• MikO_NR_1909
    ****

    Časť Biela na mňa umelecky tak nezapôsobila ako Modrá, hoci atmosférou voľne nadväzujú. Pripadal som si ako v Kubrickovom filme postáv, o ktorých slušný človek nemá vysokú mienku, ale musí kvitovať motivátory, ktoré spravidla za zozvieraťšťovaním ľudstva zväčša stoja. Epizodické rozpoltenie na seba chirurgicky nadväzuje a zapadá, behom minúty dostane životný Knokaut osoba, ktorá dovtedy Knokauty neprijímala, ale dávala. Skutočne ide o film na zamyslenie a používa nepríjemný čierny humor (pre jej zhmotnený realizmus a rozbité osudy) a sarkasticky absurdný pre nezaujatého diváka, ktorý sa od nich drží z 20teho poschodia na dištanc. Sexualizmus > láska, sila osobnosti > pokora a empatia - všetko elementy reality a nevyfabrikovaných rozprávok idealizmu, hoc rozprávkovo prechody času v jej bezohľadnosti pôsobia a nie ako kontinuálna schizma časovej rovnodennosti.(30.7.2016)

  • blixadovan
    *****

    Z mého pohledu nejslabší "barva", ale přesto krásný filmový zážitek. Beru to do značné míry jako nadsázku, která měla za cíl zvýraznit motivace (ačkoliv nechápu proč se Dominique s Karlem vyspala v hotelovém pokoji poté, co zjistila, že není mrtvý) a hlavně city hlavních hrdinů. Filmová zkratka vůbec nevadila, naopak nerušila popisem nesmyslností. Při druhém shlédnutí jsem si naplno vychutnal hudební doprovod.(4.7.2011)

  • mortak
    ****

    Jak holič, ctitel a tvůrce ženské krásy, v sobě divoké zvíře našel. Mám moc rád závěrečnou metaforu s princeznou zavřenou v zámku. Bohužel Kieslowski se nespokojil s lidským love story a narouboval ho na Polsko. Komunismus - impotence, následný Klondajk - divoký a zvířecí sex (ale vždy platí Nezabiješ - scéna v metru), no a teď by měl být čas na rodinu, která vytváří harmonii mezi člověkem zvířetem (protože k dětem se dostáváme určitým způsobem) a posláním od boha. Kde je ale Polsko dnes...(15.6.2009)

  • Malarkey
    ***

    Nemůžu říct, že bych ten vztah toho polského instalatéra Jacka a francouzské femme fatale Dominique, nějak pochopil. Jako uznávám, že láska dokáže být svině, ale tady to vysloveně dostávala takovou novou neotřelou, dosud neobjevenou, dimenzi. Celkově se ale jedná o vztahově nesmírně zajímavý snímek, kde vyvrcholení celého námětu přichází se závěrem, který se v podstatě povedl. Pro ono vztahové nepochopení ale zůstávám u slušných tří hvězd.(20.1.2019)

  • TheRaven
    *****

    Tak po Modré, která byla velice dobrá, přichází barva Bíla. Musím uznat, ještě mnohem lepší. Lepší spád i děj. Dobří herci. Tenhle režisér se mi začíná zamlouvat. Je vidět, že evropský film, i když nemá takové hordy peněz jako americký, může být stejně, ba spíše ještě více kvalitní. Podobné filmy na mne prostě občas působí jakýmsi osobitějším a uvěřitelnějším dojmem. Ale to je jedno, mně se stejně líbí skoro všechno, tak můj komentář stejně neni zas tak objektivní.(20.5.2008)

  • - Podľa titulkov funkciu asistenta scenáristu mala Agnieszka Holland.
    (Autogram)

  • - Téměř každý záběr ve filmu obsahuje alespoň jeden bílý objekt. (pUnck)

  • - Juliette Binoche a Florence Pernel, tedy hvězdy Kieslowského filmu Tři barvy: Modrá si oba ve filmu zahráli epizodní roli. (pUnck)