména syntezátorové pasáže) těžko pohledat. Neskutečně rušivé a iritující. Samotný film je dost vyumělkovaný, nedotažený a člověk většinou neví co se děje a proč se to děje ...(8.3.2008)

  • pepino
    ***

    Spousta lidí říká že italské horory jsou vizuálně skvělé ale se špatnými scénáři. Doteď jsem s tim nesouhlasil. Až při tomto filmu se to ukázalo. Scénář je tu opravdu, musím to tak říct, debilní. Prostě zmatený,divný atd. Vizuální stránka byla skvělá. Typický Argento se svými jakoby diskotekovými barvami, temnými zákoutími,synťákovou hudbou, spoustou krve a tak dále. Jen ten děj opravdu skřípe.Pro mě zatím nejslabší Argento. Ale stojí za to se na Inferno podívat.(24.9.2006)

  • Marat
    ****

    Film takřka kultovní. Viděl jsem ho jako malé dítě a byl jsem z něj vyplašený. Ale nešlo o pravý strach, lekání atd, ale bylo to něco úplně jiného. Je to dost artově pojaté, i způsoby smrtí se mi líbí, že jsou originální, např. nůž zabodnutý do krku, ale z boku? to jsem snad ještě neviděl a to jsou věci, které já hodnotím jako originální. A scéna, kdy na začátku filmu plave slečna ve vodě pro klíče a začnout tasm plout mrtvolky je uplne supiš:-)(17.11.2006)

  • Luki.V
    ***

    Zklamání. To že postavy jednají ještě hloupěji a pronášejí ještě více hloupější věty by mi ani nevadilo ale po perfektnm rozjezdu film uvázne na místě a už se z něj nehne. Nemluvě o otřesné masce Paní Temnoty která vyvolá spíše záchvaty smíchu. Hudba je přímo odporná a nedá se většinu času ani poslouchat, hlavně ty chorály co začnou hrát ke konci filmu a pak ještě během závěrečných titulků... no hrůza. Každopádně atmosféra je stále na úrovni, vraždy, už tradičně se světle růžovou krví, jsou i povedené i když opět už většina působí trochu směšně (hlavně díky hereckým výkonům) a tch koček (čtyřnohých i dvounohých) mi bylo celkem líto. Samotný podvodní úvod vysloužil tomhle hororu jednu hvězdičku navíc.(17.4.2007)

  • Stejšn
    **

    Příšerná kravina, zajímavá hudba.(20.4.2009)

  • DanRichter
    **

    film patří do trilogie (Suspiria, Matka slz), no dle mě je to nejmín vydařené z těch tří, stejně jako celkově patří mezi ty nejméně vydařené filmy u Argenta , a přitom námět není tak špatný .. studentky objeví tajemnou knihu, v níž se píše o třech místech, které jsou jakými si "azyly" tří mocných čarodějek , studentky začnou pátrat po tom všem, ovšem jaksi se ničeho nedopátrají :)), a tak bratr jedné ze studentek to jako správnej chlap vezme do svých rukou,a jak asi patrno, on se už dopátrá :)) .. tolik k příběhu, a co zpracování ? to tentokrát pokulhává výrazněji, a už to nelze přehlížet i v rámci toho,že je člověk fanda ital.horroru a Argenta :)) .. na jednu stranu skvělá napínavá atsmoféra doplněná o lekačky, kdy působivě hodně snivě a surrealisticky (jako vždy u Argenta), umocněná skvělým prostředím , kulisami , hrou světel, a jako vždy dobrou hudbou (tu bych moc nekritizoval, fakt se hodila a povedla) , jako i pár zdařilých gore , ovšem tentokrát to už nestačí, protože filmu chybí nějaká dějová linie, což bohužel působí občas chaoticky,k tomu opět toporné herecké výkony , ale i přesto vše by se to dalo zkousnout , nebýt toho nevydařeného závěru, škoda ! .. i tak bych film doporučil každému , kdo rád napínavé a ponuré horrory, na to jedno zkouknutí to jde!(15.8.2009)

  • Marty_v.S.
    ****

    Nemá to takovej náboj jako Suspiria, ale ostatní zůstává na stejné úrovni, obraz, kamera, nápady paráda .. škoda jen, že hudbě se něvenoval opět Goblin.(2.3.2012)

  • quicksilv3r
    *****

    Popravde mi nevadí logicky nesúvis deja ak je nahradený dokonalou hororovou atmosférou. Pre tento film to platí stonásobne! Inferno obsahuje typické znaky Argentovských hororov na konci 70. rokov. Nad rozdiel od svojho krajana Fulciho, ktorý sa špecializuje na nezmyselné masakrovanie svojich obetí, Argento opäť (ako v snímke Suspiria) využíva predovšetkým hru svetiel (modrá a červená), kde vraždenie nadnáša do estetickej úrovne. Film dokáže výborne navodiť mystickú atmosféru už v úvode, ktorá je tvorená temným klavírnym doprovodom a legendou o Troch Matkách v podaní architekta Varelliho. Ďalej môžeme očakávať tajuplné osvetlenie ulíc, zákutí, dlhých chodieb a okien, ktoré doplňuje desivý vietor, či dážď. Nesmieme zabudnúť na starú mestskú budovu s tajnými chodbami, izbami, otvormi, schodiskom, pričom v nej dýcha dávne zlo. V podaní až metalovo-opernej hudby nám snímok servíruje hektický záver so zaujímavou pointou. Tento nenápadný, ale v zato zaujímavý filmový počin od Daria Argenta sa mohol kľudne volať Suspiria 2.(1.8.2013)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace