Režie:
Dario ArgentoScénář:
Dario ArgentoKamera:
Luigi KuveillerHrají:
David Hemmings, Daria Nicolodi, Gabriele Lavia, Macha Méril, Clara Calamai, Dario Argento, Salvatore Baccaro, Attilio Dottesio, Bruno Di Luia (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Během parapsychologické konference vycítí věhlasná telepatka Helga Hullmannová přítomnost někoho, kdo se chystá spáchat vraždu. Ještě téhož večera je žena zavražděna neznámým zabijákem. Marcus Daly (David Hemmings) je anglický klavírista žijící v Říme, který se stane svědkem brutální vraždy. Poté, co se díky příliš horlivé reportérce Gianně Brezziové (Daria Nicolodi) ocitne na titulních stránkách novin, se Daly pustí do vyšetřování na vlastní pěst. Když jsou však na místě další vraždy zanechány usvědčující důkazy, Daly si uvědomí, že mu jde vrah po krku. Následuje závod s časem, jehož cílem je rozluštit záhadu – která se zdá být spojena s dětskou ukolébavkou a s chátrajícím sídlem na předměstí. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (136)
Jeden z nejlepších hororů(thrillerů) D. Argenta,jak si kdo vybere.Naprosto skvělá kamera,zaměřená hodně na detail,první polovina filmu se rozjíždí trochu pomaleji,ale i to má své opodstatnění,protože nás to natolik navnadí a jsme zvědavější a napnutější o to víc,jako celek je to dokonalé. Rafinované a brutální vraždy ke kterým hraje dětská ukolébavka a hlavně je tu příčina toho všeho,jedno strašné tajemství,které musí být odhaleno,jinak to nikdy neskončí. Hudba od kapely Goblins,bez které by to nešlo,je takovou třešničkou na dortu,pro tenhle výjimečný film. ()
Klasické giallo, Argento sa v tomto hororovom subžánri cíti ako ryba vo vode, všetky postupy dodržané. Na druhú stranu však musím priznať, že narozdiel od väčšiny užívateľov, ma tento snímok oslovil menej ako som čakal, taká Suspiria alebo Tenebre sa mi páčili viac. Úvod bol veľmi dobrý, navodenie atmosféry prítomnosti vraha ako i jeho identity bolo ukážkové, avšak nevydržalo to celý čas. S blížiacim sa koncom strácala atmosféra na sile a keďže tu vystupovalo relatívne málo postáv, tak tajomstvo identity vraha prestalo byť tajomstvom už relatívne skoro. Krv tiež mohla byť urobená lepšie, pripomínala mi temperovú farbičku, presne takú istú akú nosí moja dcéra do školy. Lepší priemer. 65/100 ()
Argentovo temně červené giallo. Připravte si: 1 pár kožených rukavic, 1 ostrý a velký nůž či sekáček, 3 vraždy dokonané, 1 v retrospektivě a 2 pokusy, 2 kruté nehody, půl vědra krve, plnou hrst atmosféry a napětí a červenou barvu na ozdobení. Pomocí nože či sekáčku krev rovnoměrně rozdělte mezi předem připravené vraždy a nehody, nezapomeňte na tu v retrospektivě a špetku i na pokusy, poté přidejte atmosféru a napětí, hněťte zhruba 2 hodiny a během toho stále přilévejte červenou. Hotové giallo je pak třeba podávat za černé noci v temném pokoji. Přeji dobrou chuť ! ()
Deep Red je pravem povazovano za nejzasadnejsi dilo zanru giallo. Mysteriozni a temna story (ktera je na Argentovy pomery nezvykle detailne promakana), investigativni postupy v atmosfere, ktera se da krajet, Argento a jeho typicke vizualni a kamerove exhibice, vyborna Goblin hudba, detske pisnicky, obesene panenky, nekolik labuznicky chutovych brutalitek a velmi silny 70's feeling - jeden z top kousku Argentovy tvorby. Jsem zvedavy a zaroven se desim jak dopadne pripravovany Romeruv 3D remake. 8/10 ()
Objektem Argentova psychoanalytického zájmu záludně není vrah (po kterém hrdinové pátrají, jako kdyby ho ani vypátrat nechtěli), nýbrž Hemmingsův senzitivní pianista. Zženštilý, opakovaně pokořovaný partnerkou a neustále zápasící s vlastními temnými pudy a běsy, jež se zhmotňují v osobě Carla (ten představuje doslova převrácený obraz protagonisty: ve společné scéně má jeden černé kalhoty a bílou košili a druhý opačně). Povinností je pár gore scén, jimž samozřejmě vždy přechází sadisticky dlouhá a gobliní hudbou geniálně pokreslená předehra. Svými estetickými kvalitami film potěší i rozmlsanější hororové fanoušky. Zatímco Zvětšeninu jsem přežil, její méně sebestřednou alternativu jsem si užil i napodruhé. 85% ()
Galerie (113)
Photo © Rizzoli Film
Reklama