Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Adam a Michal, kamarádi z dětství, se po dvaceti letech vracejí do Šumperka, do města, odkud „utekli", ale kde stále žije jejich minulost. Michalova matka je mrtvá několik let, Michalův otec umírá v den jejich příjezdu. Přesto chtějí přijít na kloub tomu, zda byl otec opravdu zapleten do smrti matky, kterou našli utopenou v jezeru Krásno, a jakou roli v tom hrála jeho nová žena. Dvojice se rozhodne vzít spravedlnost do vlastních rukou a tím roztočí spirálu nezadržitelných katastrof... A to vše s nádechem jakési černé komedie, neboť film je plný absurdních situací (jak například najít na malém městě nájemného vraha?), osobních tragédií (situace podobná té, kterou ve filmu ztvárňuje devítiletý syn Ondřeje Sokola Adam, se skutečně stala) či vtipných momentů ze života (ano, ve filmu opravdu uvidíte polonahého Ondřeje Sokola). (Bontonfilm)

(více)

Videa (8)

Trailer 2

Recenze (372)

ivishka 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film pro zvláštní publikum. Neodpustím si ovšem podotknout, že ve filmu hrála velká spousta divadelních herců, kteří měli velkou tendenci přehánět své emoce (jak je to na divadelních prknech zvykem). Nemohu ovšem o tomto filmu smýšlet negativně, jelikož herec a režisér Ondřej Sokol byl v nejlepší formě. Nesourodě sestavená dějová linie působí na diváka ovšem vcelku destruktivním dojmem. Ale musím poděkovat za zajímavý pohled na homosexuálního Karla Rodena - takové věci se nezapomínají :-D. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Tak nějak nevím. Mizerné filtry na již tak mizerné kameře, které se depresivní atmosféru buranova ne a nedaří vykouzlit, strašně špatný zvuk, a neujasněnost, jestli vyprávím drama nebo komedii - ne, tragikomedie to není. Tady je to chvilku laděné do vážného dramatu, a chvilku do crazy, a mezi sebou to nijak nesouzní, jen skřípe. Sem tam ve filmu probleskne zajímavá scéna nebo záběr, ale jen probleskne, celkově to nefunguje, nejde dohromady, nevytváří ústrojný celek. A na druhou stranu sem tam rádoby vtipné scény, blbí policajti, rádoby veselé situace, blití, chlast, šukačka, nářky na blbé město, kde se nic neděje, fackování, prostě trapnosti nejhrubšího kalibru, vzdálené jakékoliv myšlenky nebo přesahu. O nějaké sebereflexi raději ani nemluvím. ()

Reklama

harfuska 

všechny recenze uživatele

Tak za toto dílo bych Sokolovi klidně nechala dosáhnout na svou kundu (a klidně i za světla). Docela krásně dokázal udělat v Šumperku trochu vzrušení. Film plný emocí, černého humoru, nostalgie, střílení a pár facek… K dokonalosti sice chybí pár krůčků, ale i tak smekám klobouk, hlavně hereckým výkonům (Sokol a teplej Roden), skvělé kameře a výborné hudbě. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

A tak už nám tam chyběl jenom tlustoprd Genzer a Chmela. Sokol je prý dobrý na divadle (nemyslím nablblou lidem milovanou Partičku) a i těch pár rozhovorů s ním o něm samém, jeho práci a filmu po různých časopisech vypadalo, že má něco v hlavě. Proto mne docela zajímal výsledek jeho scénáristicko - režijního debutu. No nebudu vás napínat, nijak mně to nenadchlo. Těch pár vtipných dialogů bylo na ty necelé dvě hodiny dost málo. Z celého filmu tak zaujmou spíše jednotlivé fragmenty, jakési skeče, které se snaží dějová linie nějak podivně skládat za sebe což moc nefunguje. Celé je to takové nevybalancované a opravdu netuším, co měl znamenat ten konec. Sokol jako by celý film netušil, jaký žánr vlastně točí. Za mne to jsou jen dvě tužky koh-i-noor. * * PS. A co na to v Šumperku? ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Klasický místní patvar, který pošilhává po "drsnějších vzorech" (označil bych to za český pokus o černé komediální drama Ukrutně šťastni), ale rozpouští se v nesourodých šablonách. Najdeme tu typické postupy z chcípácké komedie (Sokolův hrdina, jeho sebeshazovačný a sebelítostivý humor), jakési náznaky reflexe rodinné krize a odcizení (Fingerovy chladné deklamace), extravagantní thriller (mechanické patlání různých křiklavých příznaků na známé herecké tváře - gay, pohřebák a nájemný vrah Roden), zaumné úsilí o absurdní osudové zřetězení událostí (pes v autě)... místo hutné, cynické a vzrušující podívané ale Krásno připomíná spíš ambiciózně rámované scény ze stužkové, které trvají nesmyslně dlouho, jsou křečovité a bez dobré pointy. Typický guláš z místní filmové nádražky, řídký, plný dochucovadel a vyvařených ambic. Navíc maskující svou dramaturgickou bezmoc za "žánrovou otevřenost", jejíž impotence se nejlíp projeví v nerozhodném soundtracku Jana P. Muchowa, který unyle žehlí případné emocionální varhánky do indiferentní placky (hudba se nedá označit ani za návodnou, protože nikam nevede). Člověk si pak povšimne celé řady nedomyšleností, které prozrazují, jak úporně jsou jednotlivé situace slátané, aby je scénáristé dovedli k nějaké pointě. Ta nicméně zavání typickou porevoluční exploatací, která spíš než z promyšlenosti / nadhledu pramení z čisté neobratnosti. [40%] ()

Galerie (54)

Zajímavosti (8)

  • Ve scéně, kdy Adam (Ondřej Sokol) leží v posteli s Monikou (Zuzana Stavná), má trenky. Poté ale vybíhá z postele s tím, že trenky nemá, a bere si rifle. (K00F)
  • Až po natočení filmu tvůrci zjistili, že ředitel pohřebního ústavu v Šumperku má stejnou sexuální orientaci jako smyšlená Rodenova postava. (GE3)
  • Matka Martina Fingera (Michal) trpěla maniodepresivitou a v polovině devadesátých let spáchala sebevraždu, když ji našli utopenou ve vodní nádrži Krásné u Šumperka. „Po přečtení první verze (scénáře) jsem si uvědomil, že to jsou věci, které jsem v sobě dlouho neřešil, v mysli jsem je nevyhledával. Ale řekl jsem si, že to má být první impulz, jak se s tím vyrovnat,“ řekl v době vzniku filmu Krásno Martin Finger. (klukluka)

Související novinky

Startuje BEST FILM FEST

Startuje BEST FILM FEST

10.07.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 10. do 16. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama