Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hild
    *****

    Hodně silné a mrazivé drama, nejděsivější na filmu je to, jak moc realisticky působí, tohle se totiž může stát naprosto každému. Dokonalá ukázka toho, kam až může vést obyčejná paranoia a úplná lidská zaslepenost. Celý film provází neskutečně mrazivá atmosféra, režisérovi se dokonale podařilo vyjádřit vnitřní pocity hlavního hrdiny, cítila jsem s ním a především druhá polovina pro mě byla těžce zvladatelná, měla jsem chuť někam zalézt a ukrýt se před světem. Velký podíl na tom má samozřejmě i Mads Mikkelsen, který opět podal strhující výkon, ten jeho pohled při scéně v kostele jen tak z hlavy nedostanu a velmi silně na mě zapůsobily i scény s Klárkou, které jsou strašně dobře vystavěné. Film, který se dotýká spousty aktuálních témat, která by nikomu neměla být lhostejná.(24.3.2013)

  • Malarkey
    *****

    Ať si každý říká, kdo chce, co chce, ale Mads Mikkelsen je nejzajímavější a nejlepší herec Evropy současnosti. Každá jeho postava na plátně absolutně žije. Co žije, ona skrz to plátno dýchá. Hon je pro mě další jeho zářez na pažbě, kterým si musí získat všechny. Chápu, že využil situace aktuální dánské kinematografie, která je aktuálně plna těch nejlepších scénáristů a režiséru, ale prostě mu bylo dáno, aby se do této doby narodil a on to svojí osobností maximálně využil. Hon samotný je hodně těžce stravitelný film. Je vlastně o tématu, o kterém se těžce mluví a stejně tak těžce se musel i filmovat. Je to takové tabu, které v tomto filmu rozkrylo karty. Úžasné na tom všem je, že scénárista zřejmě za život přečetl povahu lidskou a přesně ukázal, co jsme, jakožto lidská bytost, schopná udělat a co naopak schopní udělat nejsme. Mads se tu proměňuje každou sekundou po absurdním zjištění a divák se topí v depresi, která nikomu nemůže dát spát. Přesně o tom jsou filmy. O emocích a o pocitech, nad kterými by se každý z nás měl pravidelně zamýšlet. Hon něco takového dokázal a musím říct, že je jeden z mála, co se nebál rozkrýt pravdu ukrytou někde v koutě každého z nás.(1.11.2013)

  • verbal
    *****

    Ukazovat dětem ve školce podlouhlé, válcovité předměty, může být pro učitele docela fatální pedagogickou chybou. Čtyřletý, blonďatý pazneht si pak klidně prohlásí, že viděl čuláka, a milý pan učitel aby se pomalu začal rekvalifikovat na polykání romských spoluvězňů. Nehnula mi ani tak žlučí reakce dánského maloměsta jako to chození po špičkách kolem prolhaného fakana, jen aby pak, proOdina, náhodou špatně nespinkal. To raději zlikvidujme toho úchylného pedála. Severské výchovné metody beznátlakového rozvíjení samostatné osobnosti jsou všeobecně známy. Otázkou je, jestli pak z fracka, který je od malička zvyklý srát všem kolem na hlavu, přičemž se za cokoliv, co provede, dočká pouze roztomilého "tytyty" a opravdu rozlícený rodič se smí uchýlit jen až k téměř brutálnímu "tytytyty", kdy poslední slabiku musí polknout, aby ratolest neutrpěla trauma, nevyroste náhodou arogantní zmrd, který má pocit, že si beztrestně může dovolit cokoliv. No, zaplaťRadegast, že k nám na Severní Moravu tyhle novoty ještě nedorazily a hned jak to dopíšu, půjdu preventivně ztřískat svá antikoncepční selhání, aby náhodou nenařkly učitelku, že jim v hodině přírodopisu ukazuje bobra. Hon je jednoznačně honící záležitost, která až tísnivě ukazuje, kam až lze dospět s přílišnou benevolencí a syndromem Lehkého Nedostatku Bití (LNB).(5.3.2013)

  • ClintEastwood
    *****

    Takhle nějak to vypadá, když se stokrát opakovaná lež stává pravdou. Není nic horšího, než křivda. A že jí zde je požehnaně. Tolik jsem se vžil do kůže hlavního hrdiny a prožíval s ním nerovný boj, že jsem si postupem času začínal čím dál více uvědomovat, jak je film realistický a totéž co Lucasovi se může klidně přihodit každému z nás. Vynikající film, nekončící psychický teror. P.S. Mads Mikkelsem díky svému talentu zanedlouho převálcuje Hollywood.(13.3.2014)

  • xxmartinxx
    ****

    Typická Vinterbergovka. Kvalita pro každého, nemíněno ve zlém. Silný příběh, který má potenciál plně působit na každého. Dějově banální a na hranici klišé, provedením brilantní. Kdyby ten film třetinu stopáže nekončil, bylo by to ještě o řád lepší. Opět musím připomenout, že tenhle typ filmů by měl být velkým vzorem pro tuzemskou kinematografii.(13.12.2012)

  • - Režisér Thomas Vinterberg získal na Filmovém festivalu v Cannes Cenu poroty a byl nominován na Zlatou palmu (2012). (mahler)

  • - Rozpočet filmu byl 20 miliónů dánských korun. (mahler)

  • - Spoiler: Ve scéně, kdy Lucas (Mads Mikkelsen) uhodí Thea (Thomas Bo Larsen) v kostele, jeho oko zmodrá. Když však v noci Theo navštívil Klaru (Annika Wedderkopp) v pokoji, bylo jeho oko normální. Následnou scénu v Lucasove domě bylo Theovo oko opět modré. (TammiLargo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace